|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
toen ik begon met drummen was ik nie echt bekend met metal. het enige wat toen op metal leek in mijn cd speler was metallica, dus daar heb ik veel van afgekeken. later raakte ik meer geinspireerd van barkers, portnoys, hoglans, horgh's, lombardos en frosts. die gasten zijn voor iemand als ik natuurlijk niet te evenaren maar ik hou de moed erin so what, you think this is usual? strange moon, strange land, strange man... |
|
hmmm, welke muzikanten mij beïnvloed en/of geïnspireerd hebben; pffff, wat een moeilijke vraag weer, maar goed, het zijn er best wel veel maar de belangrijkste zijn toch: Slash (zonder hem had ik waarschijnlijk nooit gitaar gespeeld) Jimi Hendrix Steve Vai (the best) Trey Azagthoth Yngwie Malmsteen (dat ie een arrogante klootzak maakt me niet uit, ik heb ook geen intentie om vriendjes met hem te worden, maar die gast kan gitaar spelen, de tering) John Petrucci (de laatste tijd steeds meer) Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
tja bij mij vroeger, vroeger Jimmy Page (led zeppelin) kreeg altijd zo'n kippevel van stairway to heaven, later, door manowar, qua muziekstijl beinvloed, naar de metal toe, en sja qua stijl door bands als annihilator (dus Jeff Waters) dit dan qua metal, dit wil niet zeggen dat ik dit ook in de band speel, want daar zijn we voorlopig nog aan het coveren van Pantera, annihilator zit er voorlopig denk ik nog even niet in , maar who knows .... Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
- [Dit bericht is gewijzigd door Koen op 07-03-2005 11:27] |
|
ik drum, en ik ben ben vooral geinspireerd door pete sandoval (<--- the best) gene hoglan, richard christie, frost, tony laureano, flo mounier, dave culross, nick barker, pete hamoura, en metalmark Trieste gast |
|
vroeger door scott ian en james hetfield. ook door tomy iommi, tom warrior en quorthon.(de kritische lezer zal inmiddels door hebben dat ik geen zier geef om solo's , ten minste om te spelen) |
|
chris barnes voornamelijk kwam later corpsegrinder bij en nog wat zangers ,kom ik zo ff niet op No meat is sweater |
|
Ik drum dus. Ik denk dat het nummer "Owner of a lonely heart" van Yes de reden is geweest dat ik ben gaan drummen (Allan White op drums). Drummers die mij vroeger geïnspireerd hebben (en mij nog steeds blijven inspireren), zijn o.a.: - Bill Bruford (Yes) - Manu Katché (Peter Gabriel) - Simon Phillips (Toto, enz.) Enkele nieuwe drummers die ik zeer waardeer zijn: - Virgil Donati (Planet X) - Dave Weckl - Jamie Salazar (the Flower Kings) Ook Mike Portnoy heeft veel invloed op mij gehad, maar ik ben van mening dat hij zwaar overschat wordt (o.a. door zichzelf). Dit is echt een drummer die de schijn kan wekken dat hij héél erg goed is, terwijl hij eigenlijk steeds weer hetzelfde doet. De eerste keer dat ik iets van Dream Theater hoorde, was ik zwaar onder de indruk van de drums. Als ik nu naar iets van DT, Liquid Tension Experiment of Transatlantic luister wat ik voor de eerste keer hoor, kan ik voordat de break geweest is al raden wat er komt. Heel jammer . ... do you think we're forever? ... |
|
Valt me trouwens op dat hier toch wel relatief weinig muzikanten zijn... of ligt dat aan mij? Enfin, ik als gitaar pielend figuur voor de afgelopen 3 1/2 jaar ofzow, ben vnm beinvloed door: Troy Stetina - gitaar virtuoos, kan EN goed spelen EN goed les geven. Zijn boeken en zijn online masterclass Verder: Karl Logan - Manowar Trey Azagthoth - Morbide Engel Kirk Hammett - Metallica |
|
quote: haha Karl Logan stond in mijn twijfel lijstje , maar idd zeer goede gitarist Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ik speel gitaar en mijn invloeden komen van: Gregor Mackintosh Dave Murray Adrian Smith James Hetfield Slash Chuck Schuldiner Trey Azagthoth The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: ik speel bas-triangel hoor sebinsagoil |
|
quote: in welke zin ben je beinvloed door slash? in mijn ogen is hij een nikszeggend, doorsnee gitaristje. |
|
quote: en de halve wereld kijkt tegen hem op omdat ie in guns en rozes ( ) zat. My madness, my sadness |
|
quote: Slash is de reden waarom ik in eerste instantie gitaar ben gaan spelen. Door hem is er een deur geopend voor mij (en vele andere) naar de "hardere" muziek. Verder vind ik hem ook een zeer melodische gitarist die zeker begrijpt waar ie mee bezig is, af en toe verijkt Slash een nummer zo gruwelijk met zijn solo, dat ik er gewoonweg kippevel van krijg. Ik ben hem dan ook eeuwig dankbaar voor het feit dat hij mijn deur geopend heeft. Slash Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Nou, ik moet Azagthoth gelijk geven: Slash kan zo'n gruwelijk mooie solo's maken, dat ik er kippenvel van krijg. Hij heeft een heel aparte stijl (veel noten "opbenden" op plaatsen waar je dat normaal zelf niet verwacht of zou doen. Dat maakt hem een heel aparte gitarist. Zn stijl is heel ontspannen en "zwierig"(om maar eens een duffe uitdrukking uit de kast te halen), en dat is weinig gitaristen gelukt. Slash [Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 30-01-2002 13:44] Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Trieste gast |
|
quote: is toch ook percussie ? No meat is sweater |
|
quote: *zucht* Trieste gast |
|
hou je bek ,poepmannetje No meat is sweater |
|
Mr. corpsegrinder (cannibal corpse) Frank mullen (suffocation) Mijn helden op de microoon [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 30-01-2002 20:17] |
|
vocaleer jij? No meat is sweater |
|
Yeps, heel scherp opgemerkt |
|
Nick Barker is vooral de reden waarom ik ook drum. ik stond versteld van zen drumwerk op V Empire. andere drummers waarvan ik van hou zijn : -Helhammer -Frost -Horgh -Lombardo -Matte Modin -Fredrik Anderson MassMörd |
|
quote: suffocation? Trieste gast |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |