|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
op de kachel leggen! Probleem zo verholpen. |
|
Geen idee. Wat ik wel weet is dat wij ook zo'n kromgetrokken plaat hebben. D'r zit dan nog net een extra ruis/ kraak op die plaat waardoor het Nóg meer sfeervol is geworden en het daardoor echt heerst! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik heb het ooit weleens geprobeerd met een strijkijzer en een handdoek. maar dat ging niet zo geweldig, meen ik me te herinneren. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
onder iets heel erg zwaar lukt mij ook niet signature |
|
Probeer eens met een deegroller Verlekkerd op dood metaal |
|
Denk niet dat het nog goedkomt...krom is krom en je kunt er weinig aan doen dan. Helaas pindakaas. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hm, net een machine d'r voor gevonden. http://nl.gizmodo.com/?s=mmo Lijkt mij sowieso geen goed plan bij een picdisk, sowieso heb ik er ook weer niet zo'n last van. |
|
Die machine is alleen om de muziek te lezen toch? Die maakt de plaat toch niet meer recht? Het lijkt me toch al dat de groeven dan uit hun verband gerukt worden (op kleine schaal uiteraard haha) als een kromme plaat weer recht gemaakt word. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Nee, die daaronder. |
|
Koopje! quote: |
|
quote:Had inderdaad niet ver genoeg naar onder gescrolled Maarre, denk jij dat zoiets werkt en dat de kwaliteit dan evengoed behouden blijft? Ik denk dat de plaat heus wel weer recht word maar ik geloof nooit dat het geluid dan hetzelfde blijft (het vinyl is toch uitgerekt en gekrompen waardoor groeven toch ook anders gaan lopen...of ben ik nu gek?). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik denk dat de plaat er niet heel veel beter van wordt, luistertechnisch gezien. En idd, £990 om één pd recht te maken, misschien is een ander exemplaar van die pd kopen een beter alternatief. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
idd waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Nee dan krijgen ze de vorm van je verwarming. Er is niets aan te doen helaas; ik denk als je die groeven terug probeert te vervormen dan gaan ze verder stuk en heb je geen geluid meer. Het is kunststof en dus kwetsbaar... ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Hoe krom kan een plaat zijn voordat je hem niet meer kunt spelen? En heeft de kwaliteit van je platenspeler er ook mee te maken? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Ik had vroeger een Slayer elpee die zo krom was dat de naald van het vinyl afsprong; die was te krom om te draaien.... spelfout weggehaald... |
|
Zo erg is het hier niet. Hoe hoog was die "bult" ongeveer? Dan heb ik een indicatie. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Tering, volgens mij was dat wel iets van 3 tot 4 cm, echt bizar bol. spelfout weggehaald... |
|
Ah. Op de verwarming gelegen? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Geen idee meer van, is al meer dan twintig jaar geleden ofzo. Kocht destijds wel es vaker van die minkukels helaas... spelfout weggehaald... |
|
Ik ben een beetje begonnen met vinyl. En zag net dat mijn SOD lp een beetje krom was. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Belangrijk om ze rechtop te bewaren. Ik was vroeger wel eens zo slim om alles plat te leggen En wat is een beetje krom? Gewoon een poging wagen zou ik zeggen.... spelfout weggehaald... |
|
Ik heb alles plat liggen. En een beetje krom is 0.5 cm, gok ik. Speelt prima verder. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Hehe, alles rechtop zetten dus. En als ie prima speelt, is er volgens mij niets aan de hand hoor spelfout weggehaald... |
|
Dank. En dan heb voor volgende aankopen een idee hoe bol een lp mag zijn. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |