|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hoemoe |
|
quote: Hebben ze die ook met glittertjes? |
|
quote: 80? ik draai eigenlijk alleen maar boven de 90 "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Bandjes mixen onder de 80 db is onmogelijk. Met alleen een drumstel zit je al wel boven de 90 db volgens mij. En dan heben we het nog niet eens over gitaristen En als de zalen het een eetje voor elkaar hebben is er een vergunning van 100 db ofzo, maar ik weet ook niet precies hoe dat zit. Boetes uitdelen omdat er boven de 80 db word gedraaid is onzin. |
|
Dan kan je niet eens stofzuigen, want die zit op 85DB hehehehe. |
|
ja ik bedoel maar |
|
Laatst bij AF in Tivoli was er een monitor van de geluidsman. 101 DB.. zoveel dus blijkbaar... Zoals Walvader wil, zal ik alles verhalen |
|
quote: Is goed jonge, jij later niks horen, ik wel. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
100/105 is een redelijke DBspl imo... "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
ja das hard zat |
|
Krisiun gister was 107. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Ik ben nu toch al 60% doof Harderrrrrrrrrrr die volumeknoppen Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Ik ga zelden naar concerten, voornamelijk omdat mijn budget dat niet altijd toelaat en vanwege gebrek aan vervoer. |
|
De beste doppen op de markt, nu ook verkrijgbaar bij de Trekpleister! De Moldex Sparkplugs hebben een SNR van 35 dB, volgens mij het hoogste op de markt verkrijgbaar. Ik vind het zelf de beste doppen die ik ooit heb gehad: zeer goede demping en ook erg comfortabel. Bovendien zitten ze helemaal in je oor, dus niet meer van die felgele stukken schuimrubber die uit je oor steken. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
jep, da binne de doppies.... |
|
Ik geloof er geen donder van! Veel belangrijker dan de totale demping is het frequentiekarakteristiek ervan. Dit soort doppen dempen hoge tonen veel sterker dan lage, dat is de problem. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Met dat soort dingen in je oren kun je net zo goed niet naar een concert gaan, aangezien je dan weinig meekrijgt behalve wat "ver weg" lawaai dat klinkt alsof je bovenbuurman aan het proberen is om z'n stereo op te blazen met een grindcore CD. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ziet er niet bepaald goed uit nee. Maar wie weet. Ik ga voor deze: Afgelopen zondag bij Immolation c.s. in Hengelo stond het geluid trouwens allejezus loeihard. Zeer overdonderend, maar niet bepaald goed voor je oren, tering jantje. Even zonder doppen geprobeerd, no fuckin' way. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-05-2007 19:15] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik heb deze: Earfoon, op maat gegoten in je oor (de mal dus). Zelf kan je je filter kiezen. Helaas was ik dus al te laat, blijvende gehoorschade. Dus voor iedereen die ook 24 uur per dag die piep in z'n oren wil hebben, die je normaal alleen na een concertbezoek verkrijgt: vooral geen doppen dragen. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: Die heb ik ook. Klinken al stukken beter dan die schuimdopjes maar nog steeds best wel slecht. Over een tijdje wil ik daarom ook van die fancy maat gevallen. Overigens zijn die op maat gemaakte dingen niet beter voor je oren, ze klinken alleen beter. Cheap-ass dopjes dempen de hoge frequenties relatief veel sterker. Klinkt kut, maar de hoge frequenties zijn wel de schadelijkste. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Bij die op maat gemaakte kun je dus kiezen welk filter, veel hoge tonen eruit, dan krijg je een bepaald filter. Het hangt er maar vanaf waar je ze voor nodig hebt, deze doppen worden ook in het bedrijfsleven gebruikt, bijv. straatwerkzaamheden (lage tonen), maar ook bijv. bij een schietvereniging kun je ze gebruiken. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
hoeveel kost op maat gemaakte oordoppen ? want ik ga binnenkort naar me eerste concert en ik wil geen gehoorbeschadiging nadat ik dit topic leest |
|
quote: Vanaf 100 euro wel dacht ik. Je kunt ook beginnen met Alpine music safe, zoals M hierboven heeft gepost. Die zijn rond de 27 euro, krijg je 2 filters bij en zitten prettig (ik vergat ze op bevrijdingsfestival gewoon uit te doen steeds..). Daarbij vind ik het prettig dat je hiermee ook goed gesprekken kunt volgen, zonder dat iemand in je oor hoeft te schreeuwen. |
|
quote: Dat idee heb ik ook, als de muziek aanstaat hoor je diegene toch beter met doppen in. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Alpine doppen(de bovenstaande), ik neem ze ook mee als ik gewoon een keer in de stad uitga, vaak staat de muziek daar ook ver boven een comfortabel niveau. Misschien wordt het eens tijd voor opmaatgemaakte doppen, maar die zijn aardig prijzig en ik wil ze eigenlijk eerst voor de schietsport hebben, en ik geloof niet dat je filters uit kunt wisselen met die dingen. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |