|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
LOL Tsjah, de dubble gain circuit in die Metalzones woorden iid vaak misbruikt. Ik heb het gevoel ook dat mensen denken dat, hoe meer herrie, hoe meer metal ik ben. Uit eindelijk gaat het toch altijd om de skills van de gitarist, je kan nog zulk goede apparatuur hebben, als de muzikant crap is, dan is het geluid ook crap. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
zo ist To Beast or not to Beast |
|
quote: Uit die reactie werk ik dat je Dream Theater nooit live aan het werk hebt gezien. Ze spelen natuurlijk geen death metal, maar als er iemand een rauw en smerig geluid heeft live is het John Petrucci wel. Maar inhakende op je eerste reactie: het maakt toch ook niks uit wat voor stijl muziek dat je speelt. Feit blijft dat als je niet met je apparatuur overweg kunt, je een baggergeluid hebt. [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 12-02-2002 13:12] |
|
als je een gitaar wilt hebben, moet je even het boekje guitar lezen, daar staan wel wat tips in voor darkwillow, zelf ken ik er niet zoveel van. [Dit bericht is gewijzigd door lord abortion op 12-02-2002 13:25] As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers... |
|
en om het even heel asociaal naar mij toe te trekken: speel zelf op BCRich Warlock USA op een Marshall VS102R met een ZOOM505 ertussen; en ik moet zeggen: krijg er aardig wat varierende geluidjes uit! (alleen me elementjes zuigen nogal: weinig output!) maar afgezien daarvan wil ik dus zeggen dat het geheel bepaald wat het geluid is. Dus: versterker, aanslagtechniek, effectpedaal (voor raw death metal kan ik ook zeer zeker de Xtortion aanbevelen!!!), en afstelling van je versterker.. Ik zou persoonlijk voor een lekker spelend gitaar gaan en dan dmv fx pedaal en versterker proberen voor een vette death metal geluid gaan! Hoe daarachter te komen wat het beste is: uitproberen! uitproberen! uitproberen! |
|
quote: klopt, maar daarom douw ik mn kop altijd omhoog, vinnik ook fijner spelen. Ik heb trouwens een japanner (NJ) en geen amerikaan, maar hij speelt wel heerlijk |
|
BC Rich Warlock is mijn favo, als je veel geld hebt kan je n USA serie kopen... Dean heeft ook aardige metalgitaren en anders n Gibson Les Paul natuurlijk |
|
een ibanez RG570EX!!!! ik heb m zelf ook en er het is echt een superfijn en goede gitaar!!! http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/rg/pages/images/rg570ex.gif Devoured Flesh Regurgitation demo 03' cd-r uit!! Mail me maar als je interesse hebt |
|
Uit bijna elke gitaar met humbuckers kun je een metal geluid krijgen alleen je moet er een vette high output humbucker (als de X2N al prefereer ik de BIll Lawrence L 500 XL) in zetten..... Zelfs een telecaster routed for een humbucker kan zo metal klinken! Maar ja er is veel wat goed is voor metal, ik zweer echter bij mijn USA DEAN ML's! Dat zijn de gitare waar dimebag in de cowboys from hell tot far betind driven periode op speelde. Eric Petersson van testament speelt er nu ook op, luister eens naar zijn toon op de "the gathering" plaat moet ook voor death metal fans en lust voor het oor zijn! maar ik ben het eens met de stelling dat de versterker een HELE grote impact heeft! |
|
Ibanez is K.U.T. Puur omdat het merk door iedereen wordt gepromoot, betekent het nog niet dat het een goed merk is. Als ik je een tip mag geven: Neem Neck-through of Set-neck Geschroefd klinkt kut (geen sustain). Daarmee vallen Ibanez en andere inferieure merken alvast af. Neem een dikke body met veel hout. Flying Vs klinken DUN Een dikke body met veel hout geeft veel klank. Les Paul, Mockingbird, Explorer, etc Neem een dikke hals. Een dikke hals = klank en sustain. Tweede oordeel tegen Ibanez dus. Neem goeie pickups met veel output. X2N is erg luid, je verliest dan wel controle en klank. Iets minder output is nog steeds veel met mooie boventonen. DiMarzio Super Distortion en/of The Breed, Seymour Duncan Distortion en/of Custom Gibson 500T en 496R Gitaarmerken: Jackson USA Gibson (vooral een Les Paul met 50s neck) BC Rich USA BC Rich Korea Neckthrough (maar dan wel met goeie hardware) ESP en LTD OUDE Ibanez Artstar modellen en Gibson-replicas met set neck. PRS Dean Washburn Wat Ibanez tegenwoordig maakt is pure marketingtroep. Dure gitaren met te dunne hals, te dunne body en over het algemeen zeer slechte pickups. ...only dead people are cool... |
|
Oh ja. Ik heb nog een Les Paul Classic Plus met AAA maple top en high output pickups te koop. Interesse? Mail me maar. grevdrake AT goddess-of-desire PUNT info (tegen die kutspammers) ...only dead people are cool... |
|
quote: BOSS Metalzone is het kutste wat er is, teveel harmonischen die het geluid via een PA zwaar kut laten klinken. Gitaar - buizenversterker - speakers is het beste. ...only dead people are cool... |
|
Hmmmm ik ben het wel een beetje eens met Grevdrake! alleen vind ik een dimarzio X2N best goed klinken! Maar ik prefereer een Bill Lawrence L 500 XL boven alles, en die mis ik in het verhaal HAHAHAHAH! Maar natuurlik zijn er meer wegen naar Rome zoals ik zei ik heb mensen een moordgeluid uit een valvestate zien krijgen, heb het er zelf ook jaren mee gedaan tot ik geld had voor beter! Ik hou niet zo van V's omdat ze uit balans ziujn maar ik heb een keer op een USA Timecapsule V gespeeld (de huidige gitaren van NILE) en die klonk bepaald niet dun! verder zit er waarheid in het verhaal! |
|
De X2N zal best goed zijn, ik heb hem nooit uitgeprobeerd. Ik denk alleen dat hij voor mij teveel output geeft, zoals een EMG zeg maar. De karakteristieke klank van de body gaat dan gedeeltelijk verloren. Bill Lawrence 500XL? Superpickup en nog betaalbaar ook! Ik kan hem van harte aanbevelen, een goedkoop alternatief voor DiMarzio en Seymour Duncan, maar absoluut niet minder in kwaliteit, mogelijk zelfs beter! Heeft iemand trouwens ervaring met de koreaanse Deans? Ik vind ze erg mooi en ze spelen lekker en voor 600 Euro is het echt geen geld! ...only dead people are cool... |
|
Ik heb een koreaan gehad een ML phantom XT... Die was vet dardoor ben ik in aanraking gekomen met het merk, ik heb nu 7 USA DEANS avrierend van Vintage tot de nieuwe Timecapsules, en 1 custom made ML die nu nog in de maak is. Ik heb tevens een Koreaanse caddilac (LP achtige gitaar) die is ook super alleen wel effe de elementjes uitwisselen! DEAN maakt op het moment de nieuwe 79 series ML, V en Z(explorer) deze worden geheel volgens de USA originelen van 1979 gemaakt. mahonie body mahonie set neck rosewood fretboard string thru body (v tailpiece) series II headstock body binding keuze uit solid finishes of flame maple veneer DEAN Humbuckers (aardig maar toch maar inruilen voor BL, SD of DiMarzio!) etc, zou eens een kijkje nemen op www.deanguitars.com mooie site! ben helemaal weg van die gitaren heb al mijn GIBSONs verkocht tot aan de laatste! Overigens kost een 79 series in de US rond de $ 400 en minder dan $500 incl OHSC da's toch maar zo'n 450 EURO! |
|
Ibanez kut?!? Als je er eens op gespeeld hebt wil je bijna niet meer anders!! Devoured Flesh Regurgitation demo 03' cd-r uit!! Mail me maar als je interesse hebt |
|
ehmmmm jij misschien! Ik heb ze allemaal gehad en dan praat ik niet over de goedkopertjes he! jackson, ESP, Ibanez, Gibson etc.... er bleef er voor mij maar 1 over, al wil ik graag een US BC RICH Mockingbird supreme aan mijn collectie toevoegen! Ik vond inbanez neit geweldig ook geen bagger, ik vind de oude gibson copieen van ze wel cool trouwens vooral de korina V's en Exporers! |
|
quote: Ik heb ze bespeeld. Ga maar eens naar Musik Produktiv ofzo en probeer daar maar eens het volgende uit: Ibanez ESP Jackson Gibson en dan weet ik wat jij gaat zeggen wat het beste klinkt en dat zal geen Ibanez zijn, tenzij het een 70-er/begin 80-er jaren Ibanez is, want die zijn wel goed. ...only dead people are cool... |
|
quote: nee die si echt overdreven probeer dan de ironbird (b.c. Rich) platinum series. ik zag trouwens pas bij de rockpalace een mooie drop-scale Ibanez en die klinkt best ok. suc6 iig Enfeeble is terug! Met Aerodis, einsatzcommando & Ornithosis.www.enfeeble.nl |
|
Alleen een BC Rich USA of Neckthrough is goed, de rest is inferieur waaibomenhout met slechte hardware. ...only dead people are cool... |
|
quote: Dat heb ik vroeger ook altijd gezegd, tot ze "The Beast" hebben uitgevonden. Heb deze aangeschaft en speelt wel fijn, zalige arm en een krachtig helder geluid. Is zowat het enige van Bc rich die me aanstaat. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: NJ serie is precies hetzelfde als de Neckthrough, alleen dan met een bolted neck, ipv neckthrough... Binnenkort maar eens sparen voor een nieuwe amp en humbuckers (denk die actieve EMG's) |
|
quote: Man lul niet rare......... Ik heb zelf al heel veel merken in handen gehad, maar Ibanez speelt zeker niet kut of wat dan ook, vooral de Jem Versies en de nieuwe XL modellen, die spelen waanzinnig. Maar benhet met je eens dat ook andere merken goed zijn zoals BC Rick (alleen USA of Japan), ESP, Music Man , Gibson, Hamer, Jackson, carvin enz. enz. en nauutlijk mijn eigen schatje, een gitaar van Conklin guitars....... Ibanez was gewoon een van de eerste merken die het klaar kregen om een gitaar te produceren die voor iedereen in het budget lag. En voor alle stijlen wel wat wils........ |
|
Ik heb een Charvell, helaas worden die dingen niet meer in de metal versies gemaakt. (tegenwoordig met een klassieke kop). Ze klinkt geweldig. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |