IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Serj Tankian (solo-werk System of a Down zanger, US) Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 17:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Serj Tankian is uiteraard vooral bekend van System of a Down (en z'n gigantische neus) en brengt nu onder zijn eigen naam een solo-CD uit (tijdens de SOAD hiatus).

Interview met Serj

Wat er tot nu toe van verschenen is qua video's en dergelijke lijkt qua geluid erg veel op SOAD, alleen iets coherenter en wat sterkere songwriting. Het meest geweldige blijft toch de stem van Serj, wat een grandioze zanger is het toch! Van ingetogen tot totaal geflipt, van kinderstemmetje tot Armeense volkszanger. En uiteraard blijft de kritiek op het huidige globale stelsel als belangrijke ondertoon in het geheel bestaan.

Het album "Elect the Dead" komt op zijn eigen label "Serjical Strike" uit en wel op 23 oktober 2007 met de volgende tracklist.

01. Empty Walls (videoclip )
02. The Unthinking Majority (videoclip)
03. Money
04. Feed Us
05. Saving Us (videoclip)
06. Sky Is Over
07. Baby
08. Honking Antelope
09. Lie Lie Lie
10. Praise the Lord and Pass the Ammunition
11. Beethoven's C*nt
12. Elect the Dead

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-10-2007 17:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat empty walls paar keer op mtv gezien. Vind er weinig aan, vind dat nummer nou ook niet uitblinken qua structuur ...

Vind het eingelijk nogal overbodig ..

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 15-10-2007 17:46 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ook maar eens even checken dan

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 17:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 17:44 schreef Jenje het volgende:
Dat empty walls paar keer op mtv gezien. Vind er weinig aan, vind dat nummer nou ook niet uitblinken qua structuur ...

Vind het eingelijk nogal overbodig ..

Je moet ook geen dingen op MTV kijken, die verpesten alles (ofwel: bek houden, nerd! )!

Maar goed, ik zei en bedoelde: betere songwriting ten opzichte van SOAD. Nummers zijn beter gestructureerd, of in ieder geval, zijn meer standaard gestructureerd en geven daardoor meer een "liedje"-gevoel. Nog steeds een far cry van de pop die jij gewend bent, ik weet het, Janje.

En het is meer SOAD-achtig materiaal wat uitgebracht wordt, dat is altijd mooi

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-10-2007 17:53]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 15-10-2007 17:51 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 oktober 2007 17:49 schreef ZelThoR het volgende:
Maar goed, ik zei en bedoelde: betere songwriting ten opzichte van SOAD. Nummers zijn beter gestructureerd, of in ieder geval, zijn meer standaard gestructureerd en geven daardoor meer een "liedje"-gevoel.

En het is meer SOAD-achtig, dat is altijd mooi
Hmmz.. Ik denk dat ik het echt eens moet gaan luisteren want hier kan ik me echt geen voorstelling bij maken. SOAD vind ik te gek, voornamelijk door de enorme variatie.

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 15-10-2007 17:52 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik hoor geen verschil. Beetje meer creativiteit had de muziek wel gesierd. Zo vind ik het idd ook een behoorlijk overbodige release.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-10-2007 17:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 17:49 schreef ZelThoR het volgende:
Je moet ook geen dingen op MTV kijken, die verpesten alles (ofwel: bek houden, nerd! )!

Maar goed, ik zei en bedoelde: betere songwriting ten opzichte van SOAD. Nummers zijn beter gestructureerd, of in ieder geval, zijn meer standaard gestructureerd en geven daardoor meer een "liedje"-gevoel. Nog steeds een far cry van de pop die jij gewend bent, ik weet het, Janje.

En het is meer SOAD-achtig, dat is altijd mooi
Oh ja, je moet de muziek niet luisteren maar gewoon goed vinden.

Zoals je zelf al zegt, standaard structuur en popmuziek gebracht onder het mom van "de zanger van SOAD!"

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 17:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 17:52 schreef Jenje het volgende:
Oh ja, je moet de muziek niet luisteren maar gewoon goed vinden.

Ah, poekiepoekiepoekie! Kusje!
quote:
Zoals je zelf al zegt, standaard structuur en popmuziek gebracht onder het mom van "de zanger van SOAD!"

Het Nederlands-niveau van ambtenaren is ook wanstaltelijk, zeg. 'Meer' is ook een woord, Janja.
quote:
Op 15 oktober 2007 17:51 schreef Judge M. het volgende:
Hmmz.. Ik denk dat ik het echt eens moet gaan luisteren want hier kan ik me echt geen voorstelling bij maken. SOAD vind ik te gek, voornamelijk door de enorme variatie.

Ik schreef het wat vreemd op, maar ik bedoelde: "meer dingen die op SOAD lijken = beter" (binnen bepaalde grenzen, jaja).
quote:
Op 15 oktober 2007 17:52 schreef Y Draig Goch het volgende:
Ik hoor geen verschil. Beetje meer creativiteit had de muziek wel gesierd. Zo vind ik het idd ook een behoorlijk overbodige release.

Dat kan ik me niet voorstellen, vooral de zang is veel vrijer dan op SOAD werk.

jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 15-10-2007 18:06 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

toch vind ik het nog steeds een overbodig project en lijkt het mij meer een poging tot geldklopperij.

Wil je muilperen?

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-10-2007 18:09 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Zeer benieuwd...

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 18:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 18:06 schreef jelmer2 het volgende:
en lijkt het mij meer een poging tot geldklopperij.
Dan waren ze wel met SOAD doorgegaan, ipv nu een hiatus te nemen, dat levert echt veel meer op.

spectre
Usericon van spectre
Posted 15-10-2007 18:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 18:06 schreef jelmer2 het volgende:
toch vind ik het nog steeds een overbodig project en lijkt het mij meer een poging tot geldklopperij.

Haha, typisch nederlands commentaar weer

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-10-2007 18:41]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 18:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Klinkt net als SOAD. Ik snap niet waarom dit een solo-project is. Gewoon SOAD CD nummertje 6, min wat bandleden.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

blonde rockgod
Posted 15-10-2007 19:02 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 oktober 2007 18:59 schreef Mark het volgende:
Klinkt net als SOAD. Ik snap niet waarom dit een solo-project is. Gewoon SOAD CD nummertje 6, min wat bandleden.

Sorry hoor, maar ik snap dit soort kritiek dus echt niet, waarom mag iemand niet een SOLO plaat maken die op de band lijkt waar hij inspeelt? Laat hem lekker zijn ding doen....

Mark
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 19:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, van mij mag hij, ik snap alleen de motivatie niet. Waarom is dit dan niet gewoon een nieuwe SOAD plaat? Hebben ze ruzie of zo? Is de rest van de band op vakantie? Kon Serj het niet opbrengen om een paar maanden te wachten met opnemen? Het is toch een logische reactie dat als een bandlid solo gaat, men zijn werk gaat vergelijken met de band om te zien wat zijn invloed in de band is of wat hij zelf voor interessante ideeen heeft. Ik vind het gewoon overbodig, en of hij dit wel of niet mag/kan doen heeft daar wat betreft mijn post weinig mee van doen.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 19:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 19:10 schreef Mark het volgende:
Ja, van mij mag hij, ik snap alleen de motivatie niet. Waarom is dit dan niet gewoon een nieuwe SOAD plaat? Hebben ze ruzie of zo? Is de rest van de band op vakantie? Kon Serj het niet opbrengen om een paar maanden te wachten met opnemen?

Band heeft hiatus genomen van een paar jaar.
quote:
Het is toch een logische reactie dat als een bandlid solo gaat, men zijn werk gaat vergelijken met de band om te zien wat zijn invloed in de band is of wat hij zelf voor interessante ideeen heeft. Ik vind het gewoon overbodig, en of hij dit wel of niet mag/kan doen heeft daar wat betreft mijn post weinig mee van doen.

Blijkbaar is zijn invloed erg groot dus

Maar goed, volgens jouw redeneringen zou een band ook geen album uit mogen brengen die op hun vorige lijkt*?

