|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Nou, ik vind dat posts waarin men het heeft over het songfestival wel gemodereerd mogen worden (deze uitgezonderd). Verder: anything goes. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Hier is vast al wel een topique over |
|
die niet is gesloten na discussies over joden en zo? signature |
|
The sky is the limit. Ik vind niet dat 'iets' het recht heeft ons in onze meningsuiting te beperken. |
|
"iets" nu is het net alsof je de mods en paul als goddelijk aanduid... [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 20-05-2006 14:08] |
|
quote: Waar heb jij het nou weer over? Met 'iets' bedoel ik wat dan ook dat probeert denkbeelden de kop in te drukken als het gaat om Metalbands. Of ik het over overheden of een organisatie als de Antifa heb staat in het midden, daarom 'iets' in het algemeen. |
|
moderen is dus onterecht als het neerkomt op politieke en sociale thema's? signature |
|
quote: Dat ligt aan de situatie. Ik vind in principe dat je alles moet kunnen zeggen, omdat de grenzen anders zoek raken. Het ene mag wel, het andere mag niet. Er zijn geen duidelijke regels voor. (Kijk maar naar het ontkennen van de Holocaust - dat mag niet. Raar, daar dat een héél specifiek iets uit de geschiedenis is. Over welke andere gebeurtenis dan ook wordt niets gezegd.) Ik vind het terecht dat een moderator een keiharde Holocaust-ontkenning weghaalt, maar dat haalt de bron van het 'meningsuitingprobleem' niet weg - dat is het feit dat het strafbaar is dat te doen. Een moderator moet zijn of haar forum niet tot een plaats maken waar strafbaarheden aan de lopende band voorbij komen. Dat heeft echter niets te maken met mijn visie omtrent het wel of niet mogen uiten van meningen. Ofwel: ik vind dat je alles mag uiten, begrijp dat het gemodereerd wordt (omdat het anders strafbaar is), maar begrijp niet waaróm het strafbaar is. |
|
Ja, snap je, blijkbaar is het iets met beledigen of zo je mag alles denken, en alles zeggen tegen jezelf of in je eigen huis, maar niet delen met anderen... Belachelijk, ik voel mij ook beledigd als ik religieuze mensen hoor spreken, moet ik dan ook klacht indienen? signature |
|
Nee, een leven krijgen. |
|
my point exactly alleen beetje hinderlijk als bepaalde mensen daar persé zich als obstakels in de weg smijten [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-05-2006 14:53] signature |
|
De nieuwe CoF cover schijnt geband te zijn in Amerika (als ik het goed begrijp zelfs voor RR America!). Benieuwd wat ze er nou weer van gebakken hebben... Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn! |
|
quote: Geen grenzen stellen omdat ze anders zoek zouden kunnen raden is dat niet hetzelfde als geen auto kopen omdat hij gejat kan worden? |
|
maar het is niet omdat er geen grenzen gesteld worden dat er geen grenzen zijn. Dan zijn ze gewoon minder duidelijk en zorgen ze voor meer onderhuidse spanningen tegen iets wat 'gevoeld' wordt ipv uitgesproken gebonk tegen gevestigde grenzen signature |
|
Het feit dat dit soort topics al bestaan, is al zorgelijk te noemen |
|
quote:Wat voor obstakel kan het voor jou zijn als iemand over zijn levensovertuiging praat? Gewoon niet luisteren en je hebt er geen last van .. |
|
ja, soms is het als nachtlawaai als je eens wil slapen... en ook veel mensen die hun kwakkel openen zonder dat je er om vraagt, puur omdat ze je provocerend vinden signature |
|
Ik heb nog NOOIT gehad dat ze doorzagen als je beleefd meldt niet geinteresseerd te zijn. Ergo: er boven staan, vriendelijk bedanken en ze laten je met rust .. |
|
quote: Grenzen stellen aan de vrijheid van meningsuiting levert sowieso taboes op. Taboes hebben is niet goed. Het niet openlijk over bepaalde zaken kunnen praten is slecht. Op deze manier kropt iedereen alles op, en wat er met opgekropte gevoelens gebeurt weten we nu zo langzamerhand wel. Als je de mens voor honderd procent vrijheid geeft als het gaat om het uiten van hun denkbeelden, blijft alleen nog de 'morele' factor over - de mens moet zelf inschatten in hoeverre het uiten van zijn of haar mening in een bepaalde situatie gepast is. Natuurlijk komt het voor dat bepaalde gedachten op verkeerde momenten worden geuit, maar dan zal diegene ongetwijfeld worden teruggefloten. We zouden moeten kunnen staan op onze eigen benen, als het gaat om het uiten van onze mening. Grenzen stellen geeft alleen maar onderhuidse chaos. |
|
quote: Actie --> Reactie |
|
quote: Dat gezeik van die religieuze fanatici omtrent Lordi en bijv gedoe van dat soort figuren bij een -God dethroend ed- optreden slaat natuurlijk nergens op natuurlijk. Aan de andere kant is een rel in het mainstream circuit over een underground element wél gratis publiciteit. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-05-2006 18:29] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Sja, waar ligt de grens voor wie? Als je je wat kan inleven in de zwarte humor van sommige individuën kan je veel begrijpen. Soms kan een ziek "verhaal" gaan over wat er in het hoofd van een seriemoordenaar ofzo omgaat. Is dat te ver? Nee, een beetje rondwaren en de obscure kantjes van de mens moet blijven kunnen in "metal". Soms gaan sommigen daar heel ver in, maar een publiek dat zelf niet af en toe geschokt wordt is er ook geen dat blijft zeker? Ieder moet de grens voro zich trekken. Persoonlijk vind ik Nattefrosts' "preteen deathfuck" wat ver op de kant, hoewel het nog steeds in het "verplaatsen in het hoofd van" past. [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 20-05-2006 19:42] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
ja, ik heb ook zoiets van zeveraars als ik kritiek hoor van de zogezegde pop-liefhebbers. Hoeveer van die idols zitten niet te kontneuken met minderjarigen op een paar lijnen hero? Het verschil is gewoon dat ze er niet staan over te zingen en dat ze het nog doen ook signature |
|
Precies. In extreme metal zit er meer een uitlaatklep en een manier om het over veel bredere zaken te hebben ipv het te bedekken met een slijmerig laagje glitter. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
mee eens. echt wel. Fuck the world and fuck you |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |