IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Islam en metal Vorige pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 25-09-2007 22:32 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 25 september 2007 22:32 schreef Dentz het volgende:
Britney is westers. Alles wat westers is is anti islam.
Oid.

ik bedoel britney alike


mvg wk10


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-09-2007 22:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik snap je punt.
Laten we zeggen dat Britney de westerse popwereld vertegenwoordigt.
In landen waar vrouwen gesluierd moeten en je hebt dan een Britney die halfnaakt rondhupst op een podium.
Tja, dat doet het niet zo goed in die landen ...


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-09-2007 14:50 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2007 22:03 schreef Dentz het volgende:
En dat er zo weinig metal uit islamitische landen komt is omdat de censuur daar zo groot is. Metal is nu niet het meest subtiele genre.
Maar dat vind ik dan.




ik denk niet dat de censuur het is, meer de mensen zelf. Moslims vinden metal (eigenlijk alle pop muziek maar goed) slecht of duivels etc, dus zullen ze het ook niet zo snel gaan spelen. Moslims in die landen komen zelf waarschijnlijk ook niet eens in contact met metal, omdat het (inderdaad vanwege die censuur) er niet word verkocht of gepromoot.


Why doesn't my music get me all the chicks?


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-09-2007 14:57 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2007 21:45 schreef goth_star het volgende:
ik denk dat ze bang zijn dat de moslims anders ontploffen voor hun gezicht want als je kijkt naar de aanslagen afgelopen en dit jaar.. das nie normaal meer.
kijk ik wil de christenen niet beschermen maar waarom breken ze in godsnaam kerken af om daar moskeeen neer te zetten ? dat is toch echt te gek voor woorden ..

het word eens tijd dat we terug gaan daar de black metal tijd .. toen de kerken nog in lichte laaien stonden..aleen deze keer moeten we de moskee in de hens zette .. die mense nemen nederland over

wtf ?


o, my goth

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 26-09-2007 14:57]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-09-2007 16:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Terrorizer had toevallig in de afgelopen maanden een drieluik over metal in het midden-oosten. Er blijkt dan toch best wel wat animo voor te zijn, maar het grootste probleem blijft het gebrek aan podia en promotie. Internet heeft de toegankelijkheid van metal-muziek in de islamitische wereld duidelijk drastisch verhoogd, maar zolang optredens met regelmaat geboycot worden en bands in hun eentje alles zelf moeten opknappen, blijft het lastig om een basis te leggen voor een metal-scene.
Het zou me echter niks verbazen als binnen nu en een jaar of tien metal vanuit het midden-oosten echt een opmars gaat maken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-09-2007 16:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb een paar jaar terug nog eens een interview gedaan met een Libanese band waarvan ik de naam kwijt ben. Ik stelde ook daar enkele vragen over, en voor Libanon geldt in ieder geval een metalverbod. Sterker nog; hij vroeg me achteraf nog om enkele dingen uit het interview aan te passen, uit angst voor de overheid.

Jammer dat ik dat interview niet meer heb.

Als ik het goed heb ging het om deze band:
http://www.myspace.com/kaoteon


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-09-2007 16:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ah, interview gevonden, hier had ik het over:

Welke internationale en nationale bands inspireren je?
Er zijn heel veel inspiratiebronnen, maar ik speel eigenlijk meer wat ik voel. Het is gewoon een andere manier om mijn woede te uiten, liever dan 'gewoon' in het rond te schieten. Hier in het Oosten, waar heel veel corruptie heerst, vormen de problemen min of meer een basis een band op te richten.

Over welke woede spreek je dan, in deze context?
Het gaat over de chaotische aeon (Kaotik Eon, daar komt de naam vandaan), de corruptie in verwoeste maatschappijen, de littekens die overgebleven zijn van onze ervaringen, de razernij jegens zij die de regels en levensstijl van hen aan iedereen opdringen. Daar gaan Kaoteon's teksten ook over.

Metal is in Libanon verboden, wat gebeurt er als de overheid er wèl achter komt?
Iedereen die Extreme Metal hier speelt is bedreigd, tenzij je die hielen van de juiste personen likt, hehe. Ik zou trouwens niet zeggen dat je geen Metal mag spelen, maar er zijn geen Metalwinkels, geen cd's, geen magazines of iets wat daarop lijkt. Je kunt wel de nieuwste Metallica in de winkels vinden, als je dat Metal noemt. Je kunt - echter - wel je songteksten aan de overheid laten lezen, en als je teksten niet te fout zijn en je ‘aardig’ bent, is er een kans dat je muziek volkomen gelegaliseerd wordt. Dan mag je dus ook optredens doen, maar wel met een hoop slogans, door de overheid bijgevoegd. Is dat Metal?! Vrijheid van meningsuiting, daar hebben ze hier nog niet van gehoord...

Als ze erachter komen dat je muziek maakt die tegen de overheid is, wat zijn daar de concrete consequenties van?
Wij zijn zelf niet anti-overheid; ik zou liever zeggen dat we mensen haten die rechten van anderen ontnemen.

Wat de exacte consequenties zijn weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik kan je wel vertellen dat ik in december 3 dagen in de cel heb gespendeerd. De niet goed Engels sprekende politie officieren alhier lazen onze bandnaam en maakten daar een blasfemisch Arabisch woord van, wat in dit geval niet terecht was.



Op zich wel interessant.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 26-09-2007 18:29]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-09-2007 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Alleen is de censuur in Libanon volgens mij niet zo zeer islamitisch van aard. Het is dan ook niet echt een islamitisch land. 40% van de bevolking is christelijk (vroeger was dit nog meer) en de christenen nemen ook hoge posities in de regering in.

Als er censuur in Libanon bestaat is dat eerder een algemeen politiek verschijnsel dan een gevolg van islamisme.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-09-2007 18:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2007 17:59 schreef Chelman het volgende:
Alleen is de censuur in Libanon volgens mij niet zo zeer islamitisch van aard. Het is dan ook niet echt een islamitisch land. 40% van de bevolking is christelijk (vroeger was dit nog meer) en de christenen nemen ook hoge posities in de regering in.

Als er censuur in Libanon bestaat is dat eerder een algemeen politiek verschijnsel dan een gevolg van islamisme.

Klopt, maar:
quote:
Op 26 september 2007 16:16 schreef Mark het volgende:
Terrorizer had toevallig in de afgelopen maanden een drieluik over metal in het midden-oosten.


Leidenschaft
100%Pessimist
Usericon van Leidenschaft
Posted 29-09-2007 14:10 by Leidenschaft Wijzig reactieProfiel van LeidenschaftQuote dit berichthttp://last.fm/user/leidenschaft

quote:
Op 29 augustus 2006 13:58 schreef GrindMaster het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt en wat ik nog steeds niet snap is dat in de hele metal scene er een groot aantal bands zijn die het christendom afzeiken, maar waarom nooit de islam deze op een na grootste godsdienst op aarde doet de laatste tijd toch wel heel wat ergere dingen als het christendom lijkt me.
Zijn hier mensen die weten waarom of bands kennen die dit wel doen?


Het christendom predikt liefde etc, daar is black en death metal over het algemeen tegen gekant. En christendom heeft de heidense religies van Europa net zo goed als uitgeroeid. Ook reden voor veel metalheads om pissed off te zijn. Het christendom heeft de bakermat van de metalmuziek - Europa - gewoon 2 duizend jaar lang in zijn greep gehad, dus dat is relevanter dan de islam.


We rose from sand and stone, to follow the light's allure...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2007 7:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2007 18:28 schreef WhiteRider het volgende:
Klopt, maar:


Aha. Ik had niet door dat je het daarover had.

Anyweg:



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-12-2011 21:17 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht



Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Fredde Kaddeth
zaagbaas
Usericon van Fredde Kaddeth
Posted 14-12-2011 21:33 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 14 december 2011 21:17 schreef El Chulo het volgende:
In Indonsië treden ze in elk geval kordaat op:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/punkers_krijgen_lesje_moraal_i.html



Voor jezelf denken wordt daar dus niet geaccepteerd.
Dat daar een opstand mag komen tegen de streng religieuze dominantie.


Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 15-12-2011 7:27 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Anti Islam metal uit Irak met notabene twee dames in de gelederen.

The band is made of four members (among which two are girls). Their concept is to desecrate the principles of Islam. Musically, it is Black Metal influenced by BATHORY, MAYHEM, SODOM, VENOM, SLAYER and oriental music as well, with raw and dark sound.



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Terrorism of Brutal uit Libie. :DDD







Adam Brutalhead.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2012 19:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat ik me nou afvraag. Zijn dit nou verwende overbeschermde pestventjes met tijd & instrumenten teveel (i.e. de meerderheid van de scandinavische black metal, iig in de jaren '90), of echte rebellen die met gevaar voor eigen leven de muziek maken die ze zelf graag horen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk beide. Hangt van het land af, de gebruiken en de huidige situatie.


Als je nu metal in Irak maakt, ben je gewoon een verwend ventje. Momenteel moet je opzwepende patriotische volksliederen maken en niet op je gitaar gaan pingeln.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-12-2013 17:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



anti-zionistisch op de koop toe zo lees ik


signature


brundlefly
crusade4krijst
Usericon van brundlefly
Posted 06-12-2013 20:15 by brundlefly Wijzig reactieProfiel van brundleflyQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2007 7:39 schreef Chelman het volgende:



Ik dacht even dat dit weer zo`n 'grappige' TMDC propaganda pica was


I found it surprisingly beautiful... in a brutal, horribly uncomfortable sort of way.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-02-2021 14:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




gewaagd van Folter Records


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-02-2021 14:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

islametal?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen