|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: AAAAAAAARGhhhhhhhhhhh. |
|
quote: +1 Bruce Banner |
|
quote: Misschien kan de heer Kramy, de Henk Jan Smits onder de heavy metal muzikanten, deze heren wat compositorische tips aan de hand doen... Nuclear Blast zit vast te wachten op nieuw talent, gun die jongens ook wat! En heer Lainedil, biedt deze heren gewoon de kans om in het voorprogramma van Elexorien te spelen, en jullie worden de persoonlijke helden van deze sympathieke ambitieuze knapen. Misschijn ZIJN jullie dat al wel zelfs Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Het is een DEMO. |
|
quote:Dat betekent niet dat het dan maar meteen compleet kut moet klinken toch? iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Oké, en nu met wat onderbouwing graag? |
|
quote: ==> quote: quote: quote: quote: Bruce Banner |
|
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2218100/6 Anders ga je daar even je link neerzetten en erover babbelen. |
|
quote: Ja met harmonics bedoel je dan boventonen? Die kun je op een piano ook laten horen al weet ik niet meer precies hoe. Dan moet je een toets onhoorbaar ingedrukt houden en dan een andere aanslaan, dan krijg je ook boventonen. Harmonics zijn natuurlijk gewoon akkoorden. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Pinch Harmonics |
|
A pinch harmonic is a guitar technique in which the nail or thumb slightly catches the string after it is picked, splitting the sound, cancelling the actual pitch of the string, and letting the fundamental harmonic ring out. This creates a high pitched sound in any position. This technique is most widely used in heavy metal and rock music where heavy distortion ensures that the quiet overtones produced are greatly amplified for a high screaming wail. By using the whammy bar, electric guitarists are able to get wild, screaming, pony-like sounds from the instrument. Pinch harmonics are generally considered a form of artificial harmonic, although in technique, they are different. Hm, ik wist niet dat dat zo genoemd werd. Ik ken de techniek wel maar het woord pinch kende ik niet. Het betekent zoiets als bekneld, beklemd. Het zou zowel op de techniek als op de klank kunnen slaan.. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Beknellen is in principe ook precies wat je doet.. veel gitaristen maken valse Pinch harmonics voor het "karakter" van het geluid! Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=uI5Vgn9oEOM ( geweldige gitarist btw ) [Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 25-12-2006 1:02] |
|
gaaf filmpke |
|
Ja tnx voor de link, volgens mij heb ik die band op Graspop in 2001 (?) gezien, beetje als een van de eerste dacht ik.. klinkt goed! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Jep dat kan wel kloppen, in 2003 waren ze als opener voor zover ik weet, die zanger kan er ook wel wat van btw^^ |
|
2003 nog maar... dat voelt echt als een eeuw geleden! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Vroegah, Toen ik nog jong en onbezonnen was |
|
quote: Ja wat een bullshit weer ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Bullshit is wel dikke heersch vrouw! |
|
hehe.. Ik ben niet dik! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Ik wel |
|
maar dat heerschvrouw ga ik onthouden ~ By the fallen one I shall arise ~ |