IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Brutus Volgende pagina
metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 16:27 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

Dit is een Nederlandse-Death metal band...een erg gave band.
Je kunt liedjes downloaden op www.brutushakken.nl

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 16-07-2006 16:42 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ok.

No meat is sweater

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 16:49 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

ze schijnen nederlands te grunten....

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 16:55 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

1e cd Brutus - Promo:

Wat krijgen we nu?", hoor ik u denken. "Michiel B. aan de extreme deathmetal? Maar daar zitten toch helemaal geen operazangeresjes en keyboards in?" Op momenten zoals deze dat ik een CD als de promo van Brutus spijkerhard door mijn koptelefoon laat schallen ben ik enorm blij dat mijn muzikale voorkeur zich niet tot 1 bepaald genre beperkt. Brutus is een death/grind band uit West-Brabant met in de gelederen lieden die we nog kennen uit bands als Lost Sacrament, The Mess Age, Textures en zelfs Goddess Of Desire. Het viertal luisterend naar de namen Bastaerd, Ploert, Schoft en Ploegbaas wil middels deze promo de aandacht van de diverse labels op zich gaan vestigen en mijns inziens moet ze dat ook zeker gaan wel lukken. En waarom dan wel? Gewoon simpelweg omdat deze 18 minuten durende en 6 nummers tellende promo met titels als "Vleespomp", "Darmschurft", "Doodsvrees" en "Slachtbeest" van bijzonder hoge kwaliteit zijn, voortdurend blijven doorrazen, de vocalen en de riffs zeer afwisselend zijn en alle vier de bandleden hun vak verstaan. Invloeden van bands als Suffocation, Cannibal Corpse, Mortician en Severe Torture zijn duidelijk waarneembaar en Brutus hoeft ook zeker niet onder te doen voor deze grootmachten.

De productie is goed te noemen en in tegenstelling tot andere Nederlandstalige grindbands (de eerste die mij letterlijk de teksten kan ontcijferen trakteer ik op een biertje) is Brutus mijn inziens wel in staat ook buiten Nederland van zich te doen spreken. Het doet me goed om te zien dat onze Nederlandse deathmetalscene vele aanstormende talenten kent en Brutus kan ook moeiteloos aan dat rijtje worden toegevoegd. Met klem moet ik toch nog even vermelden dat hoe geinteresseerd u door mijn lovende woorden ook geworden bent, deze promo NIET te koop is.

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 16:56 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

2e Cd: Brutus - Slachtbeest:

Houdt het dan nooit op met de aanwas van goede Nederlandse death metal bands? Tien jaar geleden leek death metal op sterven na dood in Nederland en nu, anno 2004, neemt Nederland een steeds dominantere rol in op het gebied van death metal met bands als God Dethroned, Sinister, Pyaemia, Disavowed, Putrefied, Severe Torture, Textures, Houwitser, Monolith, Inhume, Mangled, en daar mag Brutus zich dan nu zeker ook toe rekenen.

Brutus is de derde Nederlandse band (naast Disavowed en Pyaemia) op het Unique Leader label, dat onderhand wel de "FC Barcelona van de death metal" genoemd mag worden. Het debuutalbum van deze Brabantse formatie heet "Slachtbeest", bestaat uit tien ultrabrute death metal tracks en klokt volgens Unique Leader tradities iets meer dan een half uur. Ik had voorheen deze band al een paar keer live aan het werk gezien, maar hun show kon me eerlijk gezegd niet erg boeien (meestal vanwege het slechte geluid). Ik was dan ook huiverig voor wat mij te wachten stond toen ik "Slachtbeest" in mijn handen gedrukt kreeg om te recenseren.

Wat schetst mij verbazing? Zo slecht is het eigenlijk helemaal niet.. Sterker nog, dit gaat erin als zoete koek. Dit is godverdomme death metal! Bruut! Drummer Ploegbaas hakt er gedurende een half uur op los als hing zijn leven er van af. De gitaren klinken ZWAAR en log en er worden veel afwisselende en catchy riffs gespeeld, die ook nog eens lekker in het gehoor liggen. De zang wordt net als bij Nile en Gorgasm verzorgd door de drie snarenplukkers en klinkt voornamelijk zwaar en onverstaanbaar (en soms wat monotoon). Kortom, alle ingrediënten die nodig zijn voor een lekker potje death metal. Ik heb altijd gedacht dat het gebruik van de moedertaal in de metal alleen was weggelegd voor black metal bands, maar Brutus verkiest als death metal band ook voor Nederlandse titels als "Vleesromp", "Bloedspoor", "Darmschurft" en natuurlijk het titelnummer "Slachtbeest". Of er daadwerkelijk ook in het Nederlands gezongen wordt, dat is niet te verstaan. "Slachtbeest" is een verrassend lekker death metal schijfje van eigen bodem! "Slachtbeest" is erg bruut-dus. Niet erg origineel, maar wel lekker. Binnenkort is Brutus ook te zien op de Europese podia, want de band gaat drie weken met Cephalic Carnage en Macabre op tour, een interessant package lijkt mij zo!

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 16:56 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

deze stukken heb ik van www.lordsofmetal.nl

IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-07-2006 16:59 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

.

Disko Disko Partizani

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2006 17:01 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehe dacht ik ook al aan

maareh wel geinig bandje

Je moeder.

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:02 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2006 17:01 schreef karnivoor het volgende:
hehe dacht ik ook al aan

maareh wel geinig bandje

waar dacht je aan?..

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-07-2006 17:04 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 juli 2006 16:59 schreef IJsregen het volgende:
.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2006 17:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dat dus

Je moeder.

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:05 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

hoezo wijzigen ?

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2006 17:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

edit is gay en overrated

maar goed, wel geinig bandje dus

Je moeder.

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:06 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

ja dat vind ik ook...ik heb ze ooit gezien volgens mij op Metal Bash XL in Den Bosh waar Machine Head de hoofdact was...

IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-07-2006 17:07 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Nou, lekker. Eerste pagina wat een 'nuttig topic' kon worden, is alweer verneukt, n00b.
Maare, ja. Slachtbeest.

Disko Disko Partizani

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:08 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

DOWNLOADEN DAN TURK

IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-07-2006 17:11 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Slotje...

Disko Disko Partizani

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-07-2006 17:12 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Saiker niet! brutus is hard! MURWGEBEUKT!

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:12 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

hoezo?....

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:35 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2006 17:11 schreef IJsregen het volgende:
Slotje...

Hoezo een slotje....

IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-07-2006 17:36 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Clean topique aanmaken, wat; én overzichtelijk én duidelijk is zou 10x beter zijn, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 16-07-2006 17:37]

Disko Disko Partizani

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:40 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

hoezo overzichtelijker?...want dit gaat toch over Brutus

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2006 17:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

juist bekken dicht en ontopic

Je moeder.

metallica92
Usericon van metallica92
Posted 16-07-2006 17:48 by metallica92 Wijzig reactieProfiel van metallica92Quote dit bericht

ik snap niet waar dit opslaat ...maak ik een topic over een band waarvan nog geen topic van is, is het nog niet goed

[Dit bericht is gewijzigd door metallica92 op 16-07-2006 17:48]

Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 16-07-2006 17:49 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

waar gaat dit over?

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 16-07-2006 17:49 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Darmschurft!

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com