|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Niet veel aan toe te voegen... Hoe gaan mensen hier trouwens om met traders waarmee ze voor het eerst traden? Wie stuurt eerst, etc.. ? Ik ben er tot nu toe steeds vanuit gegaan dat de persoon waarmee ik trade vertrouwbaar is en heb dan ook altijd zelf eerst verstuurd, en nog nooit een rip-off gehad. Maar dit komt ook omdat het meestal ging om personen met vele honderden cd's en platen, zou een beetje triest zijn als ze het dan nodig vinden je te belazeren.. Zowiezo valt het volgens mij wel mee binnen de metal-scene met de rip-offs.. Je leest af toe wel op sites van traders zo'n leuk lijstje.. maar toch.. (bovendien zal ook een deel gewoon kwijtgeraakt zijn, vooral naar/van landen met brakke postal.. ) Vooral dat wat Dwaallicht zegt over cd-hoesjes is zeer waar... voor de prijs die je extra betaald aan cd-hoesjes kun je beter bubbelpapier gebruiken.. |
|
Ik ga uit van de betrouwbaarheid van de mede-metalfan. Dat is ook nog nooit misgelopen. Dit positieve uitgangspunt is ook te danken aan mijn eerste trade-ervaring; die gast dacht er net zo over. Dus eh, 'spread the gospel' ... |
|
Mijn eerste trade verliep ook zeer voorspoedig, dat helpt inderdaad wel voor je gevoel.. Het ergste wat tot nu toe is overkomen is dat je gewoon teringlang moet wachten, maar dat is meestal te wijten aan de post, en niet aan de sender.. |
|
Bij mij is het een keer misgegaan. De verkoper (ik betaalde hem) verzond de cd zonder postzegels (terwijl ik de verzendkosten had betaal!). De postbode belde aan, moest ik 17,50 betalen omdat hij niet gefrankeerd was ! Maarja.. het was niet voor niets een biohazard CD, van een niet-metalhead. Ik was in totaal wel dik 30 piek kwijt, terwijl die CD in de winkel ligt voor 25,- (lag, ok..) Ik, Wil Schuurman |
|
Als je 1 of 2 cd's ofzo verstuurt, dan kost het MET doosje evenveel als zonder. Volgens mij heeft dat 'zonder doosjes sturen' alleen zin bij heel veel cd's Dolf Brouwers - another dead hero |
|
Dat zou dan betekenen dat het om nieuwe tarieven gaat, want ik heb echt wel duidelijk verschil gemerkt. Blijft het andere bezwaar, nl. dat doosjes relatief makkelijk breken. |
|
Ik krijg idd vaak kapotte hoesjes als mensen met hoesje en al sturen. Gelukkig heb ik wel een voorraadje dus is het niet zo'n probleem. Ik heb verder geen slechte ervaringen, alleen wel eens brakke CDR's gehad, maar die ruil ik nauwelijks meer sinds ik een breedbandverbinding heb. |
|
Het leuke van metal -traden is de traditie hiervan: ik trade op dit moment met mensen uit Belgie, Engeland, Spanje, Italie en Polen en dat gaat prima! Ik heb het idee dat vooral in het buitenland de metal community nog veel hechter is dan hier. Veel vanzelfsprekender zoals vroeger; als je allebei maar metal bent heb je elkaars sympathie al! Merken jullie ook zoiets op of zit ik nu te zeiken?? Anyway: ik stuur het gewoon op zodra ik het pakje af heb en wacht niet op de ander ofzo; vink zo'n getrut! Een keer is het misgegaan en wel met een 'postorderbedrijfje': Shivadarshana. KOLERELIJERS!!! Stuurde 50 ballen op voor bootlegs van Morbid Angel: nooit wat teruggezien!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-01-2002 16:20] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Nou, als ik in zo'n envelop met die spannende bubbeltjes aan de binnenkant bijv. 1 cd verstuur, dan valt-ie in de categorie 0-200 gram (kan ook 0-150 gram ofzo zijn, of 0-250, maar je begrijpt wat ik bedoel). Dat kost een bepaald bedrag aan postzegels (ergens tussen de 1 en 2 euro), maar dat betaal je OOK wanneer je die cd ZONDER doosje in dezelfde envelop verstuurt... Ok, 4 cd's zonder doosje blijft in de categorie 0-200 vallen en 4 cd's met doosje niet, dus dan is het goedkoper. Maar bij 1 of 2 cd's opsturen maakt het doosje niks uit. Ok, zo'n doosje kan breken, maar meer dan 1x een barst in de voorkant heb ik nog nooit gehad. En als je die cd's los verstuurt kan er in de postzak ook best een loodzwaar aambeeld half op je envelop liggen, waardoor je cd's doormidden zijn. Dolf Brouwers - another dead hero |
|
quote: Hmmm ik weet niet in wat voor trade-kringen jij je ophoudt maar een zekere magie heeft het wel ja. quote: Je bent niet het enige slachtoffer... gelukkig was dat snel over. Ik snap ook niet dat ze de boel gaan oplichten ten koste van de metal underground... doe het dan met Britney of zo, dan maak je veel meer winst... zal wel naïef van me wezen, want dan krijg je ook meer last natuurlijk. |
|
Moderators, is het niet een idee om die ruil-handleiding helemaal bovenaan te zetten (onder muziek algemeen), voorat ie staks uit het zicht is verdwenen. ... do you think we're forever? ... |
|
je kunt de zoek functie gebruiken of de pagina's in het betreffende forum doorbladeren [Dit bericht is gewijzigd door linknl op 20-01-2002 15:09] |
|
Hmmm misschien is-tie geinig voor op de main site, maar misschien ook niet. Misschien moet ik 'em zelf ergens hosten. Ik vind het nl. wel handig, en drempelverlagend om eens lekker te gaan ruilen enzo. Ik ben i.i.g. in een paar weken alweer 6 CD's kwijtgeraakt |
|
Dwaallicht, enig bezwaar ertegen als ik jouw eerste post in dit topic aanmaak als infotopic? Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Nee hoor. Wat is een infotopic? |
|
Een topic wat altijd bovenaan blijft staan en waarop geen reacties kunnen komen. Bijvoorbeeld: http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1823 Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Okay, gooi hem maar in 'Muziek Algemeen' of zo. |
|
Hihj staat er Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Kheb een vraagje, waar kun je aan enveloppen met bubbeltjesplastic komen? Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote: AH, Bruna etc. Zo'n beetje overal volgens mij. |
|
quote: Ik heb om nooit opgehelderde redenen altijd die enveloppen van Displeased bewaard. Zo van 'altijd handig voor als je eens wat moet versturen'. En toen ik eenmaal op het lumineuze idee kwam cd's eruit te gooien waar ik nooit (meer) naar luister, kwamen ze goed van pas.... En nee, niet die enveloppen met je betonschaar openknippen, want dan kan je ze niet meer gebruiken Dolf Brouwers - another dead hero |
|
quote:Bij het postkantoor, ze zijn alleen wel EUR 1.45 (weet niet of het ergens anders goedkoper is). |
|
EURO 1.45??? Belachelijk. De dingen die ik koop bij de boekhandel zijn 80 CENT oftewel 36 eurocent, en bij het postkantoor zijn ze hoogstens een duppie duurder. |
|
Ik vind trouwens met de gene waar je het naar toe gaat sturen beter kan afspreken dan regels vastleggen... |
|
quote:Hmm, vandaag stond er toch echt die prijs erbij... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |