|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Hoe zijn de meningen hier over het laatste solowerkje genaam "angL" van de beste man? Ik moet zeggen dat ik maar weinig kan met het voornamelijk progressieve spul. Ik ga hem denk ik nog maar eens een paar keer beluisteren alvorens een definitief oordeel te vellen. |
|
quote: klopt erg goed! signature |
|
Heel erg goed zelfs! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Ik vind "angL" erg goed, beter dan "The Adversary" die imo erg langdradig werd tegen het einde aan. Het baswerk van Norberg is subliem en dat Mickelson kan drummen wisten we ook al. Toppers zijn "Emancipation" en "Malediction". En tja als je er niets mee kan ben je volgens mij niet de enige, het ligt een beetje in de lijn van het laatste album van Emperor. Als je "Prometheus..." het gaafste album van Emperor vond moet je dit wel kunnen pruimen, als je tr00 bent en als je elke nacht voor het slapen gaan "In The Nightside Eclipse" opzet om vervolgens bij je altaar een geit te offeren aan Loki is het niet zo gek dat je het niks vindt Maar goed, dit is maar de mening van iemand die "Lost in Reverie" het beste vindt wat Ihsahn in zijn carriere heeft gemaakt [Dit bericht is gewijzigd door Antz op 30-06-2008 10:09] |
|
Nou, "Prometheus" is m'n favoriete Emperor-album, maar dat Peccatum is wat mij betreft een monument van wansmaak. Ik kan dat echt niet aanhoren. Ook wansmaken verschillen, gelukkig. Ihsahn's solowerk kan mij uiteindelijk ook niet helemaal bekoren. Teveel tierlantijntjes, teveel kitsch, teveel emo-geneuzel. Die man verliest zich wat mij betreft in zijn riedeltjes, melodietjes en een-twee-drietjes. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Maar jij wisselt nogal vaak van smaak, dus wie weet over een aantal jaar Ik ga die recente eens downen, de vorige vond ik niet echt tof.. de productie vond ik trouwens erg storend dun. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: prometheus je favoriet... dat is al nagenoeg een soloalbum (vol tierlantijntjes etc)/.... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Sterker nog, dat is een solo-album. Alle muziek is door Ihsahn geschreven en Samoth zelf had al met tegenzin meegespeeld op die plaat aangezien hij er muzikaal totaal niet achter stond. Edit: En mij doet die laatste Emperor plaat ook helemaal niks. Wat een saaie meuk, volgepropt met saaie riedeltjes en tierlantijntjes. [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 30-06-2008 18:22] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Dat weet ik, maar die vind ik WEL fijn om te horen. Niet dat mijn voorkeur ergens op is gebaseerd of zo. Bij het werk onder de noemer "Ihsahn" vind ik gewoon dat hij definitief doorgeslagen is met die riedeltjes . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ihsahn's angL is imo optiek een stuk beter dan The Adversary. Komt allemaal logischer over en zit meer structuur in de nummers. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
t lijkt bij trenody op 2.10 wel layne staley! |
|
Vanaf 25 januari te koop, After. Reviews zijn zeer lovend! Kan wel eens hoog gaan eindigen in de zmjaarlijst 2010. http://www.metalunderground.com/reviews/details.cfm?releaseid=2859 http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=15546 http://www.metalreview.com/Reviews/5360/Ihsahn-After.aspx |
|
Ik ben heel benieuwd. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
i think i found a leak..... Vind ik ook niet |
|
Ik had de beste man een beetje links laten liggen na X Equilibrium van Emperor. Prometheus was niet mijn ding en het eerste van Peccatum vond ik echt vreselijk. Alles na dat album heb ik dus links laten liggen. Maar uit pure nieuwsgierigheid heb ik After eens een luisterbeurt gegund. En daarna heb ik hem direkt maar gekocht. Wat vreselijk goed zeg! Het heeft weinig tot niks meer met Emperor te maken maar het zit meer in het straatje van Opeth. Progressieve metal dus. De gehele sfeer van After is introvert en ademt een desolate sfeer uit. Introvert betekend trouwens niet automatisch dat het ook een soft album is geworden. Er is een prachtige balans tussen harde, ruwe stukken en dromerige, softe partijen. Het meest opvallende is de Saxofoon die wordt gespeeld door Jorgen Munkeby van Shining. Hier moest ik eerst erg aan wennen, vooral als Munkeby de vrije hand krijgt en stevig loopt te freaken. Maar na een tijdje viel ook dat puzzelstukje op z'n plaats. Maar vooral in de epische passages stuwt de saxofoon de muziek echt naar een nieuw niveau. Check vooral de prachtige grootse nummers After en On the shores eens. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Mooi progressief werkje! Vooral de laatste nummers De saxofoon past goed bij het geheel. |
|
De sax gaat mij juist enorm op mijn zenuwen werken... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Moet dit ook maar eens een luisterbeurt geven, saxofoon bij Solefald vind ik vrij lekker klinken. spelfout weggehaald... |
|
Ik moet deze nieuwe van Ihsahn toch eens een luisterbeurt gunnen (is er tot nu toe helemaal bij in geschoten). De eerste twee kon ik goed waarderen. |
|
het klinkt erotisch, maar op een kleverige passieve manier veel kunde en weinig wol ik moet het niet hebben te kunstig voor mijn oren ik ben dan ook een oppervlakkige klootzak signature |
|
Ik kan After een stuk beter hebben dan AngL en The Adversary. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Sinds kort in het bezit van After, de laatste plaat van Ihsahn. Wat een briljante plaat, deze heeft nu al een plaatsje verdiend in mijn top-10 van 2010! Het enige nadeel van After is dat ik nu niet meer non-stop naar de plaat van Triptykon kan luisteren! Ik had aanvankelijk verwacht dat Ihsahn iets te progressief zou worden en daarmee minder coherente nummers zou gaan schrijven. Deze angst is wat mij betreft ongegrond; After bevat sterke nummers. Ook de veelbesproken saxofoon komt erg goed uit op de plaat, zo goed zelfs dat ik binnenkort maar eens naar The Shining ga luisteren (wie weet ga ik dat ook nog waarderen). Sli-Sla-Slayer! |
|
quote:Bestuiving dus. |
|
Onsamenhangende bagger plaat! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |