quote:
Op 2 mei 2014 22:14 schreef Mythics het volgende:
Hoewel Hypothermia eigenlijk altijd wel (zeer) degelijk tot goed materiaal geschreven heeft merk ik wel een beetje (en dat is puur persoonlijk), dat het steeds meer een soort 'act' begint te worden van Kim Carlsson. Oké, het is nog geen Niklas Kvarforth, maar gezien beide samen op behoorlijk gênante professionele foto's staan (klik) zegt het wel het een en ander natuurlijk.
Sowieso ook het imago van 'zelfbeschadiging' bij deze band; juist door het binnen hun optredens of (oude) bandfoto's in contact te brengen met (oa.) depressies slaat de plank mijns inziens volledig mis. Zelfbeschadiging gebeurd in dergelijke situaties in eenzaamheid en desolatie (dissociatie & psychose daargelaten), niet voor een groot publiek om vervolgens dansend (Lifelover) je punt over te brengen. Nogal idioot en bovenal duidelijk dat het meer imago-gebaseerd is dan wat dan ook. Zie Trist; iemand welke de muziek voor zich laat spreken in plaats van zichzelf. Leuk contrast ook in Essen toentertijd (Autumn Depression); Trist geeft een introverte maar simpelweg briljante en adembenemende show weg waarna Kim op een zeker moment gastvocalen komt doen, maar niet voordat hij even theatraal zijn t-shirt uitgetrokken heeft vooraan op het podium. Littekens en alles worden meer een soort statussymbool dan een teken van (langdurig) psychisch lijden. Nu ken ik Kim verder ook niet natuurlijk, maar de theatrale uiting van bepaalde zaken vind ik veelal eerder storend dan dat het op welke manier dan ook bijdraagt.
Live zijn ze verder wel oké, maar het duurt veelal wel te lang. Teveel nadruk op improvisatie terwijl ik het idee heb dat de band dit niet heel erg goed beheerst. In Oberhausen de laatste keer was ik het al snel beu; dat halfuurtje in Essen overigens werkte perfect met een korte en energieke show waar iedereen duidelijk van genoot.
Agree.
Laatste materieel van Trist is ook het enige wat ik van dat type muziek dig.
De foto's van Trist zijn wellicht ook authentiek.
Automutilatie op een podium, is net hetzelfde lijk grieten, een schreeuw om waandacht.
Lijk grieten dus.
Ik moet daar allemaal nie veel van weten. Hypothermia dus.