*niet letterlijk, maar zoals dit met Elect the Dead vs de laatste twee SOAD-albums.

blonde rockgod
Posted 15-10-2007 19:15 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 oktober 2007 19:10 schreef Mark het volgende:
Ja, van mij mag hij, ik snap alleen de motivatie niet. Waarom is dit dan niet gewoon een nieuwe SOAD plaat? Hebben ze ruzie of zo? Is de rest van de band op vakantie? Kon Serj het niet opbrengen om een paar maanden te wachten met opnemen? Het is toch een logische reactie dat als een bandlid solo gaat, men zijn werk gaat vergelijken met de band om te zien wat zijn invloed in de band is of wat hij zelf voor interessante ideeen heeft. Ik vind het gewoon overbodig, en of hij dit wel of niet mag/kan doen heeft daar wat betreft mijn post weinig mee van doen.

Hmmmmmmm, ik denk dat de rest vakantie heeft inderdaad. Het geeft wel aan dat de sound van SOAD dus heel erg door hem gemaakt wordt...

Maar mij hoor je dus niet klagen, ik vind het niet erg dat er straks dus ook nog een nieuw SOAD album aankomt

Mark
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 19:17 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tuurlijk mogen ze dat wel, maar dan mag ik het nog wel overbodig vinden. Bovendien vind ik het een verschil tussen een band die voortgaat op hun eigen werk of een afsplitsing van de band die gewoon hetzelfde blijft doen. Zie de overeenkomst niet echt tenzij de band geheel zou zijn opgeheven). Het gegeven dat SOAD een break heeft genomen verandert de zaak natuurlijk wel een beetje, maar dat wist ik niet.

In elk geval, als we allemaal lekker het leven en laten leven ideaal gaan aanhangen dan kunnen we net zo goed het forum sluiten, want dan is er ook geen discussie meer nodig.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 19:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 19:17 schreef Mark het volgende:
Tuurlijk mogen ze dat wel, maar dan mag ik het nog wel overbodig vinden. Bovendien vind ik het een verschil tussen een band die voortgaat op hun eigen werk of een afsplitsing van de band die gewoon hetzelfde blijft doen. Zie de overeenkomst niet echt tenzij de band geheel zou zijn opgeheven). Het gegeven dat SOAD een break heeft genomen verandert de zaak natuurlijk wel een beetje, maar dat wist ik niet.

In elk geval, als we allemaal lekker het leven en laten leven ideaal gaan aanhangen dan kunnen we net zo goed het forum sluiten, want dan is er ook geen discussie meer nodig.

Ik vind het ook niet erg hoor, ik zeik gewoon lekker terug

blonde rockgod
Posted 15-10-2007 19:19 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 oktober 2007 19:17 schreef Mark het volgende:

Hehehe, ik zie dan ook niet in waarom je er een discussie van zou moeten maken

Mark
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 19:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Okee dan, maken we er gewoon een rondje zelfbevlekking van

Die Tankian plaat klinkt lekker SOAD! Zeker de moeite waard

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2007 19:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2007 19:21 schreef Mark het volgende:

hehehehe

blonde rockgod
Posted 15-10-2007 19:57 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 oktober 2007 19:21 schreef Mark het volgende:

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-10-2007 20:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hm toen ik die clip voor het eerst zag dacht ik dat het het eerste soad nummer was wat kut vond maar gelukkig is het geen soad... nee dit laat ik lekker passeren

Je moeder.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 16-10-2007 0:06 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

alledrie de nummers die ik tot nu toe heb gehoord, kunnen me wel bekoren eigenlijk. Iets minder geschift dan SOAD, maar zijn zang doet't em toch weer. Ja, ik ga dit aanschaffen

[Dit bericht is gewijzigd door neefherbert op 16-10-2007 0:07]

MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 16-10-2007 12:52 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Kon het natuurlijk niet missen op MTV en andere popzenders, maar ik kan geen onderscheid vinden tussen dit en System of A Down en ik vind SOAD nog steeds rotzooi en de vocalen van Serj nog steeds oervervelend.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com