|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
En valt dit te verklaren dan?: quote: Verder vermoed ik dat je veeeeel meer dan 74 minuten op een 74 cd r kan branden. zou het kunnen kloppen? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-04-2002 16:04] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Hoe zit het dan met ontregelen van de lasers ?? Mijn cd-speler is namelijk op dit moment echt superbrak. |
|
quote: Volgens mij ligt dat eerder aan je cd speler dan aan cd's. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Dat zeg ik toch ?? |
|
quote: Lasers kunnen wel uit positie raken door overburen zie engelse text in mijn post, maar het gebeurt zelden of nooit. Lasers kunnen ook gewoon uit positie raken door stoten of langdurig trillen. Ikzelf heb een cd speler van 1500 gulden en heb er nog nooit last meegehad, ik ken ook niemand met een storing veroorzaakt door cdr's. Ik ben nu wel erg benieuwd naar de philips email. |
|
Ja idd .. ik heb een 5 cd-wisselaar van sony, en hij draait geen enkele cd-r meer, en sommige gewone cds lust ie ook niet meer, of hij laat ze enorm haperen ... Ik aan die gozer van Hobo Hifi gevraagd, en toen kreeg ik dat verhaal ... |
|
quote: Nee; ik zeg dat cd's volgens mij een cd speler niet kunnen ontregelen; alssie het niet trekt slaat ie gewoon af. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-04-2002 16:36] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Dude de laser kan ook gewoon erg vuil zijn. omdat ie niet helemaal is gestopt met spelen, kwam dat effe in me op. verklaring mijn oom heb een hifi zaak en ik heb er wel eens gewerkt op de reparatie afdeling. Hirogen heeft ook zoiets gehad met zijn cd speler die heeft hem toen schoongemaakt volgens mij hielp het redelijk. |
|
Ik weet er niet veel vanaf, maar dat zei die verkoper bij Hobo Hifi, wat een 'betere' audiozaak moet zijn. |
|
quote: Ik wil em zowiezo een keer schoonmaken, die hoboknakker zei dat dat niet kon, dat er dan wel erg veel stof op moest liggen .. nou is het ook erg stoffig op mijn kamer .. |
|
quote: Kan allerlei aanslag zijn, rook bijvoorbeeld. En van dat niet schoon kunnen maken is gelul. [Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 17-04-2002 16:44] Bazzio Attacks!!! |
|
Ik zal em over een weekje eens flink schoonmaken van binnen (en ik zal géén alcohol gebruiken) eens kijken of hij het dan weer doet. |
|
Stof kan het echt wel doen. Schoonmaken dan maar he. Die HOMO gasten bij HOBO daar heb ik nog wel meer verhalen van overigens. ik vertrouw ze niet. |
|
Ik begin ook steeds meer aan die gast te twijfelen, stom van em trouwens, om lulkoek te verspreiden. |
|
is vrij normaal in de reparatie wereld. een breuk in een printplaatje van de tv wordt opgelost door er met een spray overheen tegaan daarna brengen ze 120 euro in rekening money making money making |
|
quote: Ik zou pure alcohol gebruiken, lens daarna met vochtig (water) wattestokje na schoonvegen. En behandel je laserlens zoals je Shera behandeld. (erg belangrijk). Bazzio Attacks!!! |
|
Ach als ze daarmee de klant kunnen afpoeieren zijn ze allang blij. Stelletje eikels. |
|
voor de leken in het laser schoonmaken Zuivere alcohol (ethanol dus) tast het kunststof van de lens absoluut NIET aan. En dat is maar goed ook, anders had ik een kleine 100 ontevreden klanten gehad (en honderden van mijn concullega's ook)! PROBLEEM is echter dat 99.9% van de mensen GEEN idee hebben wat zuivere alcohol is. Ga maar eens naar de drogisterij (of apotheker) en vraag om een flesje pure alcohol. Je krijgt dan een flesje in je hand gedrukt van f 4,95 (voor 100ml) met de opmerking: "Deze alcohol is heel zuiver meneer, zie maar 97%". En daar wringt dus de schoen. Zuiverheid heeft geen BAL te maken met het alcoholpercentage (al zou er 20% water in zitten, maakt niets uit). Geval is echter wel dat het flesje, dat je net gekocht hebt voor f 4,95, toevoegingen bevat die de alcohol ongeschikt maken voor consumptie. En DAT is het probleem. Die toevoegingen bestaan o.a. uit Methanol en methanol tast kunststof WEL aan. Hoe moet je dus een goed flesje alcohol kopen? Redelijk eenvoudig. Ga naar de apotheker, vraag om een flesje pure alcohol. De vriendelijke bediende (m/v) komt nu met het f 4,95 flesje aanlopen. Nu zeg je NEE, ik moet pure/zuivere alcohol hebben, zonder toevoegingen. Als het goed is gaat de bediende (m/v) nu weer (morrend) naar achteren en komt met een flesje van ca. f 15,- tot f 20,- (100ml) terug. DAT is de juiste alcohol en deze tast de lens NIET aan. Bij zuinig gebruik kun je daar >>2000 lenzen mee reinigen (en da's een hele hoop). Q-tip dopen in alcohol, afschudden, lens schoonmaken. Droge Q-tip gebruiken om opgeloste residuen te verwijderen (anders heeft het nog geen nut). Bij sterke verontreiniging deze procedure 2-3 maal herhalen (met een schone Q-tip) totdat de droge Q-tip schoon blijft. Als je de lens met water wilt schoonmaken (waarbij overigens opgemerkt moet worden dat water niet echt goed is in het oplossen van vetten en nicotine!!!) gebruik dan gedestileerd water. Kraanwater bevat te veel kalk. Deze kalk kan zich afzetten op de lens en kan deze dus enigszins "mistig" maken. Probeer nooit de "blauwe waas" van de lens af te vegen. Dit is een anti reflectielaag en deze kleuring hoort in het kunststof te zitten ;-) Ook glassex schijnt kunststof niet aan te tasten. LET OP: Schijnt. Beter is om even te informeren bij de fabrikant van Glassex. Veiliger, ga gewoon voor de pure ethanol OF isopropylalcohol (is wat goedkoper maar vaak ook slechter verkrijgbaar). [Dit bericht is gewijzigd door linknl op 17-04-2002 16:53] |
|
Dank U ! |
|
Da's wel heel gedetaillieerd; ikzelf heb mijn cd speler (13 jaar oud onderhand) weer an het werk gekregen door ff over het lensje te blazen. Weg stukkie stof. Probleem opgelost. Weet iemand ondertussen antwoorden op mijn vragen? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-04-2002 17:27] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
antwoordt van Philips nederland, (beetje jammer) Als u gaat overbranden dan moet de laser buiten zijn normale bereik branden het ligt er maar net aan wat de instelling is van een normaal bereik. Maar als de laser er vaak buiten komt dan kan inderdaad de laser ontregelt raken en "kapot" gaan. Dit zelfde principe geld voor het afspelen van de media. Vanwege het risicofactor raden we onze klanten niet aan om CDR(W)'s over te branden. |
|
Hmm, daar begin je niet echt veel mee .. |
|
nee niet echt echt over de vraag of het schadelijk was voor normale cd spelers en over compressie is helemaal niets geantwoord. |
|
quote: Je moet ook helemaal geen philips brander kopen! Gewoon een plextor kopen :-) |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |