IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Cradle of Filth, Callenish Circle --- do 01/06/06 --- Effenaar Vorige pagina | Volgende pagina
Spermarcel
Inject Me With Aids
Usericon van Spermarcel
Posted 12-04-2006 21:53 by Spermarcel Wijzig reactieProfiel van SpermarcelQuote dit berichthttp://www.scheldgeweld.tk

rofl

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-04-2006 22:08 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Serieus

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-04-2006 22:15 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 18:57 schreef Judge M. het volgende:
Cradle komt uit Engeland dus daar ga je al de fout in (retourtje Ryanair is 40 euro ). Maar het zal wel een meerdaagse tour worden in aanloop naar de diverse festivals dus de productiekosten zullen wat lager zijn. En dan gaat de bandgage de doorslag geven op zulke momenten.

Dat terwijl meerdaagse tours ideaal zijn voor het drukken van de kosten...

neurotic
Usericon van neurotic
Posted 12-04-2006 22:38 by neurotic Wijzig reactieProfiel van neuroticQuote dit berichthttp://www.neurotic-records.com

1200 x 24 euro = 28800 Euro

Even een schatting:

- 6% Belasting over ticket inkomsten: 1728 Euro
- Overheadkosten Effenaar grote zaal: 6000 Euro
- Mannetje of 10 Crew COF: 3000 Euro
- Apparatuur huur/afschrijving: 2500 Euro
- Bus+trailer huur: 2500 Euro

Blijft over:
- 13072 Euro Gage

Hier gaat nog 7% van naar de Buma, nog 15% naar de boeker, dus dan houdt je ongeveer het volgende over: 10333 Euro.

Hoeveel leden heeft Cradle of Filth, stuk of 6? Als je van een eerlijke verdeling uit zou gaan kom je dan op pakweg 1722 Euro per man uit. Daar gaat dan ook nog eens de helft van naar de belasting.

Dan hou je per man nog steeds krap 900 Euro over per avond. Prima bedragen verder, maar peanuts voor een band die 750 duizend stuks per album verkoopt natuurlijk.... zeker als je er ook even vanuit moet gaan dat zo'n band 150 shows doet per album, en dan weer 3 jaar lang aan een nieuw album bezig is.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2006 22:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hey, dat is interessant en ik heb me nu altijd al afgevraagd hoe dat zit.
quote:
Op 12 april 2006 22:38 schreef neurotic het volgende:
- 6% Belasting over ticket inkomsten: 1728 Euro

Wat voor belasting is dit dan?

quote:
Dan hou je per man nog steeds krap 900 Euro over per avond. Prima bedragen verder, maar peanuts voor een band die 750 duizend stuks per album verkoopt natuurlijk.... zeker als je er ook even vanuit moet gaan dat zo'n band 150 shows doet per album, en dan weer 3 jaar lang aan een nieuw album bezig is.

Laten we even van het brutoverhaal uitgaan. Pakweg 1700 euro bruto per avond. Dat vind ik niet verkeerd hoor. Volgens mij is 20 avonden per maand wel reëel (toch?). 20 * 1700 = een maandsalaris van 34.000 euro. Daar kan onze minister-president nog een puntje aan zuigen volgens mij.
150 shows = zeven en een halve maand touren. 7,5 * 34.000 = 255.000 pleuro bruto in iets meer dan een half jaar. Dat is zo'n negen modale jaarsalarissen.

Waarom zijn zulke bedragen peanuts voor een band met gem. platenverkoop van 750.000 stuks? Hoeveel krijgt elk bandlid per verkocht exemplaar dan, schat je in?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 12-04-2006 22:47]

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-04-2006 22:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Buiten het feit dat je schatting naar mijn inzicht héél ruim is, mag je dus concluderen dat Cradle of Filth helemaal niets te klagen heeft en het nog steeds absurde bedragen zijn.
Tickets voor de helft van de prijs levert ook winst op, als je dan toch vanuit het winstoogmerk handelt. Iets wat ik überhaupt een raar uitgangspunt vind als het om Metal gaat.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-04-2006 22:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Wat een jeukopmerking zeg, die laatste zin.

Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-04-2006 22:47 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

En vergeet niet de drankopbrengst, merchandise-verkopen, etc. van die avond.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-04-2006 22:48 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wat is er mis met geld verdienen met metalmuziek?

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2006 22:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat is slecht voor de scene!

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-04-2006 22:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 22:45 schreef M. het volgende:
Hey, dat is interessant en ik heb me nu altijd al afgevraagd hoe dat zit.

Wat voor belasting is dit dan?

Laten we even van het brutoverhaal uitgaan. Pakweg 1700 euro bruto per avond. Dat vind ik niet verkeerd hoor. Volgens mij is 20 avonden per maand wel reëel (toch?). 20 * 1700 = een maandsalaris van 34.000 euro. Daar kan onze minister-president nog een puntje aan zuigen volgens mij.
150 shows = zeven en een halve maand touren. 7,5 * 34.000 = 255.000 pleuro bruto in iets meer dan een half jaar. Dat is zo'n negen modale jaarsalarissen.

Waarom zijn zulke bedragen peanuts voor een band met gem. platenverkoop van 750.000 stuks? Hoeveel krijgt elk bandlid per album dan, schat je in?

Dat is niet in te schatten. Ze zitten bij Roadrunner toch? Reken maar dat het bij hele grote labels hetzelfde werkt als in de popindustrie...ofwel, het grootste gedeelte gaat al richting het label. Dat wil niet zeggen dat ze er niets aan over houden, sterker nog; daar heb je een aardig belegd broodje voor.
Júist vanuit die invalshoek zijn prijzen als deze belachelijk. Het commercie in het achterhoofd houden als het gaat om het doen van optredens, vind ik uiterst merkwaardig. Het argument van Neurotic, over 'peanuts' is dan ook voor mij eerder een tegenargument dan een argument hen vrij te pleiten voor de gevraagde bedragen. [Note: 'hen' kan ook het label, boekingskantoor, managementteam etcetera betekenen.]
Ik snap niet waarom zo'n band, of een van de bovenstaande figuren, niet denkt: "Ha, de winst van het vorige album is een X aantal euro's, we hebben allemaal een fijne boterham - laten we iets leuks doen voor de fans en de show bijna gratis maken! Dat kunnen we ons makkelijk veroorloven met de geboekte winsten met het laatste album!"

Maar ja...

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-04-2006 22:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hahaha

"This one is older than shit, heavier than time!"

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-04-2006 22:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 22:48 schreef Oud Vuil het volgende:
Wat is er mis met geld verdienen met metalmuziek?

Niets per definitie, maar geld verdienen is heel iets anders dan 'het erom doen'. Ik vind het véél gaver als een band zegt: "Joh, we hebben cazszshzh zat, laten we wat shows voor weinig doen!"
Op z'n minst gaver dan: "Hm, 750.000 verkochte exemplaren...een X aantal procent daarvan wil naar de show komen...als we het zo en zo duur maken, komt (A) de tent vol, ( geld in de la.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-04-2006 22:52 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Die tent komt toch wel vol, denk ik.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-04-2006 22:53 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Mooie hippie gedachte, dat wel.

neurotic
Usericon van neurotic
Posted 12-04-2006 22:53 by neurotic Wijzig reactieProfiel van neuroticQuote dit berichthttp://www.neurotic-records.com

Allereerst: Die 6% is BTW.

Verder:

Mensen moeten even een onderscheid leren te maken tussen de entertainment industrie/professioneel muzikanten en underground gerichte metal bands. Er is een wezenlijk verschil tussen hobby en werk.

Natuurlijk is die 7.5 maand touren goed voor een kwart miljoen per bandlid, en dat is goed boeren, zeker weten. Echter, strijk dat even uit over pakweg 3 jaar en dan kom je op een salaris uit wat een deel van de mensen hier uiteindelijk ook gaat halen. Als je dan nog even voorstelt dat er pakweg de helft naar de belasting gaat, en van wat er overblijft ook nog eens de helft op een bankrekening moet komen voor "later". Zo'n band trekt dit maar 10-15 jaar natuurlijk, en de bandleden moeten dus genoeg geld opzij moet zetten om een studio te bouwen, een zaak te beginnen of on de boel simpelweg op te potten voor als je op je 42e thuis zit zonder baan omdat de band dan inmiddels allang niet meer bestaat.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het graag willen verdienen hoor, maar ik vind het geen schrikbarende prijzen. Als ik zie wat bepaalde andere bands, welke in dezelfde verkoops categorie zitten, vangen dan valt dit opzich nog wel mee.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2006 23:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 22:53 schreef neurotic het volgende:
Allereerst: Die 6% is BTW.

Ah, ik wist niet dat concertkaartjes een ander tarief hadden.

quote:
Er is een wezenlijk verschil tussen hobby en werk.

Natuurlijk is die 7.5 maand touren goed voor een kwart miljoen per bandlid, en dat is goed boeren, zeker weten. Echter, strijk dat even uit over pakweg 3 jaar en dan kom je op een salaris uit wat een deel van de mensen hier uiteindelijk ook gaat halen. Als je dan nog even voorstelt dat er pakweg de helft naar de belasting gaat, en van wat er overblijft ook nog eens de helft op een bankrekening moet komen voor "later".

Klopt helemaal. Maar "money makes money" en als je slim bent zorg je met zo'n inkomen voor voldoende aftrekposten.

CoF is een Engelse band en ik weet niet hoe het met het belastingstelsel aldaar zit. Maar als we even uitgaan van het Nederlandse stelsel dan doe je iets niet goed als je de volle 52% betaalt over het bovenste deel van je inkomen.
Blijft natuurlijk wel:
quote:
Zo'n band trekt dit maar 10-15 jaar natuurlijk, en de bandleden moeten dus genoeg geld opzij moet zetten om een studio te bouwen, een zaak te beginnen of on de boel simpelweg op te potten voor als je op je 42e thuis zit zonder baan omdat de band dan inmiddels allang niet meer bestaat.

Helemaal waar. Zo bekeken is het inderdaad helemaal niet zo heel riant. De sterftetabel van (metal)muzikanten zal er wat anders uitzien dan de gemiddelde Nederlandse bevolking maar diegenen die de 65 halen worden denk ik wel geconfronteerd met een gapend pensioengat .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 12-04-2006 23:00]

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-04-2006 23:04 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Misschien is een rockballad schrijven ook wel een idee, zo 1 die tot in de lengte van dagen op skyradio en meer van dat soort radiozenders etc te horen is en blijft. Royalties for life.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 0:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2006 23:00 schreef M. het volgende:
Ah, ik wist niet dat concertkaartjes een ander tarief hadden.

Check

"Media, cultuur en vermaak" valt in de lage BTW groep.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-04-2006 0:41]

Valiant666
mijn oksels zweren!
Usericon van Valiant666
Posted 13-04-2006 10:11 by Valiant666 Wijzig reactieProfiel van Valiant666Quote dit berichthttp://www.effenaar.nl

quote:
Op 12 april 2006 18:40 schreef Judge M. het volgende:
Weer een DJ nodig? Afgelopen donderdag is me weer prima bevallen

OK! Yep, heheh, Monstrosity... vette shit! Maarre, ik zal 't fkes doorpassen aan Steven, dan is dat ook weer gefixt!

Only Deaf Is Real!

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-04-2006 10:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dat komt helemaal goed.

Cradle Of Filth
Usericon van Cradle Of Filth
Posted 13-04-2006 12:07 by Cradle Of Filth Wijzig reactieProfiel van Cradle Of FilthQuote dit bericht

Doe mee aan de prijsvraag en win een promotiesingle: ''' www.cradleoffilth.nl/prijsvragen ''' ... !!!

===

Cradle Of Filth @ Nederland:

Plaats: Eindhoven
Datum: 01-06-2006
Entreeprijs: € 24,00 ,=
Zaal open: 19:30 uur
Aanvang: 20:00 uur

Voorverkoop: 15-04-2006

[Dit bericht is gewijzigd door Cradle Of Filth op 13-04-2006 12:37]

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-04-2006 12:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2006 10:24 schreef Judge M. het volgende:

Ik las net op Metalfan dat men het juist goedkoop vindt, trouwens. Is er soms een verschil qua inkomens tussen Metalfan en ZM? Is Metalfan voor 'de rijken'? Hahaha.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2006 12:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nee man, op Metalfan lopen ze 10 jaar achter. Daar rekenen ze nog in guldensch.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-04-2006 12:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Daar zit men gewoon niet te zaniken over de prijzen van producten blijkbaar.

Als een product (voor jou) te duur is dan koop je het toch niet? Simpel zat, lijkt mij.

Ik snap de hele discussie eigenlijk niet.

edit: jou != Snaack; jou == men

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 13-04-2006 12:30]

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com