IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Kromgetrokken Vinyl Volgende pagina
R.
Usericon van R.
Posted 26-12-2007 20:53 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik van mijn gehele (niet zo enorm grote) vinyl collectie één picture-disk die ik kromgetrokken heb gekregen. Op één of andere manier is het een doorn in mijn oog en heb ik daarom de vraag of jullie weten hoe je zonder teveel poespas (dus zonder vinyl pers o.d.) zo'n plaat weer een beetje recht kan krijgen.

GR.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-12-2007 20:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

op de kachel leggen! Probleem zo verholpen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2007 20:58 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Geen idee. Wat ik wel weet is dat wij ook zo'n kromgetrokken plaat hebben. D'r zit dan nog net een extra ruis/ kraak op die plaat waardoor het Nóg meer sfeervol is geworden en het daardoor echt heerst!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 26-12-2007 20:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ik heb het ooit weleens geprobeerd met een strijkijzer en een handdoek. maar dat ging niet zo geweldig, meen ik me te herinneren.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2007 22:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

onder iets heel erg zwaar lukt mij ook niet


signature


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 26-12-2007 22:23 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Probeer eens met een deegroller


Verlekkerd op dood metaal


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-12-2007 22:23 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Denk niet dat het nog goedkomt...krom is krom en je kunt er weinig aan doen dan. Helaas pindakaas.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


R.
Usericon van R.
Posted 26-12-2007 22:56 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Hm, net een machine d'r voor gevonden.

http://nl.gizmodo.com/?s=mmo

Lijkt mij sowieso geen goed plan bij een picdisk, sowieso heb ik er ook weer niet zo'n last van.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-12-2007 22:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Die machine is alleen om de muziek te lezen toch? Die maakt de plaat toch niet meer recht? Het lijkt me toch al dat de groeven dan uit hun verband gerukt worden (op kleine schaal uiteraard haha) als een kromme plaat weer recht gemaakt word.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


R.
Usericon van R.
Posted 26-12-2007 23:04 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Nee, die daaronder.


FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 26-12-2007 23:08 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

Koopje!

quote:
The other innovative space saving feature of the product is how much emptier your wallet will be. About £990 lighter.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-12-2007 23:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2007 23:04 schreef R. het volgende:
Nee, die daaronder.
Had inderdaad niet ver genoeg naar onder gescrolled
Maarre, denk jij dat zoiets werkt en dat de kwaliteit dan evengoed behouden blijft? Ik denk dat de plaat heus wel weer recht word maar ik geloof nooit dat het geluid dan hetzelfde blijft (het vinyl is toch uitgerekt en gekrompen waardoor groeven toch ook anders gaan lopen...of ben ik nu gek?).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 26-12-2007 23:17 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ik denk dat de plaat er niet heel veel beter van wordt, luistertechnisch gezien.

En idd, £990 om één pd recht te maken, misschien is een ander exemplaar van die pd kopen een beter alternatief.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-12-2007 23:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

idd waarom moeilijk doen als het makkelijk kan


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 26-12-2007 23:18 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 26 december 2007 20:57 schreef Spirit In Black het volgende:
op de kachel leggen! Probleem zo verholpen.


Nee dan krijgen ze de vorm van je verwarming. Er is niets aan te doen helaas; ik denk als je die groeven terug probeert te vervormen dan gaan ze verder stuk en heb je geen geluid meer. Het is kunststof en dus kwetsbaar...


~ By the fallen one I shall arise ~


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:12 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Hoe krom kan een plaat zijn voordat je hem niet meer kunt spelen? En heeft de kwaliteit van je platenspeler er ook mee te maken?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-02-2008 15:23 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 15:12 schreef Dentz het volgende:
Hoe krom kan een plaat zijn voordat je hem niet meer kunt spelen? En heeft de kwaliteit van je platenspeler er ook mee te maken?


Ik had vroeger een Slayer elpee die zo krom was dat de naald van het vinyl afsprong; die was te krom om te draaien....


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:27 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Zo erg is het hier niet. Hoe hoog was die "bult" ongeveer? Dan heb ik een indicatie.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-02-2008 15:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Tering, volgens mij was dat wel iets van 3 tot 4 cm, echt bizar bol.


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:30 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ah.
Op de verwarming gelegen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-02-2008 15:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 15:30 schreef Dentz het volgende:
Ah.
Op de verwarming gelegen?


Geen idee meer van, is al meer dan twintig jaar geleden ofzo. Kocht destijds wel es vaker van die minkukels helaas...


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik ben een beetje begonnen met vinyl. En zag net dat mijn SOD lp een beetje krom was.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-02-2008 15:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2008 15:33 schreef Dentz het volgende:
Ik ben een beetje begonnen met vinyl. En zag net dat mijn SOD lp een beetje krom was.


Belangrijk om ze rechtop te bewaren. Ik was vroeger wel eens zo slim om alles plat te leggen

En wat is een beetje krom? Gewoon een poging wagen zou ik zeggen....


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:37 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik heb alles plat liggen.
En een beetje krom is 0.5 cm, gok ik. Speelt prima verder.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-02-2008 15:42 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, alles rechtop zetten dus. En als ie prima speelt, is er volgens mij niets aan de hand hoor


spelfout weggehaald...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 04-02-2008 15:44 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Dank.
En dan heb voor volgende aankopen een idee hoe bol een lp mag zijn.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen