IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Sanctuary (pre-Nevermore) Volgende pagina
Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-02-2006 13:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vreemd dat er nog geen topic is over deze pre-Nevermore band. Ik persoonlijk vind ze te gek, zeker hun "Into the Mirror Black"-album. Hun debuut "Refuge Denied" is wat meer standaard, maar ook dat was een knallertje.

Warrel Dane - vocals
Lenny Rutledge - guitars
Sean Blosl - guitars
Jim Sheppard - bass
Dave Budbill - drums
Jeff Loomis - guitars (since 1991)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-02-2006 14:34]

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-02-2006 14:58 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb hier alleen refuge denied van, vind ik zeker wel een kicke album! Moet idd toch maar eens op zoek gaan naar "Mirror black"

True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-02-2006 16:33 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

die for my sins is zeker een van de beste nummers uit het genre

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 13-02-2006 20:04 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

Ik ken ze niet, maar Nevermore staat bij mij al maanden op nr 1. Ik HOU van die band.
Bedankt, nu ga ik me eens verdiepen in deze, als ik ergens al iets van ze kan vinden

BlackSun
Usericon van BlackSun
Posted 13-02-2006 20:11 by BlackSun Wijzig reactieProfiel van BlackSunQuote dit berichthttp://nl-nl.facebook.com/people/Linda-Blad/100001505370942

Nevermore is zeker een geweldige band naar mijn mening, dus ben wel benieuwd naar deze.
*Gaat ook op zoek*

in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..!

Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 13-02-2006 20:18 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

@Blacksun: kun jij muziek van internet plukken? Ik niet, kep geen kazaa. ALs je wat hebt gevonden, zou je het dan naar mij kunnen sturen? Dan hoef ik geen winkels af om muziek te luisteren

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-02-2006 20:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Future tense vond ik vroeger een gaaf nummer en nog steeds; vooral door de zang; zo zingt die Warrel niet meer helaas....

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-02-2006 20:22]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 13-02-2006 21:09 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Sanctuary rules! In '96 speelden ze daar nog nummers van. Daar zijn ze op een gegeven moment mee gestopt omdat ze met Nevermore geneog eigen materiaal hadden. Warrel zei toen wel dat ze wellicht in de toekomst nog wel eens wat Sanctuary nummers zouden doen. Ze hebben ergens in Duitsland in de afgelopen twee jaar wel weer White Rabbit gedaan. Ik zou een oud nummertje als toegift wel weten te waarderen!!

" When the going gets weird, the weird turn pro!"

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 13-02-2006 21:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Volgens mij hebben ze tijdens hun vorige Europese tour ook een nummer van Sanctuary gespeeld, maar echt zeker ben ik dat niet. Is ook al weer drie jaar geleden...

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-02-2006 21:49 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Sanctuary, dat was toch die band die muzikanten selecteerde op basis van haarlengte (minstens tot op de kont)?

"Into the Mirror Black" = jeugdsentiment.

Touché, pussycat!

Keeskozak
Wanker
Usericon van Keeskozak
Posted 13-02-2006 21:57 by Keeskozak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van KeeskozakQuote dit berichthttp://www.kozakkenboys.nl

Persoonlijk vind/vond ik Sanctuary beter dan Nevermore, vooral Into ... is een absolute klassieker . Tijdloos album , 'k ga 'm maar weer eens luisteren.

De mening van de massa is een goede reden om een andere mening te hebben.

Ghislain Lambert
Posted 15-02-2006 17:46 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2006 21:27 schreef Count Usher het volgende:
Volgens mij hebben ze tijdens hun vorige Europese tour ook een nummer van Sanctuary gespeeld, maar echt zeker ben ik dat niet. Is ook al weer drie jaar geleden...

Hmm, niet dat ik weet hoor. In de optredens die ik gezien heb, moet me dat dan toch opgevallen zijn.

Snikkelaer
Meneer
Usericon van Snikkelaer
Posted 13-04-2006 18:08 by Snikkelaer Wijzig reactieProfiel van SnikkelaerQuote dit bericht

Refuge Denied heb ik op de gok gekocht omdat ik er eens vaag over gehoord had, en de cover gaaf was(goede reden he)
En wat pakte dat goed uit zeg! Tering wat een album...
Waar vind ik die mirror black voor een normale prijs?

gffyr

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-04-2006 18:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Enkele weken terug eindelijk "Into the mirror black" op de kop getikt.

Zwaar de moeite Duidelijk de blauwdruk van Nevermore maar dan toch nog even anders.
Uitschieter vind ik vooral "Taste Revenge", machtig nummer.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 13-04-2006 18:44]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 13-04-2006 19:24 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

Hier een video
http://www.youtube.com/watch?v=4S7QffKiYr0&search=sanctuary
niet het beste nummer maar het enigste dat ik kon vinden

Ghislain Lambert
Posted 13-04-2006 22:50 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Heerlijk nummer en een heerlijke Ponny van Warrel!

Flaming Fury
Usericon van Flaming Fury
Posted 25-05-2006 11:45 by Flaming Fury Wijzig reactieProfiel van Flaming FuryQuote dit bericht

http://www.myspace.com/sanctuaryfans

Het heerlijke nummer Battle Angels

Keeskozak
Wanker
Usericon van Keeskozak
Posted 25-05-2006 12:04 by Keeskozak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van KeeskozakQuote dit berichthttp://www.kozakkenboys.nl

quote:
Op 13 april 2006 19:24 schreef Flaming Fury het volgende:
Hier een video
http://www.youtube.com/watch?v=4S7QffKiYr0&search=sanctuary
niet het beste nummer maar het enigste dat ik kon vinden

De mening van de massa is een goede reden om een andere mening te hebben.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 26-02-2007 10:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 17:46 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Hmm, niet dat ik weet hoor. In de optredens die ik gezien heb, moet me dat dan toch opgevallen zijn.

Heb het 's opgezocht. In Antwerpen speelden ze toen Future Tense.

axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 26-02-2007 23:14 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Tijdens de eerste Europese optredens van Nevermore in 1995, o.a. Dynamo open Air, werdt Taste Revenge gespeeld.
Tijdens de tweede en derde tour, 1997 en 1999, werdt Battle Angels gespeeld.
Het is altijd een opleving als er een Sanctuary nummer gespeeld wordt tijdens een Nevermore optreden, wat al aangeeft hoe goed die 2 platen zijn in verhouding met de hele Nevermore collectie.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-01-2010 2:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ha leuk ff plaatwerk inhalen:

SANCTUARY's Classic Albums To Be Reissued On Single CD - Jan. 13, 2010

On March 8, Ironbird via Cherry Red Records will reissue SANCTUARY's first two albums — 1987's "Refuge Denied", produced by Dave Mustaine of MEGADETH; and 1990's "Into The Mirror Black", produced by Howard Benson — on a single CD.

"Refuge Denied" contains a great version of JEFFERSON AIRPLANE's "White Rabbit". "Into The Mirror Black", SANCTUARY's second and final album, is an overlooked masterpiece, blurring the lines between technical, Bay Area-style thrash, traditional heavy metal and European power metal.

Singer Warrel Dane and bassist Jim Sheppard went on to extend SANCTUARY's ambition and songwriting sensibilities into the superb NEVERMORE.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 14-01-2010 12:24 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Maar daar zal de promo-EP wel niet op staan lijkt me.

Leuk hebbeding iig.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 14-01-2010 12:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2010 12:24 schreef VM Saldiac het volgende:
Maar daar zal de promo-EP wel niet op staan lijkt me.

Leuk hebbeding iig.

Die heb ik een paar jaar geleden op Wacken nog gekocht.

zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 07-02-2010 11:19 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Hier nog iets interessants om te downloaden...
Demo van Sanctuary met twee nummers die niet op plaat verschenen zijn...
http://www.megaupload.com/?d=AU4EZX1H
Paswoord : amondisk.blogspot.com

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-05-2010 22:35 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Cult Pre-NEVERMORE Metal Act SANCTUARY To Reunite For New Studio Album - May 11, 2010

NEVERMORE frontman Warrel Dane has announced that his late '80s cult metal outfit SANCTUARY will reunite to record a new studio album. "[I've] been talking with Lenny [Rutledge, former SANCTUARY guitarist]," Dane explains. "We are really good friends again and it feels good." He adds, "I missed my relationship with him for many years.

Regarding how the SANCTUARY reunion will affect NEVERMORE, which has a new studio album ("The Obsidian Conspiracy") coming out next month, Dane says, "NEVEMORE is never going away, so don't start any more rumors!"

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 11-05-2010 22:46 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Zeer goed en interessant nieuws!!
Heb deze ook onlangs nog besteld:

http://www.metal-archives.com/release.php?id=263654

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com