|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
ik moet voor CKV een presentatie (powerpoint, met plaatjes en songtektst erbij) over een lied dat over een stad gaat. weet iemand misschien wat ? BVD |
|
Peter Pan Speedrock - Rockcity |
|
ac/dc sin city |
|
“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
'Herfst in Nieuwegein' van Spinvis natuurlijk Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Moet het metal zijn? |
|
lol@wansmaak Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Dat ene lied van Guus Meeuwis over Eindhoven. |
|
quote:Nee dat is Brabant |
|
de stad Amsterdam. |
|
Oh ja, chekc. @ Judge [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 20-01-2008 14:36] |
|
quote:Oja, nou die dus Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Waar geen hond bejaard is! Waar anders niet echt raar is! Waar de laatste ronde niet zo laat is! Waar vaak veel gemaar is! Amsterdam! Waar het nu niet meer zo naar is! Waar niet zoveel de vraag is! Waar nee een nederlaag is! Waar het menu de kaart is! Amsterdam! Waar geen mens me nog de baas wist! Waar het vaak de moeite waard is! Waar de advocaat niet traag is! Waar de politie nog te paard is! Amsterdam! Waar als je oppast geen gevaar is! Waar men kust voor wat het waard is! Waar men brood eet of het taart is! Waar alles mee verklaard is! Amsterdam! Rude boy; Geen woorden zonder bravoure ja! Krijg de tering klinkt zo stoer ja! Een vrije tramplaats is een toer ja! Wanneer ik met openbaar vervoer ga! Monogamie is niet te vinden! Waar de rode lichten verblinden! Kleuren stroom waar mensen bewegen! Daar kom je jezelf wel tegen! |
|
Liesbeth List - Brussel De Mens - In Gent Herman Van Veen - Hilversum III Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Lifelover - Stockholm |
|
Ik ben een Zwollenaar, een echte Zwollenaar. Ik doe niet vaak zo raar, in 't volle openbaar. Onder de Peperbus, is 't leven glad en knus. Bekijk m'n vingers maar, ik ben een Zwollenaar! |
|
quote:haha die kende ik niet. Ik dacht meer aan deze: In de stad Amsterdam, waar de zeelieden lallen Tot hun nachtmerries schallen over oud Amsterdam In de stad Amsterdam, waar de zeelieden, dronken Als een wimpel zo lam, in de dokken gaan ronken In de stad Amsterdam, waar de zeeman verzuipt Vol van bier en van gram, als de morgen ontluikt In de stad Amsterdam, waar de zeeman ontwaakt Als de warmte weer blaakt over Damrak en Dam In de stad Amsterdam, waar de zeelieden bikken Zilv'ren haringen slikken, bij de staart uit de hand Van de hand in de tand, smijten zij met hun knaken En ze zullen hem raken als een kat in het want En ze stinken naar aal, in hun grof blauwe truien En ze stinken naar uien, daarmee doen zij hun maal Na hun maal staan zij op om hun broek dicht te knopen En dan gaan ze weer lopen en het boert in hun krop In de stad Amsterdam, waar de zeelieden zwieren En de meiden versieren, buik aan buik, lekker klam En ze draaien hun wals als een wentelende zon Op de klank, dun en vals, van een accordeon En zo rood als een kreeft happen zij naar wat lucht Tot opeens met een zucht de muziek het begeeft Met een air van gewicht voeren zij met wat spijt Dan hun Mokumse meid weer terug in het licht In de stad Amsterdam waar de zeelieden zuipen En maar zuipen en maar zuipen en daarop nog eens zuipen Zuipen op het geluk van een hoer van de Wallen Op een Hamburgse hoer, nou ja, van een goed stuk Van een slet die zichzelf in haar deugd heeft geschonken Voor een gulden of elf en dan zijn ze goed dronken Met hun wankelende lijven lozen zij dan hun drank En ze pissen zoals ik jank om de ontrouw der wijven In de stad Amsterdam In de stad Amsterdam In de stad Amsterdam In de stad Amsterdam |
|
Gerard Cox - Ben je in Rotterdam geboren |
|
Als ik boven op de Dom sta kijk ik even naar benee dan zie ik het oude gragie het Vreeburg en Wijk C Ja, dan springt m'n hartsie open ik ben trots wat dag ie wat der is geen mooier plehekie als Utereg M'n stad als Utereg M'n stad Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsie van het land de sterrenwijk het houtplein en het lange roze dal Utereg het mooist van allemaal ik ben geboren in een huisie in de zakkendragensteeg vlakbij het logement van Jan de Tentenneus Al de breuk en gekken barten vult de kooste gleufjes in schele ockeloen en blauwe Teus woon al m'n leven lang in Utreg en ik heb het naar m'n zin want er is bij ons vanalles aan de hand je ken gaan dansen of naar kroegies en je stapt het leven in met mooi mokkels en met flippers aan de wand Als ik boven op de Dom sta kijk ik even naar benee dan zie ik het oude gragie het Vreeburg en Wijk C Ja, dan springt m'n hartsie open ik ben trots wat dag ie wat der is geen mooier plehekie als Utereg M'n stad als Utereg M'n stad Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsie van het land de sterrenwijk het houtplein en het lange roze dal Utereg het mooist van allemaal Utereg het mooist van allemaal Herman Berkien uiteraard, een ware held |
|
quote: Dat nummer gaat echt ergens anders over hoor Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Dat heeft niks met de stad Hilversum te maken maar met de vroegere radiozender Hilversum III (het tegenwoordige Radio3 of 3FM) aangezien in Nederland de publieke omroepen in Hilversum gevestigd zijn. Weet je dat ook weer |
|
quote: joaaah Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Kool Keith - New York City Groove Armada - Chicago Jan And Dean - Surf City Ike & Tina Turner - Nutbush City Tol Hansse - Big City Arlo Guthrie - City Of New Orleans Paul McCartney & The Wings - London Town Bob Dylan - Oxford Town Ralph McTell - London City The Anti Nowhere League - Streets Of London The Pogues - Lullaby Of London Michael de Jong - Amterdam Calling Coldplay - Amsterdam Frank Sinatra - New York, New York The Sex Pistols - New York Bob Dylan - Talkin' New York Opgezwolle - Verre Oosten En nu heb ik geen zin meer. |
|
quote: Neem dan het origineel: ... Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui chantent Les rêves qui les hantent Au large d'Amsterdam Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui dorment Comme des oriflammes Le long des berges mornes Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui meurent Pleins de bière et de drames Aux premières lueurs Mais dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui naissent Dans la chaleur épaisse Des langueurs océanes Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui mangent Sur des nappes trop blanches Des poissons ruisselants Ils vous montrent des dents A croquer la fortune A décroisser la lune A bouffer des haubans Et ça sent la morue Jusque dans le coeur des frites Que leurs grosses mains invitent A revenir en plus Puis se lèvent en riant Dans un bruit de tempête Referment leur braguette Et sortent en rotant Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui dansent En se frottant la panse Sur la panse des femmes Et ils tournent et ils dansent Comme des soleils crachés Dans le son déchiré D'un accordéon rance Ils se tordent le cou Pour mieux s'entendre rire Jusqu'a ce que tout à coup L'accordéon expire Alors le geste grave Alors le regard fier Ils ramènent leur batave Jusqu'en pleine lumière Dans le port d'Amsterdam Y a des marins qui boivent Et qui boivent et reboivent Et qui reboivent encore Ils boivent à la santé Des putains d'Amsterdam De Hambourg ou d'ailleurs Enfin ils boivent aux dames Qui leur donnent leur joli corps Qui leur donnent leur vertu Pour une pièce en or Et quand ils ont bien bu Se plantent le nez au ciel Se mouchent dans les étoiles Et ils pissent comme je pleure Sur les femmes infidèles Dans le port d'Amsterdam Dans le port d'Amsterdam... Brel heerscht! |
|
edit: en Manic Movement hebben een metalversie van de Brel versie opgenomen. Ook erg leuk [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 20-01-2008 15:03] |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |