quote:
Op 9 januari 2002 6:43 schreef Mutilator het volgende:
3. Nog ff een reaktie op Greycloak: je bent toch een overtuigd christen? Zo van naastenliefde enzo? Wat vreemd dat juist jij dan overweegt in zo'n situatie voor je eigen leven te kiezen. Ik was stomverbaasd toen ik jouw overpeinzingen las!!!!!
Niet dat ik je van gedachte wil veranderen ofzo, verre van dat, maar het is wel dermate opvallend dat ik het gewoon moest aanhalen.
4.ennuh: schelden an sich getuigt idd niet van veel respect jegens dit topic.
Tsja, denk dat ik ondanks mijn geloof ook nog mens ben, en ik weet niet waar ik het meest onder zou lijden, misschien kan ik het wel aan, weet ik het, maar op het eerste oogopslagje zou ik het denk ik niet aankunnen. Ik denk niet in hokjes. Mijn geloof is voornamelijk via mijn geweten, want zo goed als altijd is het opvolgen van wat mijn geweten me verteld over goed en slecht in overeenstemming met mijn geloof. Ik heb voornamelijk mijn eerste reactie gepost, en denk dat het wel ongeveer zo is zoals Iron Maiden het zei. Als de persoon in kwestie qua innerlijk zo erg veranderd dat je niet meer hebt wie het eerst was, wordt het niet gemakkelijker bij zo iemand te blijven. Als alles verder goed en leuk blijft... Heel anders dan. Maar jezelf telkens tegen een muur van hardheid werpen lijkt me nix en dan ben ik zeker weg, ja. En omgeving, wat ik ook ergens las... Mensen die je niet steunen in je keuzes, daar kun je best zonder, tenzij je zo sneu bent dat je je van alles van anderen aantrekt en niet in je eentje keuzes kan maken. Als jij vindt dat je het goed doet, maar iemand anders verteld je wat anders en je trekt je er echt nog iets van aan ook, had je beter bij je ouders kunnen blijven, want dan ben je nog niet echt zelfstandig genoeg voor een relatie. En dan vraag ik me af of je dan wel ooit zou weggaan bij die persoon die disabled is, want dat is je meest directe omgeving, en als die je dan vraagt (opdraagt) te blijven, tsja... Ook al vernietig je je eigen diepste zelf daarmee, als je compleet afhankelijk bent van je omgeving zou je het nog doen ook. Gewoon doen wat voor jou werkt.
(En dat schelden, was toch niet op mij van toepassing hoop ik? De meeste mensen hier willen ook liever geen onodig gescheld, maar wat die hork hier postte vond ik toch een beetje ver gaan. En dan reageer ik daar een beetje op. Sommige dingen horen idd niet in dit topic, en sommige personen niet op dit forum.)