IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Natuurgeweld. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2003 17:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2002 17:42 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik heb me ook al helemaal suf gezocht, en helaas niks gevonden.
Tsunami's zijn ook vreselijk zeldzaam. Er is zover ik weet ook slechts 1 video opname van en dat is een kleintje.

foto van een de gevolgen van een mudslide:


Modder stenen en troep die met 65 km/u op je afkomen .. woohoo!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 29-07-2003 17:29 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Jezus, dan kom je na 2 maanden graven je Gitaar, Cd's en Oma weer tegen


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2003 17:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voor Tsunami's moet je hier : http://www.prh.noaa.gov/itic/tsunami_waves.htm kijken, er zitten foto's daar in pdf bestanden maar die kan ik niet openen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-07-2003 12:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-07-2003 12:52 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

WOW! gaaf


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2003 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 12:51 schreef Snaack het volgende:
Zandstormpje: http://rsd.gsfc.nasa.gov/pub/goes_scrapbooks/ncep/9905/9905.sandstorm.ani.gif

Achung: animated GIF van 20MB
laaaad laaaaaad


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2003 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gaaaooooff

Zul je inzitten zeg ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-07-2003 13:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

heersch


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 30-07-2003 13:42 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

loading..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 30-07-2003 14:25 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 19:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

amerika heeft weer tornado-seizoen.

kankeren ze dat al hun huizen weg zijn .. DUH gek he .. caravans en houten huizen ...

Verbazend dat een land wat pretendeert het grootse/belangrijkste land ter wereld te zijn, niet doorheeft dat mensen die daar wonen niet in slappe huisjes moeten gaan wonen.


Er is notabene zelfs een sprookje over ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2004 22:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik verbaas me er ook al jaren over dat die mensen in houten huisjes wonen
is steen niet gevaarlijker als het in een hele hevige tornado komt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 22:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, stenen huizen kunnen namelijk wle tegen die windsnelheden


Reden dat huizen uit elkaar knallen komt door de zuigkracht van de tornado, die trekt de houten onderdelen zo uit elkaar.

Betonnen en stenen gebouwen zijn stukken veiliger, vooral voor rondvliegend puin.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2004 22:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat vind ik het wel erg raar dat ze geen stenen huizen bouwen

bliksem vind ik erg mooi en ik vind het ook mooi om naar de regen te luisteren met een CDtje op


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 22:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Amerikanen he ...



Natuurgeweld (harde regen en wind ook)

is geweldig ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-08-2004 23:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2004 22:45 schreef Jenje het volgende:
Nee, stenen huizen kunnen namelijk wle tegen die windsnelheden


Reden dat huizen uit elkaar knallen komt door de zuigkracht van de tornado, die trekt de houten onderdelen zo uit elkaar.

Betonnen en stenen gebouwen zijn stukken veiliger, vooral voor rondvliegend puin.
Er is een uitzendig op discovery geweest over dit probleem. Het steen is welliswaar sterker, maar overleeft de puinaanval van een tornado niet en is dus uiteindelijk ongeveer net zo gevaarlijk als een houten huis. Verder is het duurder om elke keer opnieuw een nieuw stenen huis te bouwen dan elke keer opnieuw een houten huis te bouwen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-08-2004 23:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zoiets dacht ik ook wel. De windkracht is niet zo dodelijk maar het rondvliegende puin maakt het meeste kapot.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-08-2004 0:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2004 23:37 schreef Misanthrope het volgende:
Er is een uitzendig op discovery geweest over dit probleem. Het steen is welliswaar sterker, maar overleeft de puinaanval van een tornado niet en is dus uiteindelijk ongeveer net zo gevaarlijk als een houten huis. Verder is het duurder om elke keer opnieuw een nieuw stenen huis te bouwen dan elke keer opnieuw een houten huis te bouwen.
Heb je de aflevering ook gezien waar ze een houten balk met hoge snelheid op een muur afschoten?

Daar bleek dat een bakstenen muur dat ding me gemak tegenhield ....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-08-2004 0:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

toch lijtk het me verstandig een kelder erbij te nemen vanwege de ramen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-08-2004 1:10 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 0:42 schreef Jenje het volgende:
Heb je de aflevering ook gezien waar ze een houten balk met hoge snelheid op een muur afschoten?

Daar bleek dat een bakstenen muur dat ding me gemak tegenhield ....


Ja, maar dat was toch een speciaal ontworpen muur? of niet?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-08-2004 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 1:10 schreef VodeVilicious het volgende:
Ja, maar dat was toch een speciaal ontworpen muur? of niet?
Voor Amerikaanse begrippen wel ja, dubbele bakstenen muur (spouwmuur) die in Nederland nagenoeg standaard is ..


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 21-08-2004 10:58 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 12:51 schreef Snaack het volgende:
Zandstormpje: http://rsd.gsfc.nasa.gov/pub/goes_scrapbooks/ncep/9905/9905.sandstorm.ani.gif

Achung: animated GIF van 20MB

In tegenovergestelde richting heb je ze ook met gifgas.


Uit liefde voor ZM.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-08-2004 12:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 10:56 schreef Jenje het volgende:
Voor Amerikaanse begrippen wel ja, dubbele bakstenen muur (spouwmuur) die in Nederland nagenoeg standaard is ..
Er was gisteren weer een serie op National Geographic. Naast de brokstukken die met enorme snelheid op het huis inbeuken is het 2e gevaar dat wanneer er een raam kapot gaat de druk in het huis veranderd, met als gevolg dat het dak eraf kan waaien en het huis kan instorten. De eerste prioriteit voor de Amerikaanse wetenschappers is dus het toepassen van speciaal ontwikkelde ramen, zodra die goedkoop genoeg zijn voor productie. Zonder stevige ramen moet een huis wel extreem stevig gebouwd zijn om overeind te blijven staan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-08-2004 15:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 augustus 2004 12:33 schreef Misanthrope het volgende:
Er was gisteren weer een serie op National Geographic. Naast de brokstukken die met enorme snelheid op het huis inbeuken is het 2e gevaar dat wanneer er een raam kapot gaat de druk in het huis veranderd, met als gevolg dat het dak eraf kan waaien en het huis kan instorten. De eerste prioriteit voor de Amerikaanse wetenschappers is dus het toepassen van speciaal ontwikkelde ramen, zodra die goedkoop genoeg zijn voor productie. Zonder stevige ramen moet een huis wel extreem stevig gebouwd zijn om overeind te blijven staan.

de ramen zijn waarschijnlijk ook nog goed te bedekken. en een dak met pannen is niet stevig genoeg maar een dak met matjes(weet de naam niet) was wel stevig genoeg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 21-08-2004 18:08 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ken iemand uit Amerika, die een soortement lappen van ijzeren ringetjes gebruikt. Zelfde manier waarop je een malienkolder maakt.
En dat hangt ze dus voor de ramen van haar huis.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 21-08-2004 18:08]


F*ck hippies


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen