|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik wil ook een gitaar, alleen ik ben echt hopeloss qua muziek My madness, my sadness |
|
quote: Ik ben ook een ramp,kan geen ene noot lezen maar speel toch gitaar en het begint al ergens op te lijken dus heb vertrouwen! |
|
Niet te zwaak. mietje Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: Wees blij dat je zelf zo'n krachtpatser bent |
|
quote: ben ik ook Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: Samick maakt ook handbogen |
|
quote: Ik denk dat Ibanez ook wel een ideale bass is voor dames, niet te zwaar en dunne hals. Ikzelf heb een zware jazzbass, weegt veel maar een mooi geluid. Afijn hier de Ibanez bassgitaren: Dit is een vrij goedkope serie (SR), je kan ze wel duur krijgen (onderste) Ook deze zijn aardig licht en nog goedkoper(GSR): En dan heb je nog de kunstoffe serie, iets duurder(ergodyne): (Ikzelf heb liever een houten bass, klinkt net iets warmer) Je kan het natuurlijk ook zelf checken op www.ibanez.com |
|
Dank voor de info, ik ben druk aan het sparen I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
Mijn ervaring van vanmiddag was dat een Rickenbacker veel lichter is dan mijn Squier precision bass. Zou je toch niet zeggen. Dus als je het mij vraagt, Rickenbacker. Overigens ook de allerruigste bas die er is, vinnik dan You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
geld over? |
|
was het maar zo, haha Maarreh, je kan natuurlijk altijd op marktplaats ofzo kijken... You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
Rickenbacker, ja maar dan moet je wel zo'n oude bak hebben, die hebben dat mooie geluid nog en zijn ook nog lekker zwaar. Helaas zijn die dingen duur... |
|
Rickenbacker heeft de mooiste basgitaren die er zijn vind ik. Maar zoals bekent $$ $$ |
|
quote: TIP: leen er eerst ééntje... Heb ik ook gedaan |
|
Laat ik nou ook op zoek zijn naar een basgitaar, alleen dan voor een man . Naar lang sparen (arme student ) heb ik nu eindelijk genoeg $. Ik ben op zoek naar een vijf-snarige bas met een niet al te dunne hals (in verband met grote lange vingers) moet voldoende kwaliteit zijn om goed op te kunnen spelen. Hij mag rond de 450 euro kosten. Iemand ideeen over wat ik het beste kan kopen? |
|
Ik heb me al een paar keer kunnen inhouden met het reageren op dit topic. Maar ik kan het nu niet laten. De topic titel vind ik vrij onnozel. Ik ben van het vrouwelijke geslacht en speel bas, maar het is nog nooit in me opgekomen om een licht handzaam basje te kopen omdat ik een vrouw ben. Ik beschouw mezelf als een bassist, en niet als een vrouwelijke bassist. Het achtervoegsel in de topic titel zou dus moeten zijn "niet zo'n loodzwaar ding". Het gedeelte "voor een dame, dus" vind ik stompzinnig en heel erg truttig. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Inderdaad, er zijn tegenwoordig standaarden voor om zo'n ding op te laten leunen, dus ook dames kunnen erop spelen. (sorry hoor, sorry. je hebt natuurlijk gelijk ) |
|
Lichte bassen vind ik sowieso klote! Geef mij maar een loodzware Fender jazzbass..dat blaast Don't blush when I rip you open |
|
quote: of een fretloze... bdw ik verkoop m niet maar je mag hem wel een tijdje verzorgen |
|
quote: Precies! Ik speel op dit moment op een lompe Gibson- thunderbird- lookalike bas en ik krijg er een beste pot zware herrie uit. Nee, geen ergonomisch verantwoorde bas voor mij; lomp en stoer zal 'ie zijn!!! ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: Oh yeah! Don't blush when I rip you open |
|
Even mezelf verdedigen: dit was het enige topic wat specifiek over basgitaren ging en dacht, laat ik eens geen nieuw topic aanmaken. En verder ben ik het wel met jullie eens ja...lekker boeiend of je een vrouw bent of niet...tillen zal je!! I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
Heeft iemand Basscollection al vermeld? Licht en compact ding, drie pick-ups en een smalle hals. Kost zo'n 500 euro. Ikzelf speel er al een jaar of 5 op, en nog nooit grote kosten gehad. Best goeie sound ook. Hebben ze in 4,5 of 6 string, vele kleurtjes en met of zonder frets. |
|
Hmmm... waar komt jouw usericon vandaan, dat blonde haar komt me vaag bekend voor... [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 03-11-2002 20:46] |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |