|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik vond het zeer teleurstellend allemaal, eerste keer dat ik in 013 ben sinds dattie verbouwd is en moet zeggen dat die verbouwing absoluut geen vooruitgang is ook het licht en vooral het geluid was om te janken, de eerste 4 bands kwamen absoluut niet tot hun recht en technisch waren er volgens mij ook veel problemen zal er ook wel mee te maken hebben dat dit pas de 2e show van de tour is voor de rest hebben de bands top gespeeld en is het initiatief van zon tour top! waar is bijv een echte blackie tour of een echte 80's tour om het zo maar ff te zeggen [Dit bericht is gewijzigd door Vorck op 04-04-2008 14:16] |
|
Die zijn er zat. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
Ik had me voorgenomen om ongeveer kwart voor zes 013 binnen te stappen, zodat ik Eluveitie kon zien, want die wilde ik eigenlijk niet missen. Alles ging goed; busreis, treinreis en idd stapte ik om kwart voor zes 013 binnen. Helaas stond er nogal een flinke rij bij de garderobe, die ook heel traag ging. Om kwart over 6 had ik eindelijk m'n jas afgegeven en spoedde ik mij naar de zaal. Daar was Eluveitie natuurlijk al begonnen. Ik heb denk anderhalf nummer gezien, toen ze er al mee stopten en toen was het 18.22 uur, terwijl het tijdschema aangaf dat ze tot half 7 speelden. Beetje jammer, maar niks aan te doen. Daarna was het de beurt aan Tyr en die hadden beter van plaats kunnen wisselen met Eluveitie. Men speelt een soort van midtempo folk (?) die erg saai overkomt. Ook de opbouw van de nummers is nou niet erg spannend te noemen. Minste band van de dag, naar mijn mening. Moonsorrow was daarna stukken beter. Ik heb de cd 'Verisäkeet' van ze en die doet mij vrij weinig, maar live vind ik het allemaal wel tof. Lekkere hakstukken worden afgewisseld met mid-tempo stukken. Toch maar weer eens wat van kopen. Met een halve liter bier in de hand, begroet ik de band Korpiklaani, waarbij je moeilijk bij kan stilstaan. Lekkere feestnummers dus oa Happy Little Boozer en Journey Man, maar is er ook plaats voor wat meer ingetogen nummers. Het optreden is in een mum van tijd voorbij. Lekker optreden! Aan Ensiferum de taak om deze eerste editie van het PaganFest af te sluiten. En dat deden ze goed! De sfeer zit er gelijk al goed in (bij de meeste bands van deze dag). Erg leuk dat de zanger een oranje vikinghelm (die vanuit het publiek op het podium is gegooid) opzet. Geweldige setlist en ook mijn favoriet Guardians of Fate ontbreekt niet. Een prima afsluiter van een geslaagd festival! Volgend jaar weer? Ik hoop het! |
|
Damn, volgens mij begint folk metal de nu metal van de 21e eeuw te worden. Wat een hoop kiddies als ik naar die foto's kijk! Toch wel apart dat de populariteit van folk metal de afgelopen jaren zo ontzettend is gestegen. Op zich geen heel erge ontwikkeling maar wel een reden om concerten als paganfest uit de weg te gaan in het vervolg. Nu maar hopen dat het bij een aantal bands blijft en dat ik in juli wel rustig naar Arkona kan gaan kijken. Hopenlijk is het bij Heidenfest toch wat rustiger (Primordial is toch wat minder catchy dan de bands op paganfest), ook al lijkt me dat sterk. Misschien wordt ik wel gewoon te oud! En nog even voor de goede orde: |
|
Dat was weer een leuk feest! Eluveitie helaas gemist, maar die heb ik toch al 8 keer gezien. Ook voor mij was de verbouwing even wennen, maar ik heb er niets op tegen. Over het licht: dat vond ik juist erg goed(op wat para's na die in mn ogen schenen) How can I know so many never really knowing anyone? |
|
Eluveitie ook gemist hier. Die garderobe schoot echt voor geen meter op. En het viel inderdaad op hoeveel jong grut er rond liep. Maar t was absoluut n mooi gezellig feestje. Vanavond eens aan de fotootjes beginnen. |
|
Was er met m'n vriendin heen. Niet echt mijn bands, maar goed. Ook Eluveitie gemist, alleen kwam dat niet door een drukke gardarobe maar door een ietwat vertraagde reis + het feit dat ik nog even ergens moest schijten. Dat er een hoop jong (vrouwelijk) grut rondloopt had je kunnen verwachten met deze bands (met name Ensiferum). Verder heb ik me wel vermaakt op het balkon, dicht bij de tap. Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. |
|
quote: Yay! quote: Wel jammer, maar goed stomme trein naar utrecht Ik vond het alsnog een zeer geslaagde avond! Hoewel ik het apart vond dat Týr na Eluveitie kwam en de headliner Ensiferum. Had dan Moonsorrow of Korpiklaani als headliner gedaan. Maar goed dat is mijn mening. [Dit bericht is gewijzigd door Litha op 08-04-2008 10:50] |
|
Moonsorrow was wel de band van de avond vond ik. Beter dan Ensiferum. Maar ja zal wel moeilijkere muziek zijn en minder platen verkopen en vandaar geen headliner zijn. Heb de foto's ook eindelijk eens live: |
|
Heb ze gezien in Hof ter Loo in Antwerpen. Vond ze best goed, buiten Moonsorrow (niet slaan). Van Týr had ik wel wat meer verwacht maar de muziek is niet echt heel catchy dus het is ze vergeven :D @fotos: als ik me niet vergis had Moonsorrowman hetzelfde aan de dag erna in Hof ter Loo ...sehnsucht... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina |