IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Ulcerate (unorthodox/brutal/tech death) Vorige pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-04-2020 9:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Geweldige plaat inderdaad!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


smallie
Usericon van smallie
Posted 27-04-2020 19:00 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2020 9:05 schreef Mark Z het volgende:
Geweldige plaat inderdaad!

Heel mooi ja!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2020 9:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

M'n LP's liggen nog in Frankrijk te wachten tot de slipcases geprint zijn, duurt waarschijnlijk nog tot eind mei


Quis moderabat ipsos moderatores?


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 28-04-2020 9:44 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 28 april 2020 9:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
M'n LP's liggen nog in Frankrijk te wachten tot de slipcases geprint zijn, duurt waarschijnlijk nog tot eind mei
Terecht.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2020 9:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bek houden.


Quis moderabat ipsos moderatores?


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 28-04-2020 9:58 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Beetje zonder mij bestellen. God straft.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2020 11:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Buh.


Quis moderabat ipsos moderatores?


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-04-2020 17:43 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Mooie sfeervolle plaat, wel een stuk minder dissonant dan ik van hun gewend ben..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 03-05-2020 22:13 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

erg goed en een duidelijk andere richting terwijl het eigenlijk precies de zelfde elementen zijn maar gewoon anders gebalanceerd.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-02-2021 9:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2021 10:31 schreef HierIsMike het volgende:
Ik snap Ben toch enigszins wel over Ulcerate. Het is een fantastische band, maar er is inderdaad vrij weinig dat echt blijft hangen. Tijdens het beluisteren is het ronduit indrukwekkend, maar je zult niet snel een melodielijn in je hoofd hebben zitten of het neuriën. Pas op de laatste plaat is dit op een track als Dissolved Orders wel het geval.

Sowieso is de neuriën-factor een belangrijk beoordelingscriterium. Hoe fucked up, dissonant of technisch iets in elkaar zit, je zou op zijn minst iets moeten kunnen onthouden en neuriën na het beluisteren ervan. Na het voor het eerst horen van Obscura van Gorguts had ik al ontzettend lang die rare kronkelende openingsriff van het titelnummer in mijn hoofd. Hoe die riff klinkt als je hem neuriet is een heel ander verhaal.

Moet dat? Dat is deels het unieke van Ulcerate, dat het zo organisch is dat het niet veel houvast biedt. Maar omdat er in het moment wel iets is, wat vet en intrigerend is, wordt je wel meegenomen en wordt je vanzelf meegespoeld. Je wordt dus meegevoerd, en door een beklemmende en soms bijkans apocalyptische storm getrokken. Op het eind van The Destroyers of All ben ik gewoon echt op, alles is weggevaagd, klaar.

Bijeffect is dan inderdaad dat je moeilijk specifieke stukken kan terughalen, dat het focus nodig heeft en op de achtergrond slechts achtergrond blijft. Maar goed, ik merk alsnog weleens dat ik weleens themaatjes zit te neuriën achteraf.

Stare into Death and Be Still is denk ik sowieso wel een beter te neuriën plaat. Ook hoopvoller.
quote:
Op 18 februari 2021 18:08 schreef Ed het volgende:
precies verwoord wat ik ook altijd heb bij van die dissonante metal, vind qua sound het helemaal fantatisch maar wat zijn er toch weinig bands die iets kunnen schrijven wat in je hoofd blijft hangen. Een dissonate hook kan net zo goed in je hoofd hangen als een met melodie maar ik hoor er zo goed als nooit een bij de dissonante death metal bands. Gorguts is daar idd de uitzondering.

Ben het op zich met je eens, maar dus met de kanttekening dat ik 'de hook' niet zo belangrijk vind voor Ulcerate omdat die daar iets anders tegenover zetten.

Het gros van de dissonante bands doet dat echter niet, daar is het alleen ongerichte chaos.


Quis moderabat ipsos moderatores?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-02-2021 11:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2021 9:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Moet dat? Dat is deels het unieke van Ulcerate, dat het zo organisch is dat het niet veel houvast biedt. Maar omdat er in het moment wel iets is, wat vet en intrigerend is, wordt je wel meegenomen en wordt je vanzelf meegespoeld. Je wordt dus meegevoerd, en door een beklemmende en soms bijkans apocalyptische storm getrokken. Op het eind van The Destroyers of All ben ik gewoon echt op, alles is weggevaagd, klaar.

Ik vind Ulcerate echt een enorm saaie band. Echt zo'n band die in theorie alle juiste vakjes aankruist maar waar ik in de praktijk geen reet aan vind. Een dissonante band die ik wel met heel veel plezier luister is Imperial Triumphant. Die nummers kan ik in mijn hoofd ook helemaal reproduceren, er zit een spanningsboog in, enkele 'hooks' of memorabele momenten waardoor je daar tijdens een nummer al naar uitkijkt... Maar er zijn ook mensen die die band niet trekken en helemaal voor Ulcerate gaan. Ik kan er nog niet de vinger op leggen.

Ik ben nu "bezig" met die plaat van Ad Nauseam. In principe zou ik dat heel gaaf moeten vinden (maar dat dacht ik bij Ulcerate ook) maar ook hier speelt toch het euvel dat ik kop en staart mis en ook de 'hook'. Een spanningsboog ontbreekt ook vaak bij dit soort muziekstukken.

Soms is het een kwestie van een plaat 20x luisteren ipv een keer of vijf voordat het kwartje valt, maar soms zit het er niet in. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen (met meer muzikale achtergrond misschien? ik bespeel geen instrument) er wel keihard op gaan, trouwens.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-02-2021 12:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2021 11:40 schreef M. het volgende:
Ik vind Ulcerate echt een enorm saaie band. Echt zo'n band die in theorie alle juiste vakjes aankruist maar waar ik in de praktijk geen reet aan vind. Een dissonante band die ik wel met heel veel plezier luister is Imperial Triumphant. Die nummers kan ik in mijn hoofd ook helemaal reproduceren, er zit een spanningsboog in, enkele 'hooks' of memorabele momenten waardoor je daar tijdens een nummer al naar uitkijkt... Maar er zijn ook mensen die die band niet trekken en helemaal voor Ulcerate gaan. Ik kan er nog niet de vinger op leggen.

Niet oneens met je analyse van wat Ulcerate (niet) heeft Beetje flauwe term in deze context, maar Imperial Triumphant heeft net iets traditionelere riffs en structuren. En inderdaad, duidelijkere spanningsboog. Misschien is Ulcerate gewoon hele ingewikkelde ambient?

Dat mensen de ene wel trekken en de andere niet is toch niet gek? Beide bands maken uiteindelijk best andere muziek, zoals je zelf ook zegt, en dat is het toch gewoon smaak/voorkeur?
quote:
Ik ben nu "bezig" met die plaat van Ad Nauseam. In principe zou ik dat heel gaaf moeten vinden (maar dat dacht ik bij Ulcerate ook) maar ook hier speelt toch het euvel dat ik kop en staart mis en ook de 'hook'. Een spanningsboog ontbreekt ook vaak bij dit soort muziekstukken.

Die moet ik nog goed luisteren. Ben benieuwd
quote:
Soms is het een kwestie van een plaat 20x luisteren ipv een keer of vijf voordat het kwartje valt, maar soms zit het er niet in. Ik begrijp heel goed dat sommige mensen (met meer muzikale achtergrond misschien? ik bespeel geen instrument) er wel keihard op gaan, trouwens.

Nu heb ik wel meer muzikale achtergrond dan jij, maar normaal vind ik juist dingen waar mensen met echt veel muzikale achtergrond hard op gaan niets aan. Tegelijkertijd... De ene keer dat ik ze live gezien heb was vrijwel iedereen in het (weinige) publiek die ik kende muzikant

En kwellie vond de laatste ook leuk, en dát is me toch een muzikant.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-02-2021 16:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 februari 2021 12:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nu heb ik wel meer muzikale achtergrond dan jij,
Welke is dat?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-02-2021 16:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2021 16:12 schreef Fusion het volgende:
Welke is dat?

Dat ik een instrument bespeel Dat is dan wel een bas, en heb ik geen formele training* gehad (behalve muziekles op de middelbare school ), maar toch is dat al meer dan niets

*wel zelf wat muziektheorie, maar ook niet bijzonder diep.


Quis moderabat ipsos moderatores?


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-02-2021 17:03 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ulcerate heeft op zijn laatste plaat wel echt memorabele stukken geschreven. Ik merk dan ook dat ik die plaat nu al meer heb gedraaid dan de vorige bij elkaar. Ulcerate biedt indrukwekkende luister-ervaringen (de omschrijving van Ascendent Grotesque is dan ook zeer treffend), maar ik merk dat ik het weinig opzet.

Ik denk dat het niet zo erg is dat er weinig blijft hangen, maar als ik kijk naar de platen in deze dissonante stijl die ik echt veel draai op de lange termijn zijn dat platen die meer "hooks" in de gekte bevatten. Dan heb ik het onder andere over Gorguts vanaf Obscura, Imperial Triumphant (Vile Luxury/Alphaville), Portal (vooral ION) en vooral Dodecahedron.

Ad Nauseam is dan weer zo'n plaat waar ik graag verder in duik. Dat heeft eigenlijk ook geen "hooks", maar bij die heb ik wel de neiging om hem weer te beluisteren en nieuwe zaken te ontdekken. Ik denk dat het daar ook komt door het lossere en jazzy spel dat ik het graag luister. Ulcerate is toch echt een gigantische bedrukkende muur van geluid, Ad Nauseam ademt wat meer.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-02-2021 17:06]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-02-2021 17:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 april 2020 19:43 schreef HierIsMike het volgende:


Misschien wel mijn favoriete Ulcerate-plaat tot nu toe. Meer ruimte voor melancholische melodieuze doom/post-metalpassages, een meesterlijke zet die Ulcerate's sound naar een nog hoger niveau trapt.
Hooks hooks hooks? Ik druk op play en t album begint met een enorm dikke hook zeg stelletje huiswijven! Heerlijk dit. Deze ga ik echt in zijn geheel luisteren


When your people matter, menstrual health matters


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-02-2021 18:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 19 februari 2021 17:52 schreef Fusion het volgende:
Hooks hooks hooks? Ik druk op play en t album begint met een enorm dikke hook zeg stelletje huiswijven! Heerlijk dit. Deze ga ik echt in zijn geheel luisteren


Dit is dan ook de laatste plaat.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 19-02-2021 21:40 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Ik ben ook wel fan van dissonant spul zoals Gorguts, DsO en Negativa, maar Ulcerate heeft mij nooit wat gedaan. Heb ze ook eens live aan het werk gezien en ook toen deed het mij niks. Ik denk dat het voor mij persoonlijk teveel een muur van geluid is, en zoals hierboven ook aangehaald blijft het niet echt hangen. Terwijl de riffs van Gorguts en DsO wel enorm blijven hangen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-02-2021 1:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Njmamd fan van Rings of Saturn?


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-04-2022 14:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2021 17:03 schreef HierIsMike het volgende:
Ulcerate heeft op zijn laatste plaat wel echt memorabele stukken geschreven. Ik merk dan ook dat ik die plaat nu al meer heb gedraaid dan de vorige bij elkaar. Ulcerate biedt indrukwekkende luister-ervaringen (de omschrijving van Ascendent Grotesque is dan ook zeer treffend), maar ik merk dat ik het weinig opzet.

Deze en The Destroyers of All blijf ik heel graag opzetten. Het spant erom, maar denk dat "Stare..." toch mijn favoriet is, net als jij eerder zei/hintte.
quote:

Ik denk dat het niet zo erg is dat er weinig blijft hangen, maar als ik kijk naar de platen in deze dissonante stijl die ik echt veel draai op de lange termijn zijn dat platen die meer "hooks" in de gekte bevatten. Dan heb ik het onder andere over Gorguts vanaf Obscura, Imperial Triumphant (Vile Luxury/Alphaville), Portal (vooral ION) en vooral Dodecahedron.

Ad Nauseam is dan weer zo'n plaat waar ik graag verder in duik. Dat heeft eigenlijk ook geen "hooks", maar bij die heb ik wel de neiging om hem weer te beluisteren en nieuwe zaken te ontdekken. Ik denk dat het daar ook komt door het lossere en jazzy spel dat ik het graag luister. Ulcerate is toch echt een gigantische bedrukkende muur van geluid, Ad Nauseam ademt wat meer.

Blijf ik in deze stijl op lange termijn toch juist op Ulcerate hangen, al zijn dat allemaal hele gave dingen je noemt. edit: niet door jou genoemd hier, maar alleen DsO zit voor mij op hetzelfde niveau.

Ad Nauseam zou ik minder snel jazzy noemen, eens beter luisteren met die invalshoek.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-04-2022 14:17]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-04-2022 14:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2021 1:41 schreef Fusion het volgende:
Njmamd fan van Rings of Saturn?

Njmand misschien wel, ik niet Niet slecht, hoor, daar niet van.

Niet echt een gepaste referentie hier. Zie wel wat lijntjes lopen vanuit Gorguts (en dingen als Cynic), maar veel te deathcore.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen