|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Sensationele nieuwe Nederlandse metal machine met twee zangeressen brengt EP uit! Het zestal bestaande uit Ronny Scholten (Sacrosanct, drums), Peter Slootbeek (gitaar), Ralph Roelvink (ex tour bassist Callenish Circle, gitaar), Gerrit Knol (Sacrosanct, Symmetry Bas) – allen ex Genetic Wisdom – en de eye catchers Janneke de Rooy (zang/grunts) en de donkere Imke Kuipers (zang) is inmiddels tot de tanden bewapend en klaar om het podium op te gaan. WHY SHE KILLS heeft de afgelopen weken hard gewerkt met producer Arno Krabman (Wackmobil, Lange Frans en Baas en Nienke de Jong (Autumn). In de Graveland Studio nam de band de ‘Of Hope and Suffocation’ EP op. De vier tracks op de EP laten een nieuw metal geluid horen. Nummers die even hard en agressief als melodieus en toegankelijk zijn! De ‘Of Hope and Suffocation’ EP kan vanaf nu GRATIS worden gedownload via het de myspace pagina van WHY SHE KILLS. (www.myspace.com/whyshekills ) de uiteindelijke mix wordt is vanaf 7 september gratis te downloaden op www.whyshekills.com Inclusief cover. Op dit moment praat de band al met labels die interesse hebben getoond en worden de eerste live shows geboekt. www.myspace.com/whyshekills www.whyshekills.com [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 06-03-2008 9:48] |
|
Ik wacht zelf even de eindmix af alvorens te oordelen. An sich klinkt 't niet slecht. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote:Dat zou ik ook achter mijn naam moeten gaan zetten ja: Maurice Brouwers (ex opname bassist Callenish Circle, bassgitaar) |
|
Hmm ik wacht de eindmix ook liever af ... wordt hier nou niet echt warm of koud van ... |
|
Je hoort opzich wel wat van de soort zanglijnen/melodieen die nynke ook gebruikt terug coole band wel, snare is wat weird. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Geenszins overtuigend. De gruntster heeft een grunt die me doet denken aan een verkouden poedel, en de cleane zang is ook niet geheel zuiver. Maar veel succes gewenst in ieder geval. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Ooohw God, ik dacht weer een leuk nieuw bandje, ik durf niet meer te luisteren!! [Dit bericht is gewijzigd door moon1976 op 07-09-2006 13:06] Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
Nogmaals na beluisteren van de demo: Vind de muziek op zich prima klinken, de grunts vind ik helemaal niks. Klinkt inderdaad wat geforceerd. Het eerste nummer vind ik pakkend klinken. De cleane zang vind ik op het tweede nummer A Lover's poetry aan de zeurderige kant klinken, verder vind ik dat nummer met name in de eerste helft vrij chaotisch klinken. Het derde nummer klinkt wel lekker, behalve het einde.. wederom de zang en grunts wat mij niet aanstaat. Het is zeker niet slecht, maar niet mijn smaak. Voor een eerste product, helemaal niet slecht. Ben benieuwd hoe deze band het live doet |
|
Oja en ditte: Sensationele nieuwe Nederlandse metal machine.. Beetje jammer om dit als bandlid zijnde over je eigen band te zeggen. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 06-09-2006 20:39] |
|
Ik ben het met de woorden van MMayo eens. Muzikaal klinkt het prima maar de zang haalt het enorm naar beneden. Erg jammer. En voor aanvang hoog inzetten kan ook hard vallen betekenen helaas. En dat wens ik de band nu ook weer niet toe. |
|
momenteel werkt mijn geluidsrotzooi niet op de pc, dus kan er niets over zeggen, behalve dat ik als band nooit een ruwe mix al als download beschikbaar zou stellen, maar dat zou ik pas doen als de mix helemaal af is. enfin... om als bandlid je eigen band "sensationeel" te noemen vind ik wel wat hebben... de meeste bands zijn veel te bescheiden. |
|
jah die mix klinkt ook niet al te best. Niet echt een geheel. Vooral die snare idd. Qua muziek.. jah de grunt klinkt idd als een meisje dat de grunt nog niet onder de knie heeft, en Imke zingt ook niet altijd zuiver. Maar stukken beter dan wa'k eerder van dr gehoord heb. Muziek doet me persoonlijk ook weinig. 'k Had meer verwacht toen ik het verhaaltje dr bij las. Gitaarsolo's konden ook wel wat creatiever. Ik denk dat de muziek live wel stukken vetter overkomt tho. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-09-2006 10:15] |
|
Zit nu toch ff te luisteren.. Qua muziek wel mijn ding, maar dit zou ik niet kopen Nog even wat jaartjes dooroefenen. Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
[Dit bericht is gewijzigd door moon1976 op 07-09-2006 13:04] Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
het klinkt een beetje on-georganiseerd , however de drum en gitaar is wel goed as stormclouds gather and thunders shatter the light, then the troops of the darkness will strike |
|
ohja die grunter, klinkt gay net zoals agtergrond koortje as stormclouds gather and thunders shatter the light, then the troops of the darkness will strike |
|
Ik ken Genetic Wisdom alleen van de begin jaren '90, toen vond ik wel gaaf ja!! straks eens ffkes die mp3kes beluisteren.. |
|
Nu staan de final version van onze EP erop! Men kan dus weer ff gaan luisteren, mits de mensen hier het nog willen. http://www.myspace.com/whyshekills |
|
Wat de grunts betreft heeft men hier zeker wel gelijk. Ze lijkt zich dood geoefend te hebben op de techniek, maar weet nog niet hoe hier mee om te gaan. Misschien pas gaan grunten in een band als je wat jaartjes door hebt geoefend? Grunts ontwikkelen zich doorgaans pas na jaren... Verder muzikaal dik in orde. Het is alleen mijn genre niet. Maar succes ermee! "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
Ik vind de 'grunts' wel meevallen, ik zou ze alleen niet echt grunts willen noemen. Lijkt meer op wat de zangeres van Walls of Jericho doet, op zich wel tof. |
|
[quote]Op 8 september 2006 12:08 schreef AngelOfDeath het volgende: Wat de grunts betreft heeft men hier zeker wel gelijk. Ze lijkt zich dood geoefend te hebben op de techniek, maar weet nog niet hoe hier mee om te gaan. Misschien pas gaan grunten in een band als je wat jaartjes door hebt geoefend? Grunts ontwikkelen zich doorgaans pas na jaren... ONZIN! een pakkie brandaris per dag, bier en jâgermeister doen wonderen. |
|
quote: Wel met whisky natuurlijk. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
dan begeeft mijn lever het... |
|
quote:Nou, de mix heeft veel goed gemaakt 'k Zit nu Lover's poetry te luisteren, het begin erg cool, Psychotic Waltz-sfeertje! Goeie zanglijn. Es eem verder luustern hehe |
|
Ik ben vooral ook benieuwd hoe dit live gaat klinken. Binnenkort maar eens even met programmeur Richard babbelen over een datum voor nieuwe Zwolsche Metal Aanval... |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |