IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Parkway drive Vorige pagina
Brent_
Usericon van Brent_
Posted 07-03-2012 15:35 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-09-2012 23:02 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

http://vimeo.com/49109237

Nieuw gelekt nummer van het nieuwe album. Ik vind hem vrij random en productioneel gezien ook niet helemaal, maar toch een gaaf nummer met harde breaks. Dat eerste nieuwe nummer wat ze live speelden vond ik beter klinken.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-10-2012 22:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 22:49 schreef iPim het volgende:
Parkway Drive - Atlas

Jezus wat slecht. Godverdomme.

Zo erg ja? TheNewReview was er ook niet al te sprekend over.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-10-2012 23:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ok, inderdaad zo erg. Zit net voorbij de eerste helft van de plaat, maar dit kan zo even het slechte PWD-album uit hun discografie worden. En ik vond Horizons al kut. Deep Blue was degelijk, maar daar blijft het ook bij.

Waar zijn de immense hartverzakkingbreaks naartoe?

iPim
Usericon van iPim
Posted 28-10-2012 23:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 23:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Ok, inderdaad zo erg. Zit net voorbij de eerste helft van de plaat, maar dit kan zo even het slechte PWD-album uit hun discografie worden. En ik vond Horizons al kut. Deep Blue was degelijk, maar daar blijft het ook bij.

Waar zijn de immense hartverzakkingbreaks naartoe?

Eerste luisterbeurt was echt fucking dramatisch. Deep Blue en Horizons zijn geweldig in mijn ogen en die heb ik ook grijsgedraaid. Dit album is slap, écht heel slap. Muzikaal slap, en qua songwriting heel slap. Productie is kut, te weinig melodische riffs, de ritmegitaar is beschamend slecht.

Parkway Drive klinkt alsof het één van de duizenden bands na wil doen die het nota bene zelf heeft beïnvloedt. Parkway Drive loopt gigantisch achter de feiten aan en valt als copy-cat keihard door de mand. Een emotionele Greenpeace twist met oerslechte intro's, vrouwenvocalen en violen maakt het allemaal nog een tandje erger.

Jezus christus.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-10-2012 23:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

In principe klinken ze nog steeds hetzelfde als op Killing With a Smile (de bijzonder slechte tierlantijnen niet inbegrepen), maar het is vooral qua songwriting knap kut. Voor de rest vat je het hier goed samen:

quote:
Op 28 oktober 2012 23:42 schreef iPim het volgende:
Parkway Drive klinkt alsof het één van de duizenden bands na wil doen die het nota bene zelf heeft beïnvloedt.

En heb je dan eens een geniale break zoals in The Slow Surrender, dan zit er een kutnummer rond. Ben benieuwd wat dat live gaat geven.

Brent_
Usericon van Brent_
Posted 29-10-2012 11:54 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Ik vond Deep Blue al vrij gaar, het klonk alsof ze alle riffs van de vorige platen gewoon hadden reversed. Hoef mij zo te horen ook niet aan deze plaat te wagen.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-10-2012 19:33 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Ik heb het 4 nrs volgehouden. Wat ontzettend kut. Deep Blue was al geen hoogvlieger maar groeide nog enigszins. Dit is gewoon echt heel erg slecht. Slap, zoals hierboven ook al gezegd. Totaal niet relevant meer. KwaS en Horizons zijn echt van een héél ander niveau.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

iPim
Usericon van iPim
Posted 29-10-2012 19:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Zeer zeker. De plaat nu vijf keer beluisterd en hij is aangenamer wanneer je hem voor een meerdere keer luistert. Neemt niet weg dat de eerste luisterbeurt echt belachelijk kut was.

Ik schrijf Parkway Drive nog niet helemaal af en ga ze binnenkort in de 013 nog maar eens zien, denk ik.

Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 15-11-2012 19:34 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

Nieuwe plaat Zeer middelmatig.

A metalheart is hard to tear apart

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-10-2015 23:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Meningen over de nieuwe? Stukken beter dan de vorige, maar dat is niet al te moeilijk. Het lijkt nu helemaal stadionmetalcore te zijn, maar ergens trek ik het wel nog. Het album zal hier waarschijnlijk niet meer langskomen, maar ben benieuwd wat het live zal geven.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 22-10-2015 8:31 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Goh, ik had echt nul verwachtingen. Het klinkt me niet zo beroerd als ik had verwacht, maar ben er nog niet helemaal uit.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 27-08-2016 11:03 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Zeer sceptisch tov dit soort bands maar in Lokeren een echte bom.

En nu gaan we vegen

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-08-2016 18:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Op plaat boeit het me niet meer zo (de eerste LP en EP en een aantal nummers daargelaten) maar live blijven ze inderdaad heersen.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 27-08-2016 22:12 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Knaller van een show in Lokeren inderdaad. Laatste plaat is gegroeid hier. Vond het eerst maar een niemendalletje, maar nu is het ideale automuziek voor in de zomer. Feelgood-materiaal, heerlijk.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-05-2018 18:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Haha, die nieuwe plaat.

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-05-2018 19:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 8 mei 2018 18:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Haha, die nieuwe plaat.

Crappy stadionmetal(core). Ach ja, we hebben Killing with a Smile.

iPim
Usericon van iPim
Posted 08-05-2018 21:56 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Echt een drol van een plaat inderdaad. Past op Fortarock wel lekker naast Nightwish. Tot en met Deep Blue was dit echt wel een toffe band, zeker live.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com