IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : In een band .. hoe en waarom ? Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 14:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het van mensen die in een band zitten wel leuk om te weten hoe ze daar bij zijn gekomen en waarom ze in een band spelen en het instrument bespelen wat ze bespelen.

Ik ben zelf zanger van een band, ik ben dat gaan doen nadat ik met vrienden al een aantal jaren sporadisch muziek maakte, maar dan niet serieus, veel bier erbij enzo. Na een aantal keer wilde ik ook wat serieuze dingen doen, en ben toen met 2 van die vrienden een nieuwe band gestart, een drumster erbij gezocht en nog een gitarist en toen maar gaan oefenen. We willen eerst allerlei covers goed kunnen spelen (voor velen van ons is dit de eerste serieuze band) en an gaan we eigen werk maken.

Ik ben gaan zingen om 2 redenen.
Ten eerste kan ik niks anders, wilde ooit wel gaan drummen, maar die dingen zijn zo duur en ik heb een genetische afwijking waardoor ik nooit geld heb.
Ten tweede schrijf ik graag teksten, en vind het vreselijk om die door anderen te laten zingen.
We bestaan nu ongeveer 4 maanden, en het is erg duidelijk te zien dat we allemaal stukken beter zij geworden. In den beginne vonden As I Die nog moeilijk, nu spelen we hem een paar keer per sessie en dan niet weer anders wordt het saai.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 11-01-2002 14:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ehhhh... wij gaan in maart optreden, we hebben voorzover ik weet nog geen naam, niemand kan goed of helemaal niet het desbetreffende instrument bespelen. We hebben nog nooit geoefend, en dus hebben we ook nog geen nummers. Dat beloofd chaos

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-01-2002 14:09 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hebben jullie iets op mp3 ? wat ik kan beluisteren ?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 14:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 14:09 schreef Cadaveria het volgende:
ehhhh... wij gaan in maart optreden, we hebben voorzover ik weet nog geen naam, niemand kan goed of helemaal niet het desbetreffende instrument bespelen. We hebben nog nooit geoefend, en dus hebben we ook nog geen nummers. Dat beloofd chaos

Maar waarom zit je in dat bandje ?
Wat doe je daar ?

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 14:36 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Cadaveria speelt piano. Enneh, we hebben dus nog een drummer nodig (v/v) die dubbele bas kan.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-01-2002 14:51 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 11 januari 2002 14:09 schreef Cadaveria het volgende:

hmmm...dan kun je toch net zogoed stoppen?

Suck my piss

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 15:44 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Of gewoon de lui die niet kunnen spelen er uitflikkeren.

Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 11-01-2002 15:50 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

deze man zoekt er nog steeds 1 om in te grunten (ik grunt zoals dimmu borgir en old mans child)

Godverdommen..

Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 11-01-2002 16:13 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

Ik werd gedwongen om te drummen en in een band te spelen, door herr Satan himself.

sebinsagoil

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2002 16:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik speel in een band om al mijn steengoede riffs kwijt te kunnen. en ik vind slaggitaarspelen heel erg leuk.

attila_de_hun
Posted 11-01-2002 16:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 14:02 schreef Jenje het volgende:
Ik vind het van mensen die in een band zitten wel leuk om te weten hoe ze daar bij zijn gekomen en waarom ze in een band spelen en het instrument bespelen wat ze bespelen.

Ik ben zelf zanger van een band, ik ben dat gaan doen nadat ik met vrienden al een aantal jaren sporadisch muziek maakte, maar dan niet serieus, veel bier erbij enzo. Na een aantal keer wilde ik ook wat serieuze dingen doen, en ben toen met 2 van die vrienden een nieuwe band gestart, een drumster erbij gezocht en nog een gitarist en toen maar gaan oefenen. We willen eerst allerlei covers goed kunnen spelen (voor velen van ons is dit de eerste serieuze band) en an gaan we eigen werk maken.

Ik ben gaan zingen om 2 redenen.
Ten eerste kan ik niks anders, wilde ooit wel gaan drummen, maar die dingen zijn zo duur en ik heb een genetische afwijking waardoor ik nooit geld heb.
Ten tweede schrijf ik graag teksten, en vind het vreselijk om die door anderen te laten zingen.
We bestaan nu ongeveer 4 maanden, en het is erg duidelijk te zien dat we allemaal stukken beter zij geworden. In den beginne vonden As I Die nog moeilijk, nu spelen we hem een paar keer per sessie en dan niet weer anders wordt het saai.

wat voor stijl spelen jullie?? gothic metal neem ik aan (als het ten minste paradise lost äs I die")is?

Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 11-01-2002 16:41 by Pandaemonaeon Wijzig reactieProfiel van PandaemonaeonQuote dit bericht

nou ik heb wel ooit (6maanden terug) in een band gezeten met de naam MEPHISTO MORTE ik was die zelf met 5 jongens gestart maar toen was me grunt nog nep enzo.. en later ben ik ermee gekapt en nu is me grunt 200x beter... dus als je een grunter wil zoals shagrath of galder, en je woont in de buurt van ALMERE-AMSTERDAM,HERE IAM!!

Godverdommen..

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 16:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Allerlei stijlen, ik zal de covers eens opnoemen die we spelen.
- Paradise Lost - As I Die
- Slayer - South of Heaven
- Black Sabbath - Iron man
- Metallica - For whom the bell tolls
Nummers die we nog gaan doen:
- Papa roach - Last resort
- Deftones - My own summer
Het was eerst de bedoeling om oude gothic/doom te spelen .. maar op één of andere manier verschuift dat een beetje

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 16:41 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 11 januari 2002 16:37 schreef attila_de_hun het volgende:
ik speel in een band om al mijn steengoede riffs kwijt te kunnen. en ik vind slaggitaarspelen heel erg leuk.
Slaggitaar heerst idd.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 16:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

It does .. ik heb een hekel aan jengelende sologitaartjes

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 11-01-2002 16:45 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 11 januari 2002 16:43 schreef Jenje het volgende:
It does .. ik heb een hekel aan jengelende sologitaartjes

auw

[edit]stond auch, maar werd door sommige als "ook" gelezen[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 11-01-2002 16:50]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 16:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehe jij bent sologitarist ?

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 16:47 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Nee, auch is duits voor "ook".

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 11-01-2002 16:48 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

tsjah, lead gitaar vind ik wel belangrijk.

attila_de_hun
Posted 11-01-2002 17:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 16:41 schreef Jenje het volgende:
Allerlei stijlen, ik zal de covers eens opnoemen die we spelen.
- Paradise Lost - As I Die
- Slayer - South of Heaven
- Black Sabbath - Iron man
- Metallica - For whom the bell tolls
Nummers die we nog gaan doen:
- Papa roach - Last resort
- Deftones - My own summer
Het was eerst de bedoeling om oude gothic/doom te spelen .. maar op één of andere manier verschuift dat een beetje

ik ben wel blij dat jullie een nummer van papa roach spelen, dan kan ik mooi naar de WC tijdens een optreden van jullie. verder een goede keuze. en plannen van een stijl werkt dus nooit.

attila_de_hun
Posted 11-01-2002 17:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 16:48 schreef Azagthoth het volgende:
tsjah, lead gitaar vind ik wel belangrijk.

met mate inderdaad. en dan hoef ik het uiteraard nog niet te doen. daar hebbeb we iemand anders voor.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 11-01-2002 17:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Haha! Iedereen begint over dat Papa Roach nummer.

Azagthoth
Usericon van Azagthoth
Posted 11-01-2002 17:05 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 11 januari 2002 17:04 schreef attila_de_hun het volgende:
met mate inderdaad. en dan hoef ik het uiteraard nog niet te doen. daar hebbeb we iemand anders voor.

ah, de schoenmaker...

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 11-01-2002 17:06]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2002 17:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 17:05 schreef Vargen666 het volgende:
Haha! Iedereen begint over dat Papa Roach nummer.

Ja, het is supersimpel, goed om te leren rare variaties te spelen.
Aangezien ik een hele diepe (vrij monotone) grunt heb, gaat het denk ik toch anders klinken

attila_de_hun
Posted 11-01-2002 17:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 17:05 schreef Azagthoth het volgende:
ah, de schoenmaker...

ja

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 11-01-2002 19:36 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2002 17:07 schreef Jenje het volgende:
Aangezien ik een hele diepe (vrij monotone) grunt heb

mooi is dat

No meat is sweater

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com