|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: Wat? |
|
als we dan toch simpel bezig zijn: Pizza Hawaii in Kwintsheul 0174-221751 neem de aardappelbolletjes en doop ze in de bijgeleverde knoflooksaus. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kom ik eens met wat fijne aanvullingen op een perfect Knorr-gerecht, is het weer niet goed. :') |
|
quote: Kutpuber! Mijn recept voor gehakt balletjes in tomatensaus: - trek blik open - kiep de zooi in een bakje of pannetje en verwarm deze |
|
quote: Bedankt voor de tip! |
|
quote: Eigen toevoeging.. Schep de tomatensaus eruit als je geen tomaat lust. |
|
mijn recept voor gewone gehaktballen: Rundergehakt Ei Ketjap Paneermeel Gehaktkruiden Fijngesneden ui Naar eigen inzicht de hoeveelheden mengen. Andere versie: Gehakt Ei Paneermeel Italiaanse kruiden Extra basilicum en wat tabasco of piment voor de pittigheid. |
|
haha die Knorr rotzooi is echt eenheidsworst. Buitenlandse gerechten op smaak gemaakt voor de gemiddelde Nederlander die eens wat anders wil proberen dan aardappelen/groente/vlees... + VEEL TEVEEL ZOUT, en als het dan zgn "pittig" is volgens de verpakking is het alsnog ontzettend flauw en totaal niet pittig, waardoor een pot sambal noodzakelijk is... [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 16-07-2007 4:34] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: als we nu écht willen koken en niet uit een pakje (knorr cq kruidenzakje): gehaktballen à la JuliaPunt (surinaams-oostenrijkse versie): pond gehakt mengen met: - 1 ei, -gesnipperd uitje, -geperst knoflook teentje, -snufje masala-kerrie, -snufje djahé, -snufje laos, -verkruimeld bouillonblokje en -paneermeel totdat het niet meer nat is duurt mij altijd te lang voordat die dingen van binnen gaar zijn dus: ballen draaien en half platdrukken in braadpan boter smelten en als schuim is weggetrokken half gesnipperd uitje en geperst teentje knoflook fruiten. daarna ballen rondom aanbraden. tipje laos en djahe en half maggiblokje verkruimelen en scheutje ketjap over de ballen. afblussen met anderhalf kopje water vuur laag en kwartier stoven/braden jummie (meer jummie volgende dag op brood) er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote: Psssst, Julia. Een bouillonblokje is feitenlijk ook een kruidenzakje wat oplosbaar is. Beetje het zelfde als jus uit een zakje niet acceptabel vinden maar wel smeltjus gebruiken. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 16-07-2007 8:44] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
De volgende ingredienten in ongeveer de juiste volgorde en verhouding = ui rijst kipfile ananas rozijnen knoflook kerriekruiden creme fraiche evt. kikkererwten evt. beetje tomatensaus evt. tandori Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Ah, een maas in de (ZM) wet. In de topictitel staat nergens dat het een recept voor iets te eten moet zijn. Benodigdheden: * Half pint Guinness * leeg pint glas * Borrelglas * Baileys * Jameson Bereiding: * Giet de halfpint Guinnes in het pintglas en laat ff rusten tot hij mooi donker is. * Vul ondertussen het borrelglas met een mengsel van 1/2 Jameson en 1/2 Baileys * Giet het mengsel uit het borrelglaasje in de Guinness. * Om klonteren tegen te gaan: Drink het geheel binnen 20 seconden leeg. Proost. Edit: Grappig. Dat heb ik net in literblikken bij de Aldi gekocht. quote: Dus wat Mayo zei over haar gehaktballen. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 16-07-2007 9:00] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ja zo kan ik er ook 1. Neem een fles Absinth 60 of 70% alcohol. Giet em in een keer door je strot. 3 minuten later ga je zwaar over je huig.. Kater gegarandeert Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Bijna wel ja. Alleen mag je van mij zelf verzinnen hoe de uitjes fruit ed.. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Dit is echter een officieel recept. http://www.cocktail.com/recipes/i/IrishCarBomb.htm Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Je pakt een flesje uit de koelkast, je pakt een opener, wipt de kroonkurk er vanaf Hatsee, koud biertje |
|
Officiële recepten zijn officieus mijn aars. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Officieel recept .. is er dan een keurende instantie? |
|
quote: Is die ook officieel?????? @XXl...mijn recept ook. Gisteren geprobeert en na 3 glazen was ik total loss Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Dat weet ik niet, wil je em even testen? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Nee....Ik ga niet voor afdankertjes.. Ik wil de eerste zijn..niet de 100ste Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote:.. dan zit je op ZM verkeerd ... |
|
quote: of voeg gewoon een paar druppels cola tegen als emulgator. Werkt ook en je proeft de cola over het algemeen toch niet omdat een paar druppels meestal genoeg zijn. Toch nog iets geleerd van jaren achter de bar vrijwilligen. edit: Dit werkt dus ook als je fristi of chocomelk met je drank wilt mixen. [Dit bericht is gewijzigd door Pandora op 16-07-2007 9:37] |
|
quote: Nee hoor...Ik ben ergens de eerste geweest..en dat was iig geen man Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |