|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb Easy CD Creator(laatste versie, 4 geloof ik), en CD-R's overbranden gaat er prima mee. |
|
Hoeveel MB meer kan je erop kwijt dan? Stel: we gaan uit van een 80 min/700MB cdr. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Euh, meestal zo'n 1 minuut meer(MB weet ik niet), bij 700MB dus iets meer. Dat bedoelde je dus. (ik dacht dus het kopiƫren vanaf CDR! LOL) Maar je wilt je dus bezig houden met OVERbranden? Dat kan een keer misgaan hoor... En dan... dag cd-brander! [Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 06-01-2002 3:29] |
|
overbranden weegt de voordelen tegen de nadelen niet af vind ik. mij te veel risiko |
|
Zijn die risiko's dan zo groot? Ik dacht dat je er een of ander programmaatje nodig had die die cd weet vol te proppen. Je kan toch nooit je brander kapot maken via een programmaatje/ softwarematige commando? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nog nooit gedaan.. maar wat je net zegt (mutilator) schijnt dus WEL te kunnen.. verder is het voor zover ik weet zo dat je: 74 Minuten cd's een paar minuten kan overburnen, met diverse burnprogramma's, weet niet hoeveel.. 80 Minuten cd's al zo ongeveer tot de fuckin' rand vol zitten! Die kun je misschien nog een heel ministukje verder burnen, maar in prinicipe zitten ze goed vol! |
|
Met 74 min moet je uitkijken dat je niet te veel overburnt, dan komt nl de laser over het uiterste randje van je cd heen en brandt hij een gat in je HD. ff serieus op het randje van de cd is je laser in zijn uiterste positie en kan me voorstellen dat dat na enige keren problemen zou kunnen geven voor de brander, voor de cd zou je informatie kunnen missen Bazzio Attacks!!! |
|
Ja.. echt starwars taferelen en brandende desktops zullen wel achterwege blijven.. |
|
je hardware kan naar de klote gaan als je teveel overburned.. Moet je ff je brand/model opzoeken op internet, er staat vast wel ergens of ie uberhaupt KAN overburnen. Dan moet de media het ook nog kunnne.. 1 ding, probeer het niet bij Thats write want die 80 min van hun is eigenlijk 698mb klotezooi dus "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
de laser van je brander brandt helemaal niks, cd's worden niet meer gebrand, de brander is oude teckniek, de dingen die we nu hebben zorgen dat kristaletjes in cd van vorm veranderen, hij brandt niks, het heet alleen nog steeds een brander... |
|
Ik heb echt nog nooit gehoord van een brander die kapot ging bij het overburnen. Het is wel zo dat niet iedere brander het ondersteund. Bij het overburnen brand je gewoon de extra ruimte die er op zo'n cd'tje zit vol. Die cd-fabrikanten stoppen daar namelijk voor de zekerheid wat extra ruimte op. Het is wel zo dat de kwaliteit van dat stukje slechter is dan de rest van de cd. Naar mate je dichter bij de buitenkant van de cd komt wordt dat ook nog slechter. Een prima programma om mee over te burnen is Nero. Dan moet je in de "expert features" ff aangeven tot hoe ver je wilt overburnen. Ik kan meestal tot iets van 720 MB overbranden. Het is wel zo dat de extra ruimte een beetje varieert van merk tot merk. Als je wilt testen tot hoever je een cd'tje kan volplempen kun je feurio! gebruiken om dat te testen. Er zijn overigens ook 800 MB cdr's te verkrijgen, maar ook daarvoor geld dat niet iedere brander ze ondersteund. |
|
Net geleerd van audi-man Van gekopieerde cd's kan je laser (in je normale audio cd-speler) dus echt wel kapot gaan. Hij kan ontregeld raken en als hij boven een bepaald percentage ontregeld is, dan gaat je dat een nieuwe laser kosten .. Ik moet de mijne dus laten repareren |
|
sorry voor mijn totale offtopic reactie maar General Skullfucker: die username? C'mon! [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 02-04-2002 21:41] Suck my piss |
|
quote: Als je ergens al van tevoren spijt van gaat hebben, moet je het niet zeggen :-) Verder begrijp ik je punt eigenlijk niet. |
|
En ik maar denken dat 80 min. de maximale capaciteit van een cd was: http://www.cdrwinkel.com/Shop/index.htm Hier verkopen ze 90 min/800MB en zelfs 100 min/880MB cdr's!!!! Dan moet dat overburnen toch goed kunnen lijkt me... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-04-2002 1:04] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Nog een vraag: Klopt het dat bepaalde, zo niet alle cd-r's maar een zeer beperkte tijd meegaan? In ieder geval aanzienlijk minder lang dan gewone cd's en duurdere cdr's? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ja, omdat ze veel meer slijten in het gebruik dan gewone CD's. Ze kunnen met een veel minder sterke laser worden gebrand dan gewone CD's, ze zijn daardoor ook gevoeliger voor de lees-laser van je CD-speler. Het zal ongetwijfeld sterk verschillen per merk. |
|
quote:Dat schijnt tegenwoordig niet helemaal meer op te gaan. De kwaliteit van de cdrs is de laatste tijd erg vooruit gegaan. Zo is bijvoorbeeld de bovenste laag van een cdr tegenwoordig al harder dan die van een normale cd en dus beter bestand tegen krassen. Maar over hoe de data op cd stand houdt over verloop van tijd daar kan ik weinig over zeggen. |
|
Waar je wel mee moet oppassen is dat cd-r's minder goed zijn voor de laser van je cd-speler. Ik kan me niet helemaal meer precies herinneren hoe het zat, maar de verkoper bij Hobo Hifi vertelde me dat de compressieratio op cd-r's (en dan vooral als je van mp3 naar audio gaat) anders is, 'slechter' volgens hem. Resultaat daarvan is dat je laser ontregeld kan raken en als dat in een beepalde mate is gebeurd, gaat je dat een nieuwe laser kosten .. en dat is duur |
|
Ik wil er nu het fijne wel eens van weten. en heb net een mailtje naar een kennis bij de research afdeling van Philips gestuurd, in de hoop nu eens een duidelijk antwoord te krijgen. |
|
quote: Kun je mij hun antwoord ook geven, ben ook erg benieuwd! |
|
ja als ik antwoord heb zal ik het hier posten. [Dit bericht is gewijzigd door linknl op 17-04-2002 11:37] |
|
Antwoordt ?? Graag, eens zien of ik die kerel bij de HOBO HIFI dan onder zijn kloten kan gaan schoppen. |
|
heb een keer gehad dat ik op een 74 minuten cd 74 minuten en 32 seconden befikt had maar of dat ook onder overburnen valt en btw cdr's zijn tegenwoordig echt niet meer zo slecht als eerst... heb cdr's die al meer dan een jaar bijna iedere dag wel gedraaid worden en die zijn nog helemaal goed en me opeth cd (blackwater park) is nu al onleesbaar... en ik ben echt wel voorzichtig met me cd's My madness, my sadness |
|
NERO werkt erg goed |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |