IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : meditatie Volgende pagina
Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 26-01-2002 16:41 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Iemand hier die mediteert? Zo ja: welke vorm?

Ik ben begin januari begonnen met een cursus Transcedente Meditatie. Hier in Lelystad zit het landelijke centrum voor TM, dus dat was iig makkelijk.

Ik moet zeggen: het werkt! Het is een techniek die heel eenvoudig toe te passen is; 2 maal per dag mediteer je 20 minuten ('s ochtends na het ontwaken en voor je ontbijt en laat in de middag/vroeg in de avond vóór je avondeten). En hierdoor krijg je nieuwe energie en voel je je vrolijker e.d.



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 26-01-2002 17:08 by Davy Wijzig reactieProfiel van DavyQuote dit bericht

Der heeft onlangs iemand deze link op m'n site gepost:
www.spellsandmagic.com
Der staat een handleiding bij over mediteren maar ik vond eigenlijk alleen het stuk over dromen herinneren interessant


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-01-2002 17:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

mediteren, eheh. Daar doe ik niet aan. Geen tijd voor en geen zin in


"This one is older than shit, heavier than time!"


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-01-2002 21:31 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik wil er wel meer over weten en er zelf tijd aan gaan besteden. Ben nu begonnen in een basic basic basic (zeer basic dus , zelfs in het NL) boek over yoga en meditatie, daarna kijk ik wel verder.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 27-01-2002 17:26 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Interessant onderwerp...ik neem me al tijden voor te beginnen met mediteren, maar ik neem de tijd niet me er in te verdiepen...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 27-01-2002 17:27 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

moet ik ook is gaan doen, het schijnt dat je zo je ziel kan openzetten voor satan


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-01-2002 17:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Denk je dat satan een boodschap zou hebben aan je zieltje dan? Ik denk het niet...

Overigens zou ik niet willen mediteren om me 'vrolijker' te voelen... dan ga ik wel bier drinken. Ik zou het wel doen om meer rust en evenwicht te vinden. Maar vaak brengt muziek me al in een meditatieve staat, terwijl ik rustig op m'n stoel zit/bed lig.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 27-01-2002 18:00 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

[quote]Op 27 januari 2002 17:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Denk je dat satan een boodschap zou hebben aan je zieltje dan? Ik denk het niet...
je weet maaar nooit



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-01-2002 22:48 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 27 januari 2002 17:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Overigens zou ik niet willen mediteren om me 'vrolijker' te voelen... dan ga ik wel bier drinken. Ik zou het wel doen om meer rust en evenwicht te vinden. Maar vaak brengt muziek me al in een meditatieve staat, terwijl ik rustig op m'n stoel zit/bed lig.


Dat "vrolijk" is gewoon een "oorzaak"... maar dat komt omdat je je dus evenwichtiger gaat voelen; rustiger; vrolijker, maar je moet niet denken dat vrolijk dan "uitgelaten" betekent in dit opzicht.
Mediteren is namelijk een bezigheid die je lichaam en geest helpt tot rust te komen.
maar omdat je er "bewust" mee bezig bent, is het heel anders dan slapen. Overigens klopt dat wat je zegt over muziek niet helemaal; je wordt misschien wel rustiger van muziek als je je concentreert, maar meditatie betekent de afname van activiteit in je geest en in je lichaam. Muziek luisteren is toename van activiteit.
(ik verzin het niet zelf hoor; dit leer ik op de cursus )


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-01-2002 22:56 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Ik mediteer op mijn eigen manier. De tijd nemen om helemaal weer tot jezelf te komen. Om je diepste gevoelens weer te ordenen. Dat doe ik overal waar ik me kan afzonderen: In de auto, in me hangmat, in de buitenlucht achter me camera.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


G.
Usericon van G.
Posted 28-01-2002 0:54 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2002 21:31 schreef TNightmare het volgende:
Ik wil er wel meer over weten en er zelf tijd aan gaan besteden. Ben nu begonnen in een basic basic basic (zeer basic dus , zelfs in het NL) boek over yoga en meditatie, daarna kijk ik wel verder.


leuk om te lezen dat mensen zijn geitresseerd. Wel is het zo dat je Yoga en meditatie alleen zal kunnen leren en begrijpen door het gewoon te doen en niet door er over te lezen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-01-2002 1:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Vroeger wel eens gemediteerd na aanleiding van karate dat ik toen deed.

soort van lotushouding ogen dicht en dan diep ademhalen; kreeg er mijn koppijn mee weg!

Maar volgens mij is meditatie meer dan alleen wat ik deed.

Klopt dat?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-01-2002 2:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 22:48 schreef Sarjenka het volgende:
Muziek luisteren is toename van activiteit.


Is dat zo? Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, als je het mij vraagt. Ken je bv. Null of Biosphere?

quote:
(ik verzin het niet zelf hoor; dit leer ik op de cursus )


Aha.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 28-01-2002 9:46 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Mediteren tjah..... zoiets zou ik echt absoluut niet kunnen. Ik kan me gewoon niet geod concentreren op iets. Mijn gedachten streven altijd vooruit... zelfs in mijn slaap.

Best wel nadelig voor mij... want op het eind v/d dag ben ik verrot en de volgende morgen ben ik gegarandeerd zo gaar als een meloen.


Ik, Wil Schuurman


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-01-2002 13:56 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 0:54 schreef G. het volgende:
leuk om te lezen dat mensen zijn geitresseerd. Wel is het zo dat je Yoga en meditatie alleen zal kunnen leren en begrijpen door het gewoon te doen en niet door er over te lezen.


Uiteraard, maar er zijn verschillende soorten yoga en meditatie en je kunt eerst een ruwe afschatting maken wat voor jou het interessantst zal zijn, alvorens iets te gaan doen.

En een soort theoretische achtergrond vind ik wel prettig...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 13:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ugh ik heb het wel eens geprobeerd. maar het lukt me nooit.
-Ten eerste kan ik niet zo lang stil zitten.
-Ten tweede als ik wel lang stil zit, slaap ik.
-Ten derde ga ik altijd aan veel te veel denken aan dingen die ik moet doen, zodat ik geen rust moment kan vinden.


huuh en dan zegt mijn moeder wel eens dat ik lui ben hehehe..
En om het vrolijkheids gehalte erna hoef ik het niet te doen.. Ben altijd veel te blij.. tot ergenis van mijzelf soms..

Ik heb ook niet de tijd om te mediteren. misschien heb ik er wel de tijd voor, maar dan ga ik mij bedenken wat ik in die tijd voor andere dingen had kunnen doen en dat frustreer mijzelf enorm.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 28-01-2002 14:02]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2002 14:04 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 28 januari 2002 13:59 schreef Cadaveria het volgende:
ugh ik heb het wel eens geprobeerd. maar het lukt me nooit.
-Ten eerste kan ik niet zo lang stil zitten.
-Ten tweede als ik wel lang stil zit, slaap ik.
-Ten derde ga ik altijd aan veel te veel denken aan dingen die ik moet doen, zodat ik geen rust moment kan vinden.


huuh en dan zegt mijn moeder wel eens dat ik lui ben hehehe..


Haha ik heb precies hetzelfde, als ik ga mediteren ga ik ook aan andere dingen liggen denken maar ja dat doe ik ook als ik in de klas zit..
Ik moet bij de Po-Chi-Chuan (soort Kung-Fu) ook altijd mediteren maar echt geweldig gaat dat nooit. Als ik dan ergens mee bezig ben (afzakken ofzo) ga ik altijd aan andere dingen denken waarna ik er na een paar minuten achterkom dat ik eigenlijk zou moeten mediteren waarna ik meteen weer na ga denken over iets anders.. Nee mediteren ligt mij niet echt.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 14:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik denk altijd, oh ja ik moet nergens aan denken, en dan ga ik juist denken dat je niet nergens aan kan denken, en ik ga denken waar om je eigenlijk niet nergens aan kan denken ect..

Niet nergen is toch juist dat je wel ergens aan kan denken. hmmmm nou jah ik weet ff niet zo snel hoe ik het anders moet formuleren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2002 14:26 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 28-01-2002 23:43 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 28 januari 2002 14:04 schreef SQT het volgende:
Haha ik heb precies hetzelfde, als ik ga mediteren ga ik ook aan andere dingen liggen denken maar ja dat doe ik ook als ik in de klas zit..


Je moet bedenken dat gedachtes vanuit je onderbewuste naar je bewustzijn "borrelen" (zoals een luchtbel vanaf de bodem van de zee naar boven borrelt).

Dat betekent dat gedachten een onderdeel zijn van die meditatie en dat je ze niet dwangmatig NIET moet denken...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2002 23:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 22:48 schreef Sarjenka het volgende:
Muziek luisteren is toename van activiteit.


quote:
Dwaallicht: Is dat zo? Dat hoeft helemaal niet zo te zijn, als je het mij vraagt. Ken je bv. Null of Biosphere?


quote:
(ik verzin het niet zelf hoor; dit leer ik op de cursus )


quote:
Dwaallicht: Aha.




Hmm... Ik hoop voor je, Sarjenka, dat je niet klakkeloos alles wat er op zo'n cursus gezegt wordt aanneemt voor waar... Ik weet niet om wat voor cursus het precies gaat natuurlijk, en hoe uitgebreidt die is.. maar het lijkt me nogal ongeloofwaardig dat alle soorten muziek als 'toename van activiteit' zouden zijn.. en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat zo'n cursus waarschijnlijk gewoon een bepaalde ideologie aanhangt terwijl er ongetwijfeld veel andere theorien over zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-01-2002 23:58]


G.
Usericon van G.
Posted 29-01-2002 0:55 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 13:56 schreef TNightmare het volgende:
Uiteraard, maar er zijn verschillende soorten yoga en meditatie en je kunt eerst een ruwe afschatting maken wat voor jou het interessantst zal zijn, alvorens iets te gaan doen.

En een soort theoretische achtergrond vind ik wel prettig...


...daar heb je gelijk in. Er zijn veel verschillende vormen meditatie. Yoga bestaat ook uit verschillende onderdelen, het kan natuurlijk nooit kwaad om daar over te lezen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-01-2002 1:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 januari 2002 22:56 schreef Errorx het volgende:
Ik mediteer op mijn eigen manier. De tijd nemen om helemaal weer tot jezelf te komen. Om je diepste gevoelens weer te ordenen. Dat doe ik overal waar ik me kan afzonderen: In de auto, in me hangmat, in de buitenlucht achter me camera.

Hmmm... hier kan ik me redelijk in vinden. Er zijn nogal wat verschillende manieren waarop je zou kunnen mediteren en het is gewoon zo dat iedereen eigenlijk zijn of haar eigen methode moet vinden. Persoonlijk ga ik gewoon zitten of liggen - maakt niet uit in welke houding, als ik me er maar prettig in voel - en concentreer me op iets wat ik zie.. dat maakt mijn hoofd altijd 'leeg' en geeft me de mogelijkheid om tot rust te komen, te ontspannen en vervolgens m'n gedachten te ordenen. De plaats waar ik dit doe maakt ook niet zo veel uit, zolang ik maar niet direct gestoord word of er iets in m'n blikveld gaat zitten bewegen


I'm not being rude. You're just insignificant.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 29-01-2002 9:10 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Nou ik zie het al wel weer, niets voor mij. Als dat gedoe. Ik kom wel tot mezelf door een middag tukje te doen.

Ik vraag me af aan mensen die mediteren, in wat voor toestand verkeer je als je aan het mediteren bent, ik heb wel eens iemand gezien die mediteerde, en die helemaal niets mee kreeg van wat er om zich heen gebeurde!

Wat voel je , wat zie je, en wat hoor je tijdens de meditatie? daar ben ik wel nieuwsgierig naar.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-01-2002 13:40 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 28 januari 2002 23:57 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm... Ik hoop voor je, Sarjenka, dat je niet klakkeloos alles wat er op zo'n cursus gezegt wordt aanneemt voor waar... Ik weet niet om wat voor cursus het precies gaat natuurlijk, en hoe uitgebreidt die is.. maar het lijkt me nogal ongeloofwaardig dat alle soorten muziek als 'toename van activiteit' zouden zijn.. en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat zo'n cursus waarschijnlijk gewoon een bepaalde ideologie aanhangt terwijl er ongetwijfeld veel andere theorien over zijn...


ik neem niets klakkeloos aan, maar we hebben het hier over een meditatietechniek waarvan wetenschappelijk bewezen is dat deze echt werkt... de lerares is "gediplomeerd" en heeft alles geleerd van goeroe Maharishi Mahesh Yogi. En misschien dat in andere vormen van meditatie muziek wel belangrijk is; dat weet ik verder niet...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-01-2002 14:15 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 13:40 schreef Sarjenka het volgende:
ik neem niets klakkeloos aan, maar we hebben het hier over een meditatietechniek waarvan wetenschappelijk bewezen is dat deze echt werkt...


Hoe bedoel je 'werkt'? Wat doet het? Wat is de daadwerkelijke 'werking' die optreedt?

En hoe wetenschappelijk bewezen? Hoezo? Wat testen die wetenschappers?

Dat zijn dan vragen die onmiddellijk bij mij opkomen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet sceptisch sta tegenover meditatie (absoluut niet), maar wel sceptisch tegenover wetenschappelijke toetsing van meditatie. Ik vind het twee verschillende dingen; wetenschap is klinisch reductionisme, en daarmee kan je meditatie niet 'vatten'.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen