IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De moeder aller cartoonoorlogen! Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:40 schreef Smoochy het volgende:
Ja daarom zie ik toch ook zover IK weet. Maar is het christendom niet onstaan in de woestijn of komt jezus nu opeens uit europa.


Ik had het toch over de drie woestijngeloven?

Jodendom
Christendom
Islam


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-02-2006 12:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:42 schreef Jenje het volgende:
ISRAEL .... 1 grote woestijn .....


nee hoor. vroeger hadden ze ook bossen (libanon-ceder bijv). etc. etc.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 12:47 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:42 schreef Chelman het volgende:
Ik had het toch over de drie woestijngeloven?

Jodendom
Christendom
Islam


Oh ok, maar ja die andere europese geloven stammen weer af van het christendom dus in principe weer van het Jodendom.

Ik weet wel waar je heen wilt, jij bedoelt Boedisme en dergelijke

Hoe kan dat toch dat die mensen altijd direct op hun harige tenen staan als er wat verkeerds gezegt wordt over de Islam. Er zijn ook genoeg spotprenten over jezus en cornuiten dan zie je toch ook niet dat alle gelovigen gaan demonstreren.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2006 12:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:44 schreef attila_de_hun het volgende:
nee hoor. vroeger hadden ze ook bossen (libanon-ceder bijv). etc. etc.
Bijbel nooit gelezen kerel Waar komt de term Jezus Nikes dan vandaan!!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-02-2006 12:53 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 7 februari 2006 12:47 schreef Mutilator het volgende:



"where?"


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:47 schreef Smoochy het volgende:
Oh ok, maar ja die andere europese geloven stammen weer af van het christendom dus in principe weer van het Jodendom.



Welke andere Europese behalve het christendom stammen af van het Jodendom?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 12:57 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:55 schreef Chelman het volgende:
Welke andere Europese behalve het christendom stammen af van het Jodendom?


Ik bedoel dat sinds de stroming christendom in Europa is aangewaaid daar weer diverse vertakkingen zijn onstaan...hebben die ondanks dat ze afstammen van Christendom het niet de danken aan het Jodendom dat ze bestaan..snap je.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2006 12:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:57 schreef Smoochy het volgende:
Ik bedoel dat sinds de stroming christendom in Europa is aangewaaid daar weer diverse vertakkingen zijn onstaan...hebben die ondanks dat ze afstammen van Christendom het niet de danken aan het Jodendom dat ze bestaan..snap je.


Het is allemaal Christendom. Jodendom kent ook meerdere aftakkingen en de Islam ook.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 13:04 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:59 schreef Chelman het volgende:
Het is allemaal Christendom. Jodendom kent ook meerdere aftakkingen en de Islam ook.....


Raar want zover ik weet is Christelijk of Protestant of Katholiek zijn wel heel wat anders.

Maar ja daar gaat het ook niet om in deze discussie het ging over de spotprentjes en de gevolgen daarvan.

Ik zeg dat wij en daarmee bedoel ik de Westerse Media gewoon geen aandacht moeten schenken aan de protesten. En dat die aap van een bush nu weer zegt dat die prentjes onsmakelijk zijn is mij ook weer volstrekt onduidelijk. Probeert hij nu een soort van warmhartig gevoel te kweken in de arabische landen zo van ik sta hier niet achter maar wacht hier heb je wat bommen op je dak..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 13:04 schreef Smoochy het volgende:
Raar want zover ik weet is Christelijk of Protestant of Katholiek zijn wel heel wat anders.

Sorry hoor, maar volgens mij had je wat beter aandacht moeten besteden aan je school ....

Ooit een christelijke kerk gezien?


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 13:24 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 13:13 schreef Jenje het volgende:
Sorry hoor, maar volgens mij had je wat beter aandacht moeten besteden aan je school ....

Ooit een christelijke kerk gezien?


wie heeft hier over kerken...dat maak jij er weer van ik bedoel personen. In welke kerk die zitten maakt mij geen ene reet uit. En school ja ik heb genoeg school gehad. Genoeg om een goede baan te hebben.





SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Algemene kennis ontbreekt je kennelijk daar je niet eens inziet waar ik op doel met de kerk opmerking. Christendom is een verzamelnaam voor religies als Protestantisme, Katholicisme, Church of England etc etc etc ....



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 13:35 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Uhm kan je ook op msn komen nu, ik wil je wat vragen.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 13:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nope, want ik werk


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2006 13:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 februari 2006 12:53 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
"where?"


Allochtone schrijffout


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-02-2006 13:50 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 13:38 schreef Jenje het volgende:
Nope, want ik werk


Ok check

LNV??


@ muti



SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jep


Daops
Usericon van Daops
Posted 07-02-2006 14:02 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 12:47 schreef Mutilator het volgende:

Hehe Hans Smolders, deze Fortuyn-wannabe probeert hier de gemeenteraad te bestormen. Moest wel lachen toen ik zn posters zo beklad zag door de hele stad. Grote bek, weinig inhoud.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ruud
Usericon van Ruud
Posted 07-02-2006 14:54 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 01-01-2008 23:27]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-02-2006 14:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Gister eens bij een Deense kerel de stand van zaken aldaar gepeild:

quote:

Hello.

theres not THAT much happening in denmark about this, in the weekend there where an anti muslim demonstration held by nationals/nazies, and there was alot of muslims/ Reds who where marching against them, but the police keep as much peace and order as possible, the only arrested where as far as i know reds and muslims , for trying to start fights and destroying things.

A few small attacks concerned this has been made, but not much more than the ussual.

Its just getting started here though, so i very much doubt that we have seen the worst yet. more and more danes are getting aware of the Muslims.

some muslim imans/leaders are talking about denmark behind our backs to syria , eventhough they are living in denmark, and are trying to start shit.

but 82 % of the danes don't think that we should appologize for the drawings, and thats a good thing.

The most funny part is that the muslims in syria , demanden that our king would appologize for the drawings, but we havent had a king for many many years, only a queen and princes haha. shows how much they reallly know about us.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-02-2006 15:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2006 14:54 schreef Ruud het volgende:
Angst speelt inderdaad een grote rol. Ik heb het gevoel dat er sprake is van een 'wij tegen zij'-situatie, en dat de reactie van de moslims wordt opgevat als: 'Zie je wel, ze zijn onbeschaafd; ze kunnen niet tegen een grapje'. Het is duidelijk dat deze rel om iets groters handelt.
De frictie is afgezien van de culturele verschillen ook te verklaren door het ontbreken van een verlichting binnen de Islam. Wij hebben onze Spinoza al gehad, maar welke relativerende spil hebben zij gekend?

Tsja...
Ik denk ook dat waar de kerel in bovenstaand bericht het over heeft meespeelt. Deense allochtone burgers, in dit geval imams of geestelijk leiders, die bepaalde dingen doorspelen aan hun thuisland. Ik heb een sterk vermoeden dat een groot deel wordt aangedikt door deze personen, wat alleen nog maar meer haat zaait.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-02-2006 15:03 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 7 februari 2006 14:54 schreef Ruud het volgende:

Angst speelt inderdaad een grote rol. Ik heb het gevoel dat er sprake is van een 'wij tegen zij'-situatie, en dat de reactie van de moslims wordt opgevat als: 'Zie je wel, ze zijn onbeschaafd; ze kunnen niet tegen een grapje'. Het is duidelijk dat deze rel om iets groters handelt.
De frictie is afgezien van de culturele verschillen ook te verklaren door het ontbreken van een verlichting binnen de Islam. Wij hebben onze Spinoza al gehad, maar welke relativerende spil hebben zij gekend?


De relativerende geesten zijn er binnen de moslimintelligensia zeker wel. Ik kijk dan naar moslims zoals bijvoorbeeld Ziauddin Sardar (schrijver van vele boeken waaronder 'Het Paradijs wanhopig gezocht). Dit zijn moslims die kritisch kijken naar bijvoorbeeld de rol van de Sharia binnen een Islamitische maatschappij. En er zijn meer van dergelijke kritische denkers, ze worden alleen vaak onderdrukt en hebben nog geen kentering in het denken van veel moslims teweeg kunnen brengen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-02-2006 15:44 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Balkenende ziet niets in gedragscode voor media

Uitgegeven: 7 februari 2006 14:17
Laatst gewijzigd: 7 februari 2006 15:27
DEN HAAG - Premier Balkenende ziet niets in een door de overheid opgelegde gedragscode over de omgang van media met religies. Ook moet de politiek journalisten niet oproepen zelf regels te maken. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer

De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, kondigde vorige week aan met de Europese organisatie van televisiezenders EBU en de internationale journalistenfederatie IFJ te willen werken aan een gedragscode. Daarin zouden ook aanbevelingen moeten staan om problemen zoals nu met de Deense cartoons over de profeet Mohammed te voorkomen.

Zelfregulering

Balkenende ziet meer in zelfregulering binnen de media, zoals dat in Nederland al gangbaar is met de Raad voor de Journalistiek.

Boycot

Momenteel bestudeert de Europese Commissie de aankondiging door Iran dat producten uit Denemarken worden geboycot. "Een boycot tegen Denemarken is per definitie een boycot tegen de EU", zei een woordvoerder dinsdag.


Iran kondigde maandag aan Deense goederen te weren, als reactie op de spotprenten in een Deense krant waarop de profeet Mohammed was afgebeeld. Die cartoons hebben tot felle reacties geleid in moslimlanden.

Volgens de Commissie is een boycot "niet de gepaste manier om te reageren".

Hehe, het wordt nog leuk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2006 16:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

WWIII!!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen