|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Gezien ik mij de laatste maanden wat meer in klassieke muziek aan het verdiepen ben maar eigenlijk nog niet echt veel in dit genre ken vroek ik mij af wat de favoriete stukken op ZM/onder de ZMers zoal zijn. Mijn persoonlijke favoriet zijn de vier jaargetijden van Vivaldi. Al vind ik de Stabat Mater van Pergolesi ook erg mooi. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Nogal wat verschillende keuzes.. Beethoven - Pathetique Liszt - Etudes des Paganini Paganini - Violin Sonates Ik zal vanavond nog eens wat meer neerpennen, heb een hele lijst liggen die ik erg aan kan raden. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Bolero van Ravel. en wij hebben thuis bijna standaard classic fm opstaan en dr komt sporadisch wat leuks voorbij, vergeet alleen direct hoe het heet |
|
Als je van metal houd, dan kan ik 'Le sacre du printemps' van Stravinsky aanbevelen... Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Ik heb een stukje bach als ringtone Zenial |
|
Beethoven - Symphony no.6 Barber - Adagio for strings (niet die gare Tieso troep ) Vivaldi - vier seizoenen (hersft, 3e deel) En wat random werk van Offenbach, Debuddy en Braams) |
|
Mussorksky - Night on a bare mountain Rimsky Korsakov - The flight of the buble-bee Rimsky Korsakov - Nocturne from the golden cockerel Gustav Holst - Mars the bringer of war |
|
stuur me die shit eens op binnenkort Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Wat ik standaard in auto wil hebben zitten: - Bach - cannon in d major (HET mooiste muziekstuk ooit gemaakt) - Albinoni - adagio - Bach - air for g string - Bizet - Parelvissers - Samuel Barber - Agnus Dei (Adagio for strings, maar dan gezongen, zeer hip) - Vivaldi - Summer - Mozart - Moonlight Sonata Dat zijn toch wel mijn toppertjes. [Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-06-2006 13:27] Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Favorieten van het moment: Mozart - Requiem (niet helemaal Mozart, niettemin altijd goed voor kippenvel en tranen in de ogen, zo MOOI!!) Mozart - Piano Concert nr. 20 - Voor iedereen die Mozart 'te vrolijk' vindt :-) Schubert - Impromptus - Murray Perahia (geniale muziek uitgevoerd door een geniaal pianist) Rachmaninov - Piano Concert Nr 3 - vooral het eerste deel is van een verontrustende schoonheid. Het hoofdthema zit onmiddellijk in je hoofd en gaat er NOOIT MEER uit. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Erg gaaf idd! Vooral de ijzerstrakke versie van John Williams, die gast heeft echt teveel beheersing van zijn techniek Mijn favo's: Leo Brouwer - El Harpa Del Guerrero (uniek geluid, bijna dissonante metalshit op je akkoestische gitaar) Leo Brouwer - Elogio De La Danza (idem) Fernando Sor - Fantasie Élégiaque (heerlijk depressief stuk van 14 min) Yuquijiro Yocoh - Sakura (heerlijk sereen Japans stuk) J.S. Bach - Gigue in a mineur, een bekende Presto etc. |
|
Grieg - Peer Gynt suites |
|
Hmmm... Ben gek op Stravinsky (de Sacre ontstijgt nagenoeg alles), Beethoven (wat dan ook), Scriabin (check out Prometheus: Le Poème Du Feu), en... en... Nee. Te moeilijk dit. |
|
In the Hall of the Mountain King (was dat nou van Savatage?) Danse Macabre one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Górecki - 3e Symphonie Smetana - Ma Vlast Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Stond laatst bij ik meen de Action één of andere klassieke cd box met ongeveer 25 cd's. Aanrader misschien? spelfout weggehaald... |
|
Als je nou nog wist aan welke componist(en) die gewijd was... |
|
quote:Volgens mijn collega lalmlul op den campus:"Tuurlijk, bij de Action wel. Je kent die acties van de Action toch?" Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Edvard Grieg - Die Morgenstimmung vind ik nog steeds geniaal!! Voor de rest luister ik wel regematig klassieke muziek, maar dat is dan zowat alles door mekaar en let ik dus ook niet op wie het componeerde of uitvoerde... Member of the iso-betawuste crew!! |
|
quote: Vanallesennogwat.... Voor een leuk prijsje, maar ik weet dus geen namen meer... spelfout weggehaald... |
|
quote: Foei. Nou ja, als er een leuk prijskaartje aanhangt is het iig een aardige manier om kennis te maken met e.e.a. |
|
Oh het eerdere werk van Steve Reich vergeten |
|
Het blijft altijd lastig met die goedkope boxen, de kwaliteit kan enorm verschillen. Zo heb ik een soort 'best of' piano concerten box van de kruidvat. Daar zit een machtige uitvoering van Rach 3 bij van Nelson Freire, maar ook dikke ruis van een pipo van 30/40 jaar terug. Mijn ervaring is dat je met de grote merken altijd goed zit, die overigens voldoende aanbod hebben in het goedkope segment: decca, deutsche grammophon, philips... Meestal gaat het om oudere opnamen van topmusici die zijn opgelapt. Verder vind ik 'Naxos' echt een top-label! Vooral voor de wat vagere shit (middeleeuwen, rennaissance bv.) is er veel te beleven voor hele zachte prijzen! Tenslotte nog een goede tip: de openbare bibliotheek. Niet te geloven wat een aanbod die lui hebben! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Alles van mozart en voornamelijk de barok en klassieke periode |
|
quote: Sodeju! Hoe groot is jouw CD-collectie? Dear dirty delightful old drunken old days |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |