IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : ProgPower Europe 2007 Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-10-2007 11:31 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Vandaag!

en morgen!

Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 06-10-2007 11:44 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

alleen morgen

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-10-2007 13:58 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Ik haak af. We wilden eerst alleen de zaterdag komen, maar Alchemist, waarvoor ik zou komen dan, zie ik hier in Zwolle wel (blijft ook volk van pitten hier, dus al genoeg Alchemist). En met tijd en geld zit het ook ff niet mee. Veel plezier @ degenen die er wel zijn iig!

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-10-2007 12:46 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dag 1 was leuk en gezellig.

Op naar dag 2

Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-10-2007 13:30 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Wij haken ook af. Geen logeerplek van gister en tever reizen voor alleen Oliva.

Dagje wandelen dus

Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 08-10-2007 9:54 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

We zijn alleen zondag geweest.

Sieges Even en Jon Oliva waren wel reden genoeg om er te zijn, en natuurlijk voor de onmiskenbare ProgPower sfeer, weer wat bekende gezichten gezien die ik maar eens per jaar zie

Jon Oliva was in ieder geval erg gaaf, zelfs Chance van Savatage klonk super met hem op zang (eigenlijk vond ik het gaver met Jon !), alleen jammer dat de gitarist zoveel problemen had met zijn spullen (riem die constant afbrak, slechte kabel waardoor er storingen waren etc).

Sieges Even was subliem, wat een band !!!

De rest wat ik gezien heb vond ik wat minder boeiend.

In ieder geval tot volgend jaar !

Marcel

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-10-2007 10:55 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dag 2 was nog veel leuker en gezelliger

Wat een geweldige show van Jon Oliva . Ook Circus Maximus en Sieges Even (Rush anyone? ) hebben mij aangenaam weten te verrassen. En na afloop een beregezellige afterparty met organisatoren die helemaal uit hun dak gingen

Havermout
Usericon van Havermout
Posted 08-10-2007 13:37 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

Het was als vanouds weer top! Leuke verrassingen, te hoog gespannen verwachtingen, gezellig sfeertje, het hoort er gewoon weer allemaal bij.

quote:
Op 5 oktober 2007 11:24 schreef Daops het volgende:
ProgPower USA is altijd binnen een week uitverkocht (2500 man), omdat er op dit gebied echt niks te beleven valt in een enorm land als de VS.

Dat zou Glenn wel willen, maar het zijn er 'maar' 1200.

AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 08-10-2007 13:57 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Yep yep... Porpgower was weer erg leuk!

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2007 13:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2007 10:54 schreef Judge M. het volgende:
Volgens mij heb je nu te maken met:

1. Een zeer selectief publiek. Avondje Dream Theater dat trekken de meesten nog wel (stom toevallig ook nog eens een paar dagen na PP dit jaar) maar 6 bands op 1 dag is echt voor die enkeling met een stel goedgetrainde oren. *denkt terug aan de lege zaal bij Adagio in Dynamo *

Wat mij ook altijd opvalt is dat een groot deel van het publiek even voor 1 of 2 bands, meestal de headliner, aan komt waaien. ( Je hebt vast "wicky" en aanhang wel gespot die alleen even voor Orphaned Land langskwamen.}
Bij dit soort festivals komt ook altijd redelijk veel ouder publiek en dat zijn in de regel niet meer zulke doorgewinterde concertgangers die vaak al helemaal niet een hele dag op een festival rond gaan hangen.

Verder denk ik dat, hoewel Progpower altijd enorm sterke bands heeft staan, een groot deel toch omschreven kan worden als de Underground van de scene, Daar bedoel ik mee dat de bands toch meestal een lager hype / meezing gehalte hebben dan bijvoorbeeld grootouders van het genre zoals Dream Theater.

Dit verhaal gaat overigens ook volledig op voor een Headway Festival.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-10-2007 14:01]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Daops
Usericon van Daops
Posted 08-10-2007 14:50 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zo, ook weer thuis. Alles organisatorisch goed verlopen, op een stroomuitvalletje na . Zoals altijd een prima sfeer onder de bezoekers, muzikanten en crew.

Mijn persoonlijke favoriete optredens dit weekend: Oceans of Sadness, Nahemah, Alchemist, Circus Maximus, Sieges Even en natuurlijk JOP (super relaxte lui, en wat een uitstraling heeft die Jon zeg )

Iedereen die er was, bedankt en tot volgend jaar!

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2007 15:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Meyvn wist anders ook een prettige set neer te zetten.
Wat een prettige band en wat enorm veel noten in een set.
Ik zou me voor kunnen stellen dat ze voor sommige mensen wat vermoeiend waren.

Alleen jammer dat één en ander door het rommelige zaalgeluid / mix niet helemaal over kwam.
Dit soort bands moet voor de gemiddelde geluidsman volgens mij een hel zijn.

AngelOfDeath
Posted 08-10-2007 15:30 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Jij met je Mevyn

"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 08-10-2007 15:33 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Na 2 vermoeiende dagen vol metal, bier en andere verdovende middelen is het me toch gelukt om op zondag ook nog ff een kijkje te gaan nemen in Sjiwa. Nu scheelt het natuurlijk wel dat ik er met de fiets binnen 5 minuten ben, haha!

Ben zelf niet zo bekend met progmetal/rock en derglijke aanverwante stijlen en heb me vooral laten lokken door de naam Jon Oliva op het affiche. Maar het festival was beslist geen teleeurstelling.

Day Six klonk lekker. Jammer van de stroomuitval waardoor ze de set wat hadden moeten inkorten maar toch hebben ze het meerendeel van het publiek denk ik wel overtuigd van hun kunnen.

Mevyn was mij wat te. Geen irritante band ofzo, maar niet echt mijn ding en (zoals eerder hier opgemerkt) het geluid was ook niet echt helder. Ze gingen er (zoals alle bands die speelden eigenlijk) helemaal voor. Enthousiasme daar ontbrak het iig niet aan waar dor het toch leuk was om te zien.

Daarna ging het er weer wat rustiger aan toe met Circus Maximus, die deden gewoon hun ding en dat deden ze goed. Erg mooie nummers, hier ga ik zeker eens wat meer van zoeken.

Hierna ff naar huis om te eten en vervolgens nog de laatste 2 nummers van Dreamscape meegepikt. Dit was weer wat heftiger werk en dat deed me erg goed.

Sieges Even had ik persoonlijk het minste van verwacht, het leek me niet echt iets voor mij maar hun optreden heeft me zwaar verrast! Het deed me erg denken aan Rush (wat ze aan de muziek te horen niet onder stoelen of banken staken). Leuk detail was ook een stukje dat wel erg veel van "Red Barchetta" (Rush) weg had en dat die bassist dan voor de gein ff dat basstukje speelt.
Ik heb echt genoten van dit optreden en dit is ook weer zo'n band waar ik nog wat muziek van in huis ga halen.

En toen was het tijd voor Jon Oliva's Savatage , ehhh... Pain.

Absoluut geweldige show. Ze waren duidelijk in topvorm. Daarbij is Jon echt meester in het meekrijgen van een publiek (wat met zulke kwaliteitsnummers die Savatage heeft dan ook niet zo moeilijk is), maar toch. Ik had toch een beetje mijn twijfels of het wel allemaal nog zo Savatage zou klinken maar het was werkelijk fenomenaal!

Hulde aan de organisatie, de bands en het publiek die er weer een zeer gezellig en erg geslaagd festival van hebben gemaakt.

don't mistake lack of talent for genius

Daops
Usericon van Daops
Posted 08-10-2007 15:38 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Meyvn heb ik niet veel van kunnen zien. Geweldige lui ook, hadden vrijdag op de preparty zoveel gezopen dat er eentje al kotsend de Baarlose tuintjes had versierd en twee anderen de weg naar hun hotel niet meer wisten, en uiteindelijk in een weiland hebben geslapen

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2007 15:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2007 15:33 schreef NecroNoud het volgende:

Sieges Even had ik persoonlijk het minste van verwacht, het leek me niet echt iets voor mij maar hun optreden heeft me zwaar verrast! Het deed me erg denken aan Rush (wat ze aan de muziek te horen niet onder stoelen of banken staken). Leuk detail was ook een stukje dat wel erg veel van "Red Barchetta" (Rush) weg had en dat die bassist dan voor de gein ff dat basstukje speelt.
Ik heb echt genoten van dit optreden en dit is ook weer zo'n band waar ik nog wat muziek van in huis ga halen.

Toch heeft deze band in het begin ook een heel andere sound gehad. Meer richting Watchtower.

renejanssen
Usericon van renejanssen
Posted 08-10-2007 15:59 by renejanssen Wijzig reactieProfiel van renejanssenQuote dit berichthttp://www.progpower.nl/

Goedemiddag,

Ik ben zelf ook weer een beetje aan het bijkomen, de after-party ging weer door tot vroeg in de ochtend

Ik wil hierbij iedereen bedanken die het afgelopen jaar mee hebben geholpen aan het organiseren van ProgPower. Financieel helaas niet zo'n goed jaar, maar voor de rest is het organisatorisch allemaal erg vlekkeloos verlopen. Namens de bands die ik gesproken heb wil ik speciaal nog even de backstage mensen bedanken voor hun inzet dit weekend, daar waren de bands zeer over te spreken!

Volgend jaar editie 10, die gaat er in ieder geval komen. Als jullie nog goeie tips hebben voor bands, laat het ons weten via www.progpower.eu! We gaan proberen weer een interessante line-up samen te stellen. De eerste bands zullen we bekend maken zodra ze bekend gemaakt kunnen worden uiteraard, maar reserveer het eerste weekend van oktober maar alvast in jullie agenda. Vrijdag 3, zaterdag 4 en zondag 5 oktober 2008.

Nogmaals bedankt en tot volgend jaar.

Rene Janssen

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2007 16:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2007 15:59 schreef renejanssen het volgende:
Als jullie nog goeie tips hebben voor bands, laat het ons weten via www.progpower.eu! We gaan proberen weer een interessante line-up samen te stellen.

Mekong Delta. Geweldig nieuw album dus die wil ik wel eens live zien.

Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 08-10-2007 16:39 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

OSI, Forte, Pantommind, Porcupine Tree

" When the going gets weird, the weird turn pro!"

AngelOfDeath
Posted 08-10-2007 18:21 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Alarum

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-10-2007 18:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik was er niet bij! Hopelijk volgend jaar weer wel.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-10-2007 18:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 oktober 2007 15:59 schreef renejanssen het volgende:
Ik ben zelf ook weer een beetje aan het bijkomen, de after-party ging weer door tot vroeg in de ochtend
Hehehe, en waarom verbaast me dat niks..

renejanssen
Usericon van renejanssen
Posted 08-10-2007 19:20 by renejanssen Wijzig reactieProfiel van renejanssenQuote dit berichthttp://www.progpower.nl/

Oh ja, wat de bands betreft, ik geloof dat we geen enkele zwakke band er tussen hadden zitten. De een vond die band beter dan de andere, maar er waren geen bands bij die niemand iets vond. Dus dat is ook mooi naar de bands toe.

Mijn persoonlijke toppers waren OCEANS OF SADNESS, NAHEMAH, ALCHEMIST, SIEGES EVEN en uiteraard JON OLIVA, wat een afsluiting. 2 uur waren in no-time voorbij.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 09-10-2007 17:19 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Alchemist was erg goed. Orphaned Land was oké.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 09-10-2007 17:21 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

En Nahemah is op cd veel beter. De zanger loopt rond als een janet en mag veel introverter zijn. Ik had ook graag Oceans of Sadness meegepikt, maar blijkbaar was de line-up last minute van tijd veranderd,...

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com