|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb vanmiddag zitten bedenken of je behalve met gitaren en drums ook met andere instrumentenformaties metalachtige muziek kan maken, iemand daar misschien ideeen voor? |
|
wat dacht je van viool en uiteraard cello's |
|
Violen en chellos heerschen bigtime maar ook een didgeridoo kan wel grappig zijn, wel op de achtergrond voor de diepe zware viberaties als het ware "Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss." |
|
Ik ben voor meer doedelzakken in de metal. |
|
ik zelf gebruik mijn computertje voor samples, maar zo ongewoon is dat niet toch? Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Kijk maar eens op http://www.conklinguitars.com/ bestaat inderdaad al ja....... |
|
Trouens Stick en Warrguitar rulen ook wel heel erg !!!!!!! |
|
ook handig dat je dat je eigen basgitaar kan bestellen en de hoeveelheid snaren en fretten mag bepalen : http://www.conklinguitars.com/cgi-bin/bass.idc |
|
Precies ja Conklin rules !!!!! |
|
quote: die van mij is dusdanig ge(/ont)stemt dat de bovenste 2 snaren ook aardig basgitaar klinken... gisteren te horen gekregen dat ik richting de mortician sound klonk *doel bereikt* Je moeder. |
|
ik had een idee om de fretten met een mechanisme in de hals te laten zakken ,zodat je een fretloze gitaar hebt . |
|
Ik vind een klavercimbel (of hoe je het ook schrijft) een waanzinnig mooi geluid hebben. |
|
|
|
quote: wat is dat "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Het idee van fretten in een hals bestaat al (het nut van zo'n mechanisme ontgaat me overigens) alleen vond niemand het interessant genoeg om er op in te gaan. : quote: -------------------------------------------------------------------------------- Op 25 mei 2002 14:20 schreef Mutilator het volgende: ... Ik heb het dan ook niet over fretten, maar over een hals waar de fretlijnen ingeprint zijn of zoiets dergelijks; het idee is dus dat je ze ziet, maar dat de hals even vlak is als een fretloze. -------------------------------------------------------------------------------- The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Wordt toch ook stickbass genoemd? Lekker diep basgeluid komt eruit dan. Sleepless van King Crimson klinkt er super door. Tony Levin gebruikt op zijn bas ook extensions en speelt ook nog een basinstrument dat op een soort staande buis met standaard lijkt. (Gezien op een optreden van Peter Gabriel.) Hoe heet dat instrument? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: zodat je de fretten weer kan uit de hals kan laten 'opstijgen' ,als je weer met fretten wil spelen ,en weer kan laten afdalen als je fretloos wil spelen . ik dacht aan een mechanisme dat waarbij je aan een hendel draait ,deze is aangesloten op een 'rad ' en deze zorgt ervoor dat de fretten afdalen . |
|
doedelzakken!! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
wij maken in onze band af en toe gebruik van ongewone instrumenten zoals banjo, cello of een klarinet Don't touch me. I'm evil. |
|
Hehe sinds het zien van concerten van Tanzwut en In Extremo ben ik ook helemaal voor doedelzakken in de metal En dan heb ik t nog niet eens over al die andere vage oude instrumenten die beide bands gebruiken. Errug kewl Zenial |
|
Ik wil meer triangels in de Metal Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
|
De technische dienst van ons gebouw heeft zoiets als de "TD-band." Is eigenblijk een soort expirimentele noise /jam gelgenheidsformatie die vrij frequent van bezetting wisselt. Er wordt dus niet geoefend. Levert zeer mooie dingen op soms. Enkele voorbeelden van instrumenten: Flex, legionellafoon, hamer-en-bijtel, broem-broem, kango en een zelf in elkaar geflanst drumstel van oud blik (ik weet niet of er al een patserige naam voor verzonnen is). Verder worden er ook wel wat "echte" instrumenten gebruikt: (vroeger) bas (1i1ith), gitaar en drums (ik heb een keer de eer gehad een potje te mogen meppen). Er zijn nog wel meer apparaten met elementen en snaren en weerstandjes en weet-ik-wat-meer, maar daar weet ik de namen niet van. Touché, pussycat! |
|
quote:Ik wil niet weten hoe belachelijk je er uit gaat zien als je met zo'n hels mechaniek op het podium zou staan. |
|
quote: de mechaniek bevind zich voor het grootste gedeelte in de hals . 'de hendel' zal ongeveer net als een tremolo zijn . |
|
Ik hou het de komende jaartjes gewoon bij mijn gitaartjes met fretten, moeilijk zat hoor, zo'n twaalftonige instrument... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |