|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Heeft zeker te weten fantastische muziek gemaakt, alleen heeft hij nooit echt 1 waanzinnige plaat gemaakt. Hij heeft nml. te veel vullers staan op zijn platen, nooit echt constant sterk materiaal. Neemt niet weg dat ik absoluut respect heb voor deze eigenzinnige multi-instumentalist. Ik heb ook wel het nodige werk van hem hier in de kast staan. *Zingt* In the moonlight shadows.... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Ik vind Music of the Spheres echt om op te vreten, erg goed Hij is vooralsnog niet uit mijn speler te branden < - viool Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik heb de nieuwe nog niet mogen beluisteren, zal van de week eens kijken of ik hem kan vinden. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Ik dacht dat het nummer "get to France" zo ongeveer zijn bekendste werk was? Ipv tubular bells? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
'To France' en 'Moonlight Shadow' en in mindere mate 'Shadow on the Wall' zijn absoluut de grootste hits van hem, want ook commerciele radio-nummers kan hij maken. De eerste 2 nummers ingezongen door Maggy Reilly overigens. Na het succes van 'Moonlight Shadow' op het album 'Crisis' kwam het album 'Discovery' met veel nummers met Reilly op zang, waaronder idd 'To France' Dit was echter wel onder druk van de platenbazen omdat die in de jaren 80 wat anders wilden verkopen dan albums met maar 2 instrumentale nummers erop van elk 20 minuten Toevallig vind ik Crisis en Discovery 2 erg sterke platen, maar echt bekend is hij geworden met Tubular Bells hoor [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 31-03-2008 17:56] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
hehe ik ken eigenlijk alleen light & shade, die is vrij recent zie ik. Daar gaat ook het comment van de "vullers" op, maar ik vind het een hele relaxte plaat. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
quote: Heerlijk nummer Mike Oldfield heerscht, Tubular Bells heerscht nog het hardst van hem Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Ken jij Ommadawn trouwens Beli? Jij als Folk liefhebber moet die luisteren. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Nou, dat nummer hóór ik me toch vaak op de radio... En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
ik vind het meer supermarktmuziek signature |
|
quote:Hij kwam dit jaar weer voorbij in de Top 2000, tenminste.. de eerste paar minuten. Het album is zijn best verkochte plaat. Daarom kwamen er ook vervolgen, T2, T3 en Millenium Bell Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: you can't know everything, eens opzoeken dan Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Als hitjes vast wel, maar als deuntje dat mensen herkennen (zonder dat ze per sé weten van wie het eigenlijk is) zullen enorm veel mensen het thema van Tubular herkennen. Als het al niet van de docu's is, dan eventueel wel van The Exorcist. (En ja, dat gaat ook op voor The Exorcist van Possessed ) |
|
vette hoes heeft die nieuwe cd... daar had hij eigