IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Britpop iemand? Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-12-2008 22:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



Haha.

Maar serieus, ik heb laatst nog iemand gebritpopped.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-12-2008 0:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Huh? Ik dacht dat ik hier een post had gemaakt met betrekking tot het feit dat er alweer een nieuwe oasisplaat in de maak is.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 24-12-2008 16:29 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Brits, maar britpop.....






Herman van de bakker


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-12-2008 17:06 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 december 2008 16:29 schreef broer konijn het volgende:
Brits, maar britpop.....



Ah, Reef! Daar heb ik ook nog ergens een cd van rondslingeren hier, lekkere rock.


Boeiender


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 24-12-2008 17:43 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

The Smiths vind ik 1 van de beste bands ooit, veel verder rijkt mijn liefde voor Britpop niet. (of het nu onder de noemer valt weet ik niet eens maar het was een Britse popgroep)


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 24-12-2008 19:24 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2008 17:43 schreef DrDoom het volgende:
The Smiths vind ik 1 van de beste bands ooit, veel verder rijkt mijn liefde voor Britpop niet. (of het nu onder de noemer valt weet ik niet eens maar het was een Britse popgroep)



Deze vind ik dan veruit het vetst...








Herman van de bakker


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 24-12-2008 19:37 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Persoonlijk kan ik minstens 10 mooiere nummers bedenken van The Smiths maar How Soon Is Now mag er ook zijn


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 24-12-2008 19:58 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2008 19:37 schreef DrDoom het volgende:
Persoonlijk kan ik minstens 10 mooiere nummers bedenken van The Smiths maar How Soon Is Now mag er ook zijn


ik vind het intro gewoon erg gaaf, brengt me weer terug als klein jochie...

geef eens een top 3? check ik ze graag!


Herman van de bakker


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 24-12-2008 20:05 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Erg moeilijke vraag
Zoveel mooie nummers om uit te kiezen.
Dit is wat eerste bij me te binnen schiet:

1. There Is A Light That Never Goes Out
2. What Difference Does It Make
3. I Know It's Over

Maar ja er zijn ook nr's als:

Bigmouth Strikes Again
Some Girls are bigger then others
Last Night I Dreamt That somebody loved me
Sheila Take A Bow
Panic
You just havent earned it baby
Hand in glove

etc
Ik kom hier sowieso eigenlijk niet uit.


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 25-12-2008 19:44 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

The Smiths vind ik wel tof, maar heb me dr niet echt super diep in verdiept - Zal dat nog eens doen. Zit ook niet echt een nummer tussen die ik niet slecht vind.

Ik luister momenteel onafgebroken naar Hot Club De Paris, ontdekt via Last.Fm.

Eergisteren ook een paar platen/cd's uit Engeland gestelt: Pond staat laag!

Een lp die daarbij zat is American Football, ik zocht lang naar een plaat van die band, maar nu eindelijk luister materiaal.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 26-12-2008 9:01 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2008 19:44 schreef Pausmobiel het volgende:
The Smiths vind ik wel tof, maar heb me dr niet echt super diep in verdiept - Zal dat nog eens doen. Zit ook niet echt een nummer tussen die ik niet slecht vind.

Ik luister momenteel onafgebroken naar Hot Club De Paris, ontdekt via Last.Fm.

Eergisteren ook een paar platen/cd's uit Engeland gestelt: Pond staat laag!

Een lp die daarbij zat is American Football, ik zocht lang naar een plaat van die band, maar nu eindelijk luister materiaal.


Leuke tip!

Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind deze wel goed...



brits, maar wel met goede muzikanten. Met andere woorden, niet dat gehark op gitaren wat veel britse bandjes doen.

Nogmaals, goeie tip!


Herman van de bakker


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-12-2008 11:32 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 december 2008 9:01 schreef broer konijn het volgende:
niet dat gehark op gitaren wat veel britse bandjes doen.





Hehehehe, maar idd.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 27-12-2008 22:20 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

alvast een nummer die op de reunie gespeeld mag worden...'

godver, wat zit ik daar op te wachten, the Stone Roses!



Herman van de bakker


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 27-12-2008 22:30 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

en even voor Jacobse, Ian Brown van the Stone Roses met Noel Gallagher



Herman van de bakker


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 14-08-2009 19:58 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht




Cast.
Al van even geleden, maar een heerlijk nummer imo


Herman van de bakker


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-11-2009 11:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. The Strokes - 'Is This It'
2. The Libertines - 'Up The Bracket'
3. Primal Scream - 'Xtrmntr'
4. Arctic Monkeys - 'Whatever People Say I Am, That's What I'm Not'
5. Yeah Yeah Yeahs - 'Fever To Tell'
6. PJ Harvey - 'Stories From the City, Stories From the Sea'
7. Arcade Fire - 'Funeral'
8. Interpol - 'Turn On The Bright Lights'
9. The Streets - 'Original Pirate Material'
10. Radiohead - 'In Rainbows'
11. At The Drive In - 'Relationship Of Command'
12. LCD Soundsystem - 'The Sound Of Silver'
13. The Shins - 'Wincing The Night Away'
14. Radiohead - 'Kid A'
15. Queens Of The Stone Age - 'Songs For The Deaf'
16. The Streets - 'A Grand Don't Come For Free'
17. Sufjan Stevens - 'Illinoise'
18. The White Stripes - 'Elephant'
19. The White Stripes - 'White Blood Cells'
20. Blur - 'Think Tank'
21. The Coral - 'The Coral'
22. Jay-Z - 'The Blueprint'
23. Klaxons - 'Myths Of The Near Future'
24. The Libertines - 'The Libertines'
25. Rapture - 'Echoes'
26. Dizzee Rascal - 'Boy in Da Corner'
27. Amy Winehouse - 'Back To Black'
28. Johnny Cash - 'Man Comes Around'
29. Super Furry Animals - 'Rings Around The World'
30. Elbow - 'Asleep In The Back'
31. Bright Eyes - 'I'm Wide Awake, It's Morning'
32. Yeah Yeah Yeahs - 'Show Your Bones'
33. Arcade Fire - 'Neon Bible'
34. Grandaddy - 'The Sophtware Slump'
35. Babyshambles - 'Down In Albion'
36. Spirtualized - 'Let it Come Down'
37. The Knife - 'Silent Shout'
38. Bloc Party - 'Silent Alarm'
39. Crystal Castles - 'Crystal Castles'
40. Ryan Adams - 'Gold'
41. Wild Beasts - 'Two Dancers'
42. Vampire Weekend - 'Vampire Weekend'
43. Wilco - 'Yankee Hotel Foxtrot'
44. Outkast - 'Loveboxxx/The Love Below'
45. Avalanches - 'Since I Left You'
46. Delgados - 'The Great Eastern'
47. Brendan Benson - 'Lapalco'
48. Walkmen - 'Bows and Arrows'
49. Muse - 'Absolution'
50. MIA - 'Arular'


signature


Skyfire
Jij zegt muziek, ik zeg herrie.
Usericon van Skyfire
Posted 28-11-2009 19:58 by Skyfire Wijzig reactieProfiel van SkyfireQuote dit berichthttp://speervanger.web-log.nl/

Tjezus, favoriete britpop bands?

Behalve de wat bekendere (jaren 80) bands Smiths, The The, Echo & the Bunnymen, Sisters of Mercy en (jaren 90) Oasis en Stone Roses ook nog onbekendere bands als Pale Saints, The Heart Throbs, Lush, The Catherine Wheel en Echobelly

Recenter: Ash (Meltdown), Arctic Monkeys, Rifles, Editors

Feeder is ook een erg lekker alt rock band, vooral albums als Pushing The Senses en Silent Cry



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-11-2009 20:31 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En the charlatans! Wat is dit toch een meesterlijk nummer!



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 29-11-2009 8:30 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2009 20:31 schreef De Tegenpartij het volgende:
En the charlatans! Wat is dit toch een meesterlijk nummer!




En dat is het!


Herman van de bakker


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 24-12-2009 20:43 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

nummer van the Verve ná de laatste reunie...

Lekker hoor!!




Herman van de bakker


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 14-03-2010 21:54 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Vannacht op BBC2: 23:50 Blur - No distance left to run.
Documentaire over de reünie van Blur in de aanloop naar Glastonbury 2009 en daarna om 01:35 het optreden van Blur op Glastonbury 2009. Wat waarschijnlijk niet de gehele show is omdat dat niet mocht ivm een eventuele dvd-release. Wel komen bijna alle hits voorbij en massale singalongs van de enorme mensenmassa. Het was van de zomer ook al live op tv, maar voor degenen die het toen gemist hadden volgt nu een herkansing.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2010 8:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gisteren was deel 7 van de BBC-docu "Seven ages of rock" op Canvas. Erg interessant, ging over indie-rock vanaf The Smiths tot Libertines en Franz Ferdinand. Ik ben er in elk geval een stuk wijzer van geworden.
Is helaas alleen via betaling terug te zien op Ooit gemist. Maar op youtube kan je hem ook bekijken deel voor deel vanaf deze link ongeveer:
http://www.youtube.com/results?search_query=seven+ages+of+rock+british+indie&aq=1
Er schijnen ook delen over punk, grunge en metal te zijn. Misschien binnenkort de serie maar eens op dvd zien te bemachtigen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-08-2010 10:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2010 8:38 schreef bastianus het volgende:
Gisteren was deel 7 van de BBC-docu "Seven ages of rock" op Canvas. Erg interessant, ging over indie-rock vanaf The Smiths tot Libertines en Franz Ferdinand. Ik ben er in elk geval een stuk wijzer van geworden.
Is helaas alleen via betaling terug te zien op Ooit gemist. Maar op youtube kan je hem ook bekijken deel voor deel vanaf deze link ongeveer:
http://www.youtube.com/results?search_query=seven+ages+of+rock+british+indie&aq=1
Er schijnen ook delen over punk, grunge en metal te zijn. Misschien binnenkort de serie maar eens op dvd zien te bemachtigen.


Gezien ja, erg leuk.


spelfout weggehaald...


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 06-09-2010 21:50 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2010 10:26 schreef varanus het volgende:
Gezien ja, erg leuk.


Ik moest erg lachen om die Libertines.
Dat ze in huis een optreden hielden en aangehouden werden door de politie wegens geluidsoverlast

Leuke serie inderdaad maar erg verwarrend welke er allemaal zijn. Ik heb ook de progressive rock, de new wave gezien, maar er is er ook één van stadionrock geloof ik..
Tja, 't moet wel gratis natuurlijk he, dus ik blijf maar youtuben tot ik ze allemaal heb gezien

Trouwens niet britpop, maar wel dat hypnotizerende soundje imo


[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 06-09-2010 21:52]


Herman van de bakker


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-01-2011 21:56 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik kwam het laatste album van The Coral, Butterfly House, in een aantal jaarlijstjes tegen. Is die echt zo goed? Iemand die hem al gehoord heeft en mij kan vertellen of het nog op het oudere werk lijkt?


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen