IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Apocrypha / Tony Fredianelli Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-01-2002 10:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

een van de meest onderschatte bands allertijden was apocrypha. dit was een band die eigenlijk draaide rondom tony fredianelli, een zeer getalenteerde gitarist. apocrypha was , integenstelling tot de meeste gitaarheldenbands, zeer heavy. verwacht geen cannibal corpse maar de gitaariffs waren soms toch erg bruut en heftig. net vond ik een site waarop alle abums van apocrypha staan en ik denk dat je ze in zijn geheel kunt dowanloaden! voord iegene die kicken op een mix tussen zware muziek en een goede gitarist (iets heavier dan bijv. vicious rumors) moeten toch maar eens eevn wat proberen.

http://www.tonyfredianelli.com/discography.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-08-2006 15:16]

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-01-2002 13:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Werkelijk nog noooooit van gehoord!

Ben benieuwd....

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 13:50 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heerlijke band inderdaad, ze hebben drie cd's uit:

The Forgotten Scroll (1987 Shrapnel)
The Eyes Of Time (1988 Shrapnel)
Area 54 (1990 Shrapnel)

En als je weet wat Shrapnel destijds allemaal uitgebracht kun je dus een idee krijgen van wat Apocrypha zo'n beetje voor muziek maakt. In ieder geval stevige melodieuze heavy metal met onwijs flashy gitaarwerk...

Persoonlijk vindt ik The Eyes Of Time de beste plaat van ze...
Inderdaad zeer ondergewaardeerde band.

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

attila_de_hun
Posted 10-01-2004 14:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 13:50 schreef Staalman het volgende:
Heerlijke band inderdaad, ze hebben drie cd's uit:

The Forgotten Scroll (1987 Shrapnel)
The Eyes Of Time (1988 Shrapnel)
Area 54 (1990 Shrapnel)

En als je weet wat Shrapnel destijds allemaal uitgebracht kun je dus een idee krijgen van wat Apocrypha zo'n beetje voor muziek maakt. In ieder geval stevige melodieuze heavy metal met onwijs flashy gitaarwerk...

Persoonlijk vindt ik The Eyes Of Time de beste plaat van ze...
Inderdaad zeer ondergewaardeerde band.

Gelukkig, nog iemand die verstand van muziek heeft.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 14:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 14:03 schreef attila_de_hun het volgende:
Gelukkig, nog iemand die verstand van muziek heeft.

Ik ben met de zoekfunctie bezig en merk inderdaad dat er weinig mensen zijn die naar echte oude heavy metal luisteren...

Ik ga persoonlijk echt helemaal los op bands als:
Apocrypha
Heir Apparent
Liege Lord
Omen
Sword
Wrath
om er maar een paar te noemen...

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 10-01-2004 14:06]

attila_de_hun
Posted 10-01-2004 14:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 14:06 schreef Staalman het volgende:
Ik ben met de zoekfunctie bezig en merk inderdaad dat er weinig mensen zijn die naar echte oude heavy metal luisteren...

Ik ga persoonlijk echt helemaal los op bands als:
Apocrypha
Heir Apparent
Liege Lord
Omen
Sword
Wrath
om er maar een paar te noemen...

Ik weet niet of je deze bands kent:

Attacker
Dr. Mastermind
Savage grace
Hexx
Wild dogs
En de solo cd van Tony Fredianelli.

Dat is zeker geschikt materiaal voor jou denk ik.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 14:31 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 14:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik weet niet of je deze bands kent:

Attacker - Battle At Helms Deep
Dr. Mastermind
Savage grace - Master Of Disguise
Hexx - No Escape & Under The Spell
Wild dogs - Wild Dogs & Mans Best Friend & Reign Of Terror
En de solo cd van Tony Fredianelli.

Dat is zeker geschikt materiaal voor jou denk ik.

U bent een kenner...

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 11-01-2004 17:11 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Wel aardig maar lig er niet echt wakker van....beetje tevel geshred..

The Forgotten Scroll is wel een van de meest zeldzame metal CD's uberhaupt aleen bij FEMS verschenen op CD!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2004 17:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Is het een christelijke band?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

attila_de_hun
Posted 11-01-2004 18:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2004 17:12 schreef Chelman het volgende:

Ik denk het niet.

Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 11-01-2004 19:34 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2004 17:11 schreef enforcer het volgende:
The Forgotten Scroll is wel een van de meest zeldzame metal CD's uberhaupt aleen bij FEMS verschenen op CD!

Dan is die 2 jaar geleden gerereleased geweest, want die heb ik met hopen zien liggen op metal markets en is nog steeds vlot verkrijgbaar.

Zelf vind ik "The Eyes of Time" beter.

A black heart can only find beauty in darkness.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-01-2004 21:50 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2004 17:12 schreef Chelman het volgende:

Voor zover ik weet was Apocrypha inderdaad een christelijke band, vernoemd naar de apocryphe boeken... Dit zijn gedeeltes die niet van een daadwerkelijk toegevoegde (theoretische) waarde op de bijbel zijn. In de katholieke kerk komen ze wel voor, en ook in de "nieuwe" vertaling van de bijbel zullen ze waarschijnlijk toegevoegd worden...

De gitarist Tony Fredianelli speelt overigens nu ook weer in een gospel-rock band.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2004 22:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat is dus precies wat ik dacht bij het lezen van de naam.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 12-01-2004 8:06 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 11 januari 2004 19:34 schreef Pyrexia het volgende:
Dan is die 2 jaar geleden gerereleased geweest, want die heb ik met hopen zien liggen op metal markets en is nog steeds vlot verkrijgbaar.

Zelf vind ik "The Eyes of Time" beter.

ja dat is de fukkin bootleg die heb ik ook, suffe dingen zijn dat...zien er al heel erg fake uit!

Bovendien zo illegaal als het maar wezen kan, ik heb niets tegen een goede rerelease maar dit was dus een stereotype FAKE rerelease!

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-01-2004 8:13 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2004 21:50 schreef Staalman het volgende:
De gitarist Tony Fredianelli speelt overigens nu ook weer in een gospel-rock band.
En in Philbrite (Bay Area)

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 12-01-2004 9:10 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

die solo plaat van tony friedanelli (spelling!?) - breackneck speed vind ik echt verschrikkelijk, een speed/thrash plaat met scratching er tussen door

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-01-2004 9:42 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

waar zag ik apocrypha nou eerder staan een tijdje terug..

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 12-01-2004 9:50 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

ruud had het erover op ons forum hehe, precies dezelfde reply staat daar van mij haha, dus daar zal het wel aan liggen

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-01-2004 9:53 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

oja!

attila_de_hun
Posted 12-01-2004 10:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 9:10 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
die solo plaat van tony friedanelli (spelling!?) - breackneck speed vind ik echt verschrikkelijk, een speed/thrash plaat met scratching er tussen door

nee joh, die is geniaal. Als jij die origineel bezit wil ik die graag van je overkopen.

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 13-04-2004 15:59 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Apocrypha is gaaf ja!
Eyes of Time is een mooi speed plaatje waar ik naar kan blijven luisteren! Steve Plocica wat een stem!

zzz

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2006 11:32 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

NP: Area 54

Wat blijft dit toch een geweldige band!!!

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-08-2006 11:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb alleen het nummer West World op een verzamel cd. Ben wel es op zoek geweest naar de cd's, maar dat lijkt een onmogelijke opgave

spelfout weggehaald...

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-08-2006 11:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2006 11:40 schreef varanus het volgende:
Ik heb alleen het nummer West World op een verzamel cd. Ben wel es op zoek geweest naar de cd's, maar dat lijkt een onmogelijke opgave

Is inderdaad redelijk moeilijk.. en kostbaar.

attila_de_hun
Posted 03-08-2006 11:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

op de site van tony fredianelli kun je toch alle nummers downloaden?? (OK de kwaliteit is niet mega, maar toch acceptabel)

attila_de_hun
Posted 03-08-2006 12:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2006 11:44 schreef Staalman het volgende:
Is inderdaad redelijk moeilijk.. en kostbaar.

op ebay wordt wel eens wat aangeboden. dat in de gaten houden loont!!

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com