|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
WAT!? Melechesh?? |
|
Wat vet! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Winter Siege er ook bij? Goed bezig here! |
|
Fijnheid :] Why don't you |
|
Gave line up! Ik hoop dat ik hier bij kan zijn! Bla |
|
flyer ook toegevoegd |
|
En weer een plekje in de agenda bezet. |
|
Even de vette omschrijving er ook bij =) ----------------- De inmiddels alweer 8 jaar jonge Enschedese Headbangers Organisatie viert ieder jaar haar verjaardag in Atak. Voor dit feestje zijn dit keer drie brute bands van stal gehaald, die elk hun eigen kijk op Black en Thrash Metal ten gehore komen brengen: Irmin, Winter Siege en Melechesh Irmin Irmin uit Hengelo zal voor menig (Twents) metalliefhebber geen onbekende meer zijn. De band speelt een vette pot thrash/black metal die klinkt als een mix van bands als Kreator, Absu en Coroner. Thrashy riffs, razende drumpartijen en ijzig gekrijs, hier en daar aangevuld met melodisch solowerk en dubbele gitaarloopjes. Alles op zeer verdienstelijke wijze gepresenteerd (wat in het verleden onder andere resulteerde in een plaats in de finale van de Metal Battle). Ook wat betreft studiowerk heeft de band de afgelopen jaren niet stil gezeten. In 2004 zag hun debuut mini CD The Battle of Time het licht, vorig jaar is er een full-length met de titel Into My Order opgenomen en inmiddels zijn er alweer verscheidene nummers geschreven voor een in de nabije toekomst op te nemen tweede album. Redenen genoeg dus om deze band (nog) een keer te gaan zien. Winter Siege Winter Siege komt uit Groningen en maakt thrash/black metal. Ze zijn nu ongeveer een jaar bezig en weten goed uit hun dak te gaan als ze live spelen. Er zijn veel trashi riffs aanwezig die met rollende dubbele bass partijen aangevuld worden. Kortom: een goede opener voor dit concert, die je niet moet missen. Melechesh Melechesh komt oorspronkelijk uit Israël, maar opereert al enige tijd vanuit Nederland. De band speelt een eigen stijl van metal met invloeden uit black en thrash hoek, gecombineerd met teksten en sfeerelementen die refereren naar sumerische / mesopotamische mythologie. Vorig jaar is hun vierde album getiteld Emmissaries verschenen waarop bovengenoemde elementen zeer succesvol gecombineerd worden. Ook live staat de band zijn mannetje, zoals dit jaar bijvoorbeeld op het Waldrock festival. Veelzijdige nummers waarin sfeer, groove en blast beats perfect afgewisseld worden voeren zowel live als op cd de boventoon. Opvallend aan de stijl van Melechesh zijn de steeds weer terugkerende oosterse ritmes en melodielijnen, waardoor er binnen het genre een behoorlijk originele sound wordt gecreëerd. Al met al kan er wel gesproken worden van een topband, die je als metalliefhebber een keer live moet hebben gezien. Why don't you |
|
Zo; zaterdag dus! Ich bin dabei! specje? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik ga hier ook bij zijn. Bareuh... |
|
quote:Ja, ik ben er zekr! Moet ik reserveren denk je? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Meestal is het op de EHBO-verjaardag niet uitverkocht. Althans, ik kan me het niet voorstellen dat dat ooit zo geweest is (ben er volgens mij de afgelopen 3 keer bij geweest). Het hangt in dit geval vooral van de populariteit van Melechesh af en of zij mensen van buiten Enske trekken, Irmin trekt lokaal wel wat aan maar dat valt voor Winter Siege denk ik wel mee (wel gave muziek). Al met al denk ik dat je alsnog wel goed zit En trouwens, je kunt tegenwoordig online kopen, hoef je alleen je 'kaartje' te printen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Melechesh trekt zeker mensen buiten Enschede aan Aanwezig vanuit Doetinchem [Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 21-12-2007 13:32] |
|
quote: Hehehe, goed zo Ik kan me echter voorstellen dat door Waking the Dead een groot deel van het potentieel publiek ergens anders zit. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Tja, had waking een betere line up gehad was ik wel daar, maar alleen melechesh is genoeg om die hele line up er uit te heerschen. |
|
Ga ook wel effe kijken... Signature |
|
Ik ook |
|
quote: Dan ben je vast bij Pruttel in de buurt te vinden. Hoe dan ook: Ik hoorde dat er een stuk meer dan normaal buiten Enschede gepromoot is hiervoor. Dus misschien (spectre ) is het toch wel handig om het kaartje online te kopen Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Vast wel, misschien wel in z'n neusgat of baard Signature |
|
quote: Oh, ganz geil ja! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Heute abend! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Yep, tof feestje. Signature |
|
Zeker! Het publiek was geweldig! |
|
quote: Net als Irmin. Klonk goed heren! promootje mag d'r ook zijn trouwens. Signature |
|
quote: Zeker weten! Bareuh... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Volgende pagina |