IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : CD-ruil handleiding Vorige pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 21:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, ik ben vandaag ook geweest, en ik heb het toch echt gezien

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-01-2002 21:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Nah!!! Dan wordt ik vet opgelicht. KUT overvecht

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 15:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

In het buitenland wordt vaak (bij mailorders) de term 'registered letter' gebruikt.. is dit hetzelfde als een Aangetekende brief?? Wat kost dit, en waarom wil een mailorder het (eigen risico toch? )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 15:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:40 schreef Valorian666 het volgende:
In het buitenland wordt vaak (bij mailorders) de term 'registered letter' gebruikt.. is dit hetzelfde als een Aangetekende brief?? Wat kost dit, en waarom wil een mailorder het (eigen risico toch? )

Het is een aangetekende brief inderdaad. Een mailorder doet dit om van het gezeik af te zijn. Als jij geld aangetekend verzendt, krijg je een bonnetje mee naar huis. Dan kan jij aantonen dat het geld daadwerkelijk verzonden is. Mocht het kwijtraken, dan moet de PTT jou terugbetalen (tot een bepaald bedrag... ik geloof 150 piek of zo). In feite is het dus het verzekeren van je pakketje.
Mailorders willen dit liever, denk ik, omdat ze gevallen hebben gehad waarin mensen geld NIET aangetekend verzonden, het pakketje verloren ging en vervolgens het label aansprakelijk stelden, of het niet geloofden en hun CD's eisten. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.

Het zal trouwens een euro of vier, vijf kosten om aangetekend te verzenden, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-01-2002 15:45]

kakker
Usericon van kakker
Posted 25-01-2002 15:56 by kakker Wijzig reactieProfiel van kakkerQuote dit berichthttp://www.salaciousgods.com

In Nederland brief/pakket (0 -1 kg) versturen kost 5,75 Euro.

Europa aangetekend:
0 - 100 gr = 5,75 Euro
100 - 250 gr = 5,75 Euro
250 - 500 gr = 7 Euro
500 - 1kg = 10 Euro

Buiten Europa:
0 - 100 gr = 5,75 Euro
100 - 250 gr = 7,50 Euro
250 - 500 gr = 12 Euro
500 - 1 kg = 20 Euro

Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak

kakker
Usericon van kakker
Posted 25-01-2002 15:57 by kakker Wijzig reactieProfiel van kakkerQuote dit berichthttp://www.salaciousgods.com

Allemaal prijzen voor aangetekend versturen dus he!!

Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak

ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 25-01-2002 16:15 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

Eh, ik had me ff vergist... 1 cd (met doosje) versturen is goedkoper dan 2... maar 3 of 4 of 5 is geloof ik hetzelfde qua-bedrag

Dolf Brouwers - another dead hero

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 26-01-2002 10:18 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2002 20:59 schreef Iskariot het volgende:
Bij het postkantoor, ze zijn alleen wel EUR 1.45 (weet niet of het ergens anders goedkoper is).

ons postkantoor heeft die dinge niet eens
moet nog ff kijke waar ze die dingen in dit klote dorpje dan wel verkopen

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-01-2002 12:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kantoorboekhandel en dergelijke. Begin eens bij de Bruna.

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 26-01-2002 12:52 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

lol de Bruna hebbe we hier niet, maar zal wel ff wa boekhandels bezoeke

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-02-2002 0:09 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 15:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is een aangetekende brief inderdaad. Een mailorder doet dit om van het gezeik af te zijn. Als jij geld aangetekend verzendt, krijg je een bonnetje mee naar huis. Dan kan jij aantonen dat het geld daadwerkelijk verzonden is. Mocht het kwijtraken, dan moet de PTT jou terugbetalen (tot een bepaald bedrag... ik geloof 150 piek of zo). In feite is het dus het verzekeren van je pakketje.
Mailorders willen dit liever, denk ik, omdat ze gevallen hebben gehad waarin mensen geld NIET aangetekend verzonden, het pakketje verloren ging en vervolgens het label aansprakelijk stelden, of het niet geloofden en hun CD's eisten. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.

Het zal trouwens een euro of vier, vijf kosten om aangetekend te verzenden, denk ik.

Hmm... ja.. dat was ook het enige wat ik kon bedenken.. Maar aangezien ik geen zin had om boven het normale portobedrag ook nog eens 5 Euro te moeten betalen voor een aangetekende brief...

Dus heb ik het maar weer gebruik gemaakt van intuitie dat ze eerlijk waren bij dat mailorderbedrijf (en dus niet mijn geld nemen en vervolgens claimen het niet gehad te hebben) .. en als je een duidelijk getyped adres op de brief zet is de kans op kwijtraken bij westerse landen zeer gering.. dus dat risico heb ik ook maar genomen.. Laat staan de zeer kleine kans dat ze je brief openen.. (want officieel is geld verzenden VERBODEN, dus mensen die dat nog niet wisten: Alleen biljetten en ALTIJD goed verpakken (paar a4tjes eromheen doet genoeg).. Anyway.. heb de EP inmiddels binnen..

...

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 14-02-2002 0:41]

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com