|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
pfff, wat maakt het nou uit of je je kruiden voorgemixt uit een zakje haalt. Zolang je het maar lekker vind. Ja kan altijd nog extra kruiden naar smaak toevoegen, staat geen wet op hoor. zolang je je bechamelsaus maar gewoon zelf maakt, ouderwets met bloem en boter. Maar ik vind dat mensen meestal zelf moeten weten hoeveel ze uit een pakje halen en hoeveel niet. Het ene kost iets minder moeite, maar altijd nog beter dan van die kant en klare magnetronmaaltijden. Koken blijft koken. |
|
quote: Bouillon moet je gewoon van te voren maken en invriezen. Flink indampen, zo maak je het extra sterk en heb je bij gebruik minder nodig. Tipje..als je het verdeelt, doe het dan in ijsblokjesbakjes... Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Klopt, maar daar gaat het niet om. Het is meer dat de relevantie van Knorr-"recepten" in een kooktopic te betwijfelen valt. Ikzelf vind gehaktballen ook niet cool, maar op zich is de tip van Julia wel een goede. Je kunt er natuurlijk eindeloos op varieren. Als je eens een pittig accent wil toevoegen aan je bal gehakt tief je er wat verse fijngehakte laos (komt van een wortel, lijkt wat op gember --> niet de gemalen gebruiken, die smaakt heeeel anders) en fijngehakte groene chilipepers door + koriander- en mosterdzaad. En knoflook naar smaak. En in plaats van een jus maak je dan een soort sausje met bv. gemalen tomaat en wat griekse yoghurt (ballen eerst goed bruin bakken en laten stoven in de saus). Dus ff lekker braden die ballen en dan tomaat-yoghurtprut erin. Met kleine balletjes wordt het lekkerder. Bij het opscheppen nog ff bestrooien met vers korianderblad. Maar ik roep maar wat, varieer naar eigen inzicht. P.S. dat platslaan zodat het minder lang duurt is wel praktisch, maar voor de smaak zou ik het toch liever wat langer willen laten garen/stoven, zeker als je oosterse kruiden gebruikt Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Daaaarom: Mannetjes met kruidenzakjes. [/Interpolis] Nog ff voor het complete beeld: Oploskoffie of echte koffie? (Geen koffie kan natuurlijk ook nog) Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: |
|
quote: 1. kruidenzakjes/knorrwereldgerechten -> dit is een receptentopic. Punt 2. voor koffie kan je je vraag misschien in het koffie-topic kwijt? godallemachtig, wat zijn jullie af en toe een stel mutsen zeg! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote:Knorr-muts! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
Wijn: -druiven opeten/leegzuigen -pitjes begraven op zonnige plek -water geven bij droogte -druiven plukken -druiven pletten (mag met voeten, of schone schoenen) -velletjes weggooien -gist in het sap -even wachten (maand of zo) -in een fles stoppen -na paar jaar openen -voila! Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Lekker broodje: - stukkies gebakken kipfilet - gebakken bacon - sla - pestomayo (gewono pesto mengen met mayo, niet zo zeuren) - kaas - broodjes Pleurs alles op het broodje (opgewarmd in de oven, of laat M vers brood voor je bakken) en schransen |
|
quote: Pittig, pittig? Mijn pa, die kookt pas pittig. Joah het is een klein beetje pittig, maar na 1 hap dacht ik dat ik dood ging. Vergeleken met die Knorr zooi (okee de burritos vind ik wel erg lekker, maar dan met eigen toevoegingen) is hun pittig, iets wat ik smaakloos noem. Ik vind de boemboe zooi van Go Tan wel okee, maar altijd.. sambal bij! [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-07-2007 17:28] |
|
quote: Goeie recep! Maar wie is 'M'? Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote:http://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=4006 De Gordon Ramsey van ZM |
|
Sneller klaar dan een pizza in de oven en toch erg OK. 1. Ui + Knoflook bakken. 2. Blikje tonijn + pesto + tomatenpuree + creme fraiche (of room) derbij = saus. Evt: olijven derbij. 3. Spaghetti Voor Julia duurt het ietsje langer: http://www.dekooktips.com/warenkennis/graan-rijst/pasta-maken.htm http://www.simpelkoken.nl/recepten/show.php?article=8 http://www.visreis.nl/ierland.html Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: hehehe... ik heb een aantal potten zelfgemaakte pesto in de koelkast staan [Dit bericht is gewijzigd door Julia op 16-07-2007 20:41] er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
Zelfgemaakte pesto heerscht dat spul uit een potje keihard in alle holtes eruit Is ook maar een klusje van vijf minuten feitelijk, pesto maken. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Jamaar... Als je al druiven hebt, dan kun je punt 1 t/m 4 toch overslaan? Toch? En natuurlijk zijn gehaktballen wel cool en zwaar heerschend, in welke variant dan ook. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: Dat valt me niks tegen dan. Trouwens ook lekker & simpel: Pistoletje brie met pesto (in de oven). Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Paprika salade á la LL -3 paprika's (groen,rood,geel) -200 gram kaas -2 appels -2 (kleine) uien Snijd de paprika in stukjes van ongeveer 1x1cm, doe hetzelfde met de appel, snijd de ui fijn maar niet te fijn want dan gaat ie overheersen. Kaas kan je evt. raspen maar persoonlijk houd ik meer van kleine blokjes kaas.. ong. 1x0,5cm Evt. nog een klein beetje olijfolie eroverheen met een beetje witte peper. Lekker om gewoon rauw te eten maar ook heerlijk bij een gourmette of door de maccaroni.. |
|
quote: Of varkenshaasje in ovenschotel pleuren, wel nat houden met jus en op de laatste 10 minuten een paar plakken brie er tussen frutten. edit: Oeh en geroosterde tomaatjes. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-07-2007 22:29] |
|
quote:Ah receptje? (bij voorkeur één zonder ui). Ik hou wel van een lekker rkuidige pesto. |
|
quote: Heb ik wel ja, maar, pas geleden in het Engels aan iemand verstuurd, geen zin om het in het NL over te tikken. Copy-paste is echter een kleine moeite: quote: Met blender bedoel ik dus eigenlijk een staafmixer, iets praktischer want die heeft zo'n kleine mengkom he. En tja, ik hou juist helemaal niet van kruidige pesto, maar als je hem kruidig wil, kan je natuurlijk iets van zwarte peper of zo toevoegen (en meer knoflook). Lijkt mij persoonlijk een slechte combi, maar whatever floats your boat . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-07-2007 22:38] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Keisimpel. Met neme naar eigen smaak een hoeveelheid knoflook, pijnboompitten, harde italiaanse kaas (pecorino, parmezan etc..), verse basilicum, lekkere olijfolie, alles in de blender, klaar. |
|
Zal eens proberen ... Ben niet zo'n ontzettende knoflookliefhebber, dus daar wat mee varieren |
|
ik had vorig jaar een gigantische basilicum-oogst (wat er overblijft valt weliswaar tegen). het is alleen een pokkewerk om die planten schoon te maken, blaadjes te plukken etc. (ookal zijn het extra gezonde eiwitten, ik heb de spinnetjes, rupsen en pissebedden liever niet in geblenderde vorm in mijn eten ) omdat ik eenzelfde berg aan oregano en knoflookbieslook heb geoogst heeft mijn keuken nog weken naar italie geroken er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |