IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Het grote "Headline" topic Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-07-2008 20:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Veel headliners die ik hier lees hebben de laatste jaren weinig gepresteerd eerlijk gezegd

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-07-2008 20:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2008 20:27 schreef De Tegenpartij het volgende:
Hebben die usa'ers maar mooi mazzel!
dat...dat meen je niet

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-07-2008 9:53 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2008 20:30 schreef Jenje het volgende:
Veel headliners die ik hier lees hebben de laatste jaren weinig gepresteerd eerlijk gezegd

De bands die nu de headliners zijn wel dan?

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Grafhoer
Usericon van Grafhoer
Posted 03-07-2008 12:23 by Grafhoer Wijzig reactieProfiel van GrafhoerQuote dit bericht

Er zijn gewoon geen echte groten meer, en dat is eigenlijk best wel problematisch. Festivals boeken niet voor niets al die reunie bands om maar mensen te trekken. Alleen met de "new-brees" komen ze er echt niet. Death Angel, Anthrax, Immortal, Cynic, Carcass, Obituary, Testament, zijn eigenlijk allemaal heropgericht door festival-verzoeken (lees: cashen). Gelukkig krijgen ze daarna de geest om weer wat nieuws te maken.

Iced earth? Rammstein? Megadeth? Van Halen? Motley Crue? ...ook allemaal ouwe taarten.

[Dit bericht is gewijzigd door Grafhoer op 03-07-2008 12:24]

7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 03-07-2008 12:52 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

@ Iedereen die Rammstein heeft gezegd: dat lijkt mij idd ook een band die ondertussen groot genoeg is om af te sluiten.

Voor de rest ben ik het wel eens met wat Staalman zegt, alhoewel ik megafan ben van Nevermore, weet ik niet of zij een geschikte afsluiter zouden zijn....mede omdat heeel veel mensen de zang van Warrel Dane niet trekken...

Anyway, verder weet ik ook geen geschikte headliners behalve de oldies!

moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 03-07-2008 12:57 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 2 juli 2008 19:51 schreef Staalman het volgende:
Dream Theater is denk ik wel een waardig afsluiter voor menig festival, evenals een Machine Head.

Sluit ik me bij aan.
Maiden/Metallica/Slayer/Obituary/Dimmu Borgir kunnen ook prima headliner zijn

Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!

Daops
Usericon van Daops
Posted 03-07-2008 13:58 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

"Probleem" is dat de 1e en 2e generatie grote metalbands bijna allemaal nog bestaan, en hun plek daardoor niet verliezen/afstaan. Boek je bijv. Maiden, weet je dat je volle bak en een professionele show hebt. Helaas moeten organisatoren in deze tijden voor zekerheid kiezen. Zie het cancellen van festivals dit jaar..

Hoewel het zeer verfrissend zou zijn, zijn een hoop bands die hier genoemd worden (Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Obituary, Nevermore etc.) simpelweg praktisch niet in staat megaprodukties te draaien, zoals een AC/DC, Maiden of Metallica. Los van het feit dat ze een velen malen kleiner publiek hebben.. Sterker, ze zijn pure underground.

De enige nieuwe "grote" bands die in me opkomen zijn Rammstein, Dream Theater (hoewel die ook al dik 20 jaar bestaan) en misschien Within Temptation. Rammstein is er absoluut toe in staat.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 03-07-2008 17:39 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 13:58 schreef Daops het volgende:

De enige nieuwe "grote" bands die in me opkomen zijn Rammstein, Dream Theater (hoewel die ook al dik 20 jaar bestaan) en misschien Within Temptation. Rammstein is er absoluut toe in staat.

Tool en System of a Down zouden het m.i. ook wel moeten kunnen doen en misschien Nightwish of Dimmu Borgir? Niet direct mijn favorieten, maar wel bands van naam. Verder zie ik Volbeat nog wel uitgroeien tot headliner voor de toekomst, die band is echt megatoegankelijk en wordt razendsnel populair onder een breed publiek.

Optimus Prime
Usericon van Optimus Prime
Posted 03-07-2008 21:12 by Optimus Prime Wijzig reactieProfiel van Optimus PrimeQuote dit bericht

Volbeat heeft wel het potentieel en de toeganklijke muziek maar ze zullen toch nog wat jaren moeten meedraaien en vooral bij een breder publiek wat bekender worden. Vraag is wel of ze na nog 2 cd's en wat jaren verder nog even populair zijn als nu.. Iets anders wat ik me afvroeg: zijn er nog grote bands over die nog een reünietour kunnen doen of hebben we ze nu wel allemaal gehad?

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 03-07-2008 21:27 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 12:23 schreef Grafhoer het volgende:
... Obituary... zijn eigenlijk allemaal heropgericht door festival-verzoeken (lees: cashen).
Volgens mij is Obituary gewoon weer begonnen met spelen, niks met festival verzoek te maken.

creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 03-07-2008 21:33 by creature of the nigh Wijzig reactieProfiel van creature of the nighQuote dit bericht

Doe mij maar AC/DC en WASP

attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 04-07-2008 8:47 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

VENOM

10.10.1942 - 20.11.2011

bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 04-07-2008 12:37 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 13:58 schreef Daops het volgende:
"Probleem" is dat de 1e en 2e generatie grote metalbands bijna allemaal nog bestaan, en hun plek daardoor niet verliezen/afstaan. Boek je bijv. Maiden, weet je dat je volle bak en een professionele show hebt. Helaas moeten organisatoren in deze tijden voor zekerheid kiezen. Zie het cancellen van festivals dit jaar..

Hoewel het zeer verfrissend zou zijn, zijn een hoop bands die hier genoemd worden (Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Obituary, Nevermore etc.) simpelweg praktisch niet in staat megaprodukties te draaien, zoals een AC/DC, Maiden of Metallica. Los van het feit dat ze een velen malen kleiner publiek hebben.. Sterker, ze zijn pure underground.

Tuurlijk ik snap ook best dat organisatoren daarvoor kiezen. Toch is het echt jammer dat er in een 3-daags festival alledrie de eindslots door ouwe mannen worden bezet. Als je op zaterdag, in het midden, daar iets anders neerzet... Vergeet niet dat je het kaartje ook nog eens goedkoper kan maken als je niet de geldvretende mega-ouwemannenacts boekt...

Hét probleem is natuurlijk dat bands nauwelijks kunnen doorbreken nu. Via singleverkoop oid, zoals in de jaren 80 en 90, dat gebeurt niet meer. Nieuwe fans zul je dus via festivals en optredens moeten werven. En dat is natuurlijk verdomd lastig. Maar daar kunnen organisatoren best wel eens een risico nemen, althans, dat zouden ze moeten doen. Een band als Textures is in Nederland uitgegroeid en op Graspop zijn ze volgens nooit verder gekomen dan s'middags op het nieuwelingenpodium. Dat is zund..

Optimus Prime
Usericon van Optimus Prime
Posted 04-07-2008 15:01 by Optimus Prime Wijzig reactieProfiel van Optimus PrimeQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2008 12:37 schreef bolderkar het volgende:
Nieuwe fans zul je dus via festivals en optredens moeten werven. En dat is natuurlijk verdomd lastig.

Het probleem is inderdaad om op die grote festivals te geraken. Ik had met mijn band zondag een optreden op GMM en dan zie je dat 1 zo'n optreden meer nieuwe fans maakt en voor meer promotie zorgt dan anders een heel jaar lang kleine shows. Helaas hebben we niet elke week zo'n festivals

On topic: ik denk dat we zullen moeten wachten tot al die bejaarde bands wegvallen voordat er plaats komt voor jongere bands om te headlinen op zo'n festival. Die jonge bands zijn tegen dan misschien ook wel weer zo jong niet meer..

Daops
Usericon van Daops
Posted 04-07-2008 15:09 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2008 12:37 schreef bolderkar het volgende:
Vergeet niet dat je het kaartje ook nog eens goedkoper kan maken als je niet de geldvretende mega-ouwemannenacts boekt...
Dat is het hem nou juist. Dan verkoop je ook minder kaarten. Mensen verwachten nou eenmaal een spectaculaire afsluiter. Vergeet ook niet dat het publiek voor een wezenlijk deel bestaat uit de oudere (en vaak conservatieve, maar wel kapitaalkrachtige) rockers, die niet zitten te wachten op 'moderne bands', maar gewoon voor de 100e keer hun jeugdhelden willen zien.

quote:

Hét probleem is natuurlijk dat bands nauwelijks kunnen doorbreken nu. Via singleverkoop oid, zoals in de jaren 80 en 90, dat gebeurt niet meer. Nieuwe fans zul je dus via festivals en optredens moeten werven. En dat is natuurlijk verdomd lastig. Maar daar kunnen organisatoren best wel eens een risico nemen, althans, dat zouden ze moeten doen. Een band als Textures is in Nederland uitgegroeid en op Graspop zijn ze volgens nooit verder gekomen dan s'middags op het nieuwelingenpodium. Dat is zund..
Zonde misschien, maar bands als Textures, Nevermore en Dimmu Borgir hebben ook gewoon een 'te beperkt geluid' om een groter publiek aan te spreken. Hoezeer ik ze zelf ook waardeer overigens . Helaas allemaal, maar zolang de festivals blijven uitverkopen met de oudere garde, zal het niet snel veranderen.

*kuch* Gelukkig zijn er kleinere festivals die wel risico durven lopen op dit gebied: http://www.progpower.eu

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 04-07-2008 15:10]

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-07-2008 15:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik denk dat Opeth gestaag op weg is om een nieuwe afsluiter te worden, evenals Arch Enemy (al vind ik dat nou typisch een voorbeeld van een band die alleen maar slechter wordt).

Angstbeeld: een generatie aan Trivium-achtige bands als festival afsluiters voor de komende 10 jaar.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-07-2008 15:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 4 juli 2008 15:38 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat Opeth gestaag op weg is om een nieuwe afsluiter te worden...

Ik mag toch hopen van niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Opeth absoluut geen slechte band, maar ik begrijp totaal niet waarom de halve wereld er momenteel mee wegloopt.

Net zoals bij Red Hot Chili Peppers het geval is, al is dat natuurlijk een vreemde vergelijking.

Edit: ik denk overigens wel dat je gelijk hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 04-07-2008 15:52]

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2008 15:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Opeth is voor zaaltjes, net als MDB.

Al dat grootschalige gedoe klinkt nergens naar ...

bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 04-07-2008 16:17 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2008 15:09 schreef Daops het volgende:
Dat is het hem nou juist. Dan verkoop je ook minder kaarten. Mensen verwachten nou eenmaal een spectaculaire afsluiter. Vergeet ook niet dat het publiek voor een wezenlijk deel bestaat uit de oudere (en vaak conservatieve, maar wel kapitaalkrachtige) rockers, die niet zitten te wachten op 'moderne bands', maar gewoon voor de 100e keer hun jeugdhelden willen zien.

Ja, dat is waar natuurlijk. Zeker op Graspop, waar de losse kaartverkoop veel groter is als de combitickets. Die hebben ook niet echt d eruimte om heel veel uit te breiden qua camping, waardoor, als ze net groot willen blijven, je je wel daarop zou moeten richten. Maar dan denk ik ook: classic rock festibvals te over, daar horen Kiss, Ome Alice en Def Leppard thuis....

quote:

Zonde misschien, maar bands als Textures, Nevermore en Dimmu Borgir hebben ook gewoon een 'te beperkt geluid' om een groter publiek aan te spreken. Hoezeer ik ze zelf ook waardeer overigens . Helaas allemaal, maar zolang de festivals blijven uitverkopen met de oudere garde, zal het niet snel veranderen.

Festivals willen en kunnen ook nooit 'terug' gaan. Dat voelt als een devaluatie, terwijl er veel metalfans zijn die dat best zouden waarderen....

Ik startte deze discussie op de GMM-draad, omdat ik met mijn maten het toch wel erg saai en voorspelbaar vonden worden, die ouwe rockers. Meeblèren met Maiden is natuurlijk het leukste wat er is, maar het zou zo mooi zijn als mensen 'gedwongen' worden eens wat andere dingen te zien als headliner, zodat we iets anders hebben om s'avonds met een paar pilskes op met een Akerfeldt of een willekeurige andere lillukurd

quote:

*kuch* Gelukkig zijn er kleinere festivals die wel risico durven lopen op dit gebied: http://www.progpower.eu

Verrassend

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com