IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Alternatieve nieuws sites Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-06-2020 20:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Van die 'xander'-site had ik dus echt nog nooit gehoord, maar hij is in miniatuur viral aan het gaan op mijn werk nu. We weten niet zeker of we moeten lachen of huilen. Echt een mindfuck van jewelste voor min of meer weldenkende mensen, van welk politiek signatuur dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 09-06-2020 20:46]



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-06-2020 20:47 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2020 20:45 schreef Negatieveling het volgende:
Van die 'xander'-site had ik dus echt nog nooit gehoord, maar hij is in miniatuur viral aan het gaan op mijn werk nu. We weten niet zeker of we moeten lachen of huilen. Echt een mindfuck van jewelste voor min of meer weldenkende mensen, van welk politiek signatuur dan ook.


quote:
‘NIETS staat een TOTALE opheffing van ALLE maatregelen, inclusief Ruttes verwoestende anderhalve meter concentratiekamp, meer in de weg’


Prachtig


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-06-2020 22:06 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Echt 110% goud, toch?


Maar zou Xander het nou menen of is het één grote grap?

En ik quote, uit een warrig verhaal over het vermeend opheffen van de politie in Minneapolis:

"Extreemlinkse racistische groepen zoals Antifa en Black Lives Matter zullen in de straten de dienst uitmaken, totdat daar helemaal niets meer te halen valt, en de anarchisten zich tegen de overgebleven gewone bevolking en hun bezittingen zullen keren."

En:

"Nu zwarten in veel steden ongestraft mogen roven, vernielen, plunderen en stelen, en er straks zelfs geen politie meer is om hen te stoppen, lijkt de ondergang van de Verenigde Staten verzekerd"




Hooooly shit.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 09-06-2020 22:15]



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-06-2020 22:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 9 juni 2020 22:06 schreef Negatieveling het volgende:


Maar zou Xander het nou menen of is het één grote grap?




De mensen maken zich iig druk. Deze ook, hoor. Maar ja, op de speld site reageren mensen ook af en toe erg serieus...


lokje schreef:
09/06/2020 om 2:17 pm
@pieternella
ik denk
sept 2025 zitten we op de helft van de 7 jaar
turkije 2023 100 jaar ,met aspiraties om het Ottomaanse rijk weer leven in te blazen
Vrijdag 15 april 2022 is pesach en sabbath op de zelfde dag
en
Vrijdag 30 maart 2029 is pesach en sabbath weer op de zelfde dag
verschil is 7 jaar
Ga maar eens alle datums googlen van de dagen van de aankomende Pesach’s startdag en slotdag noteren +datums, van de eerstkomende 10 jaar
Schrijf de datums op om te kunnen vergelijken en of je wat ontdekken kan

https://www.xandernieuws.net/geloofsforum/





"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-06-2020 8:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2020 22:06 schreef Negatieveling het volgende:
"Extreemlinkse racistische groepen zoals ... Black Lives Matter"

Ohnoes :') Kwestie van alles om te keren.

Maar ja, dat soort verhalen vinden dus houvast bij mensen die ofwel dingen als "de linkse media" roepen ofwel hun dagelijkse nieuwsintake laten bestaan uit Facebookposts. Echt zeer pijnlijk dat zoiets kan gebeuren.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 10-06-2020 8:37 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

“Linkse politici zoals Rutte!”



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-06-2020 9:39 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Er logica op proberen toe te passen = verliezen.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 10-06-2020 10:06 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Bekende site natuurlijk, maar ik trof dit artikel net aan op mijn Facebook feed, gedeeld door een dwarsligger die vooral graag dwarsligt niet gehinderd door enige vorm van media kritisch benaderen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/06/dictatoriale-coronawet-van-alle-kanten-afgeschoten-nederland-zou-veranderen-in-politiestaat/

Ja hoor. Politiestaat.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 11-06-2020 7:30 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 10 juni 2020 8:12 schreef BenKnuckles het volgende:
Ohnoes :') Kwestie van alles om te keren.


BLM is dan ook gewoon racistisch. Deze beweging kijkt naar huiskeur, niet naar individuen. Daarbovenop verbindt ze aan de indeling naar huidskleur connotaties als "slachtoffer", "dader", "goed" en "slecht".
Hiernaast is het overduidelijk dat zich onder de beweging mensen bevinden die blanken gewoon haten om hun blank-zijn.

Een dergelijk simplistische, dichotomisch wereldbeeld ligt ook ten grondslag aan uitspraken als "linkse politici als Rutte". Ik denk zelf dat een dergelijk wereldbeeld serieus is, en er zit ook zeker wel een bepaalde logica achter. De rede stelt ons in staat een geheel kloppend, sluitend en logisch systeem te (be)denken zonder dat deze de werkelijkheid hoeft te raken.
Maar goed, een dergelijk dichotomisch zwart/witdenken zie je veel, en compleet van de pot gerukte site als dat xandernieuws ook. Vroeger had je al Niburu. Dat ging in het begin vooral over aliens, Atlantis en dergelijke zaken. En dan zonder direct in verwijtend complotdenken te vervallen. Sinds al redelijk wat jaren is die site compleet gepolitiseerd. Verder moet ik denken aan martinvrijland.nl, demminkdoofpot.nl en revolutionaironline.com. Een ander bekend voorbeeld is natuurlijk Alex Jones met zijn infowars, in Nederland hebben we Jensen. Ook mooie voorbeelden van behoorlijk van het padje raken en radicaliseren zijn Arnold Karskens en Joost Niemöller; Wierd Duk en Jan Roos schurken er tegenaan.
Weer een stapje meer mainstream heb je Geenstijl dat een wereldbeeld schetst waarin de EU sans ironie de schuld van alle krijgt en iedereen die pro-EU is opeens tot de as van het kwaad behoord. Hetzelfde doen ze rondom Mh17 waarbij iedereen die het officiële verhaal aanhangt verdacht is, en ik heb ze ook wel eens de richting op zien gaan van de Navo als agressieve, stokende bezettingsmacht en Rusland als redelijke duif die in het nauw gereven wordt.
Een denken waarin de EU fout is en dus alles wat tegen de EU is wel goed moet zijn (incl. Rusland), zien we wel meer bij nationaal-populisten. FvD is op de hand van Rusland en stelde Syrië voor als een keus tussen IS en Assad (met Rusland). Een valse tegenstelling. Natuurlijk, als het zo simpel is, is iedereen die goed bij zijn hoofd is voor Assad; er was echter ook nog een derde mogelijkheid en dat was met de Navo en partners de rebellen steunen tegen Assad en tegelijk IS bombarderen. PVV glijdt ook steeds meer af nar Putinverstehen.

In een dergelijk wereldbeeld waarin alles goed of slecht is, is een linkse Rutte logisch en kloppend. Als puntje bij paaltje komt zijn Rutte en VVD pro-EU en niet werkelijk tegen multiculturalisme, massa-immigratie en islamisering. In woord zeggen ze dat wel, maar in daden zijn ze het niet. VVD en Rutte staan voor een open Europa waardoor het aandeel Afrika en Midden-Oosten binnen het continent steeds groter wordt. Omdat de EU een multinationaal opengrenzenproject is, is het links. En omdat Rutte pro-EU is, is Rutte dus links.
Wanneer de dreiging existentieel wordt, en dat is deze voor bepaalde geesten, is er geen ruimte meer voor nuance of grijstinten. Je bent voor of tegen. Eigenlijk is dit niet anders dan BLM of KOZP. Deze bewegingen zijn ook losgezongen van de werkelijkheid en staan niet werkelijk open voor debat en discussie. Iedereen die hun narratief wil nuanceren of betwijfelen bevestigd daarmee zijn/haar white ignorance, privilege en/of fragility en is daarmee een discipel van institutioneel racisme. Ondertussen wordt het pseudo-wetenschappelijke schedelmeten van Gloria Wekker gretig aangehaald als een allesverklarende theorie.



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 11-06-2020 9:28 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik luister regelmatig naar de podcasts van Cafe Weltschmerz, waarin de meest uiteenlopende types aan het woord komen over de meest uiteenlopende onderwerpen.
Daardoor is ook niet alles even waardevol: varierend van diepgravende analyses over systeembanken en Europees monetair beleid tot compleet geschifte complottheorien rondom Corona..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 11-06-2020 10:45 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2020 7:30 schreef KwelgeestIV het volgende:
BLM is dan ook gewoon racistisch. Deze beweging kijkt naar huiskeur, niet naar individuen. Daarbovenop verbindt ze aan de indeling naar huidskleur connotaties als "slachtoffer", "dader", "goed" en "slecht".
Hiernaast is het overduidelijk dat zich onder de beweging mensen bevinden die blanken gewoon haten om hun blank-zijn.



Over simplistisch en het punt missen gesproken.
Edit: heb echt geen zin in een bodemloze discussie maar moest het wel ff kwijt.


[Dit bericht is gewijzigd door GinaG op 11-06-2020 10:45]


Eikel


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 11-06-2020 11:15 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 11-06-2020 11:22 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 11 juni 2020 10:45 schreef GinaG het volgende:
Over simplistisch en het punt missen gesproken.
Edit: heb echt geen zin in een bodemloze discussie maar moest het wel ff kwijt.

Achja, natuurlijk, de ander is simplistisch, eigenlijk gewoon dom. Dit hoeft niet onderbouwd te worden want is zelfevident. De onwelgevallige mening dient uitgesloten geworden, buiten het debat geplaatst.
Exact de dehumaniseringstactieken waarvan de BLM-beweging zich bedient: de ander framen als niet volwaardig, irrationeel niet-autonoom waardoor deze niet serieus genomen hoeft te worden en over de tegenwerping ongezien heeftgestapt kan worden. Deze komt immers van een subhumaan en reactie is alleen maar erkenning van het (illegitieme) punt.
Mensen krijgen op basis van hun huidskleur aangewreven dat zij (institutioneel) racistisch zijn, maar het probleem van deze stelling hoeft niet onderkend te worden.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 11-06-2020 11:53 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Wat je doet werkt op facebook denk ik wel, kwel.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-06-2020 12:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2020 10:45 schreef GinaG het volgende:
Over simplistisch en het punt missen gesproken.
Edit: heb echt geen zin in een bodemloze discussie maar moest het wel ff kwijt.


Dat, maar het is Kvellie en die kan veel beter discussiëren dan ik, dus ik durfde niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-06-2020 12:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

+ dingen te doen vandaag..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 11-06-2020 12:50 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-06-2020 13:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 12-06-2020 10:54 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht



Eikel


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2020 11:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

BLM geeft me gewoon kriebels omdat het an sich gewoon de stempel "goed" meekrijgt. Nuance weg. Iets met moraal. brrr

All Lives Matter voelt een stuk beter aan als je mij vraagt. Doen jullie niet, weet ik.

Maar blijkbaar voelen Blacks zich uitgesloten als er All Lives Matter uitgesproken wordt.

Ik snap het wel, je hebt ook van die Black Metal fans die zich uitgesloten voelen als er 'Metal Rules' geroepen wordt tijdens een metalprogramma op de radio. Alleen leven we niet in het tijdperk van de metal, of in het tijdperk van Lives Matter. Laten we eerst even concentreren op dat feit en daarna gaan kijken of alles en iedereen voldoende aan bod komt. Want welk nut heeft het om rechten te hebben, om kansen te krijgen, als we in een wereld zitten waar er onvoldoende kansen zijn voor iedereen. Want dan ga je gewoon kansen uitdelen aan diegene die het hardste roept of de beste slogan heeft op dat moment.


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-06-2020 11:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2020 11:10 schreef Hypnos het volgende:
Want welk nut heeft het om rechten te hebben, om kansen te krijgen, als we in een wereld zitten waar er onvoldoende kansen zijn voor iedereen. Want dan ga je gewoon kansen uitdelen aan diegene die het hardste roept of de beste slogan heeft op dat moment.


Of aan diegene die systematisch voorgetrokken wordt op basis van zaken die er niet toe zouden moeten doen? :')


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2020 11:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nou nee, imo niet. Zelfde discussie bij emancipatie van de vrouw. Bepaalde groepen feministen willen rechten wegnemen van mannen, omdat die "voorgetrokken worden".


Dan denk ik van mensen, we zitten in hetzelfde schuitje toch? Geef vrouwen net dezelfde rechten en er is geen sprake meer van voortrekken. Als je met quota gaat beginnen, dan neem je mensen met bepaalde criteria voor op basis van hun criteria... dat is ook voortrekken. Geef mensen kansen op basis van relevante criteria, op basis van competenties en niet op basis van kleur, sekse, etc.

Je gaat toch ook geen klas van 20 blanken waar 4 zwarten in zitten plots herverdelen en 8 blanken van de schoolbanken halen om er 8 zwarten in de plaats te zetten? Neen, je maakt twee klassen van (even rekenen) 16 mensen. En hoe je ze verdeeld maakt ook niet uit, zo lang er maar geen totale segregatie komt.

Denk ik dan.

Daarom moet voor mij de focus liggen op meer plaatsen en meer klassen (klassen is niet het meest onbesproken woord, maar ik bedoel het goed), en niet op een gelijke verdeling van de plaatsen.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2020 11:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

als je dan toch gaat betogen (wat ik vrij onzinnig vind), doe dan meteen All Lives Matter. Of desnoods Black Lives Matter - And Other Ones Too.


Kan creatiever ik weet het.


en als het per se over systematisch zou moeten gaan, dan vind ik dat er systematisch zou moeten voorgetrokken worden op basis van competenties. Maar dat iedereen de autonomie zou moeten hebben om zijn of har competenties voor de volle 100% in de markt te kunnen zetten, zonder obstakels en zonder push-to-pass knopjes. Als we dan toch utopisch willen denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-06-2020 11:38]


signature


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 13-06-2020 12:16 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Accepteer dat je het niet snapt, Bart.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2020 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik weet niet eens wat ik niet snap :D


signature


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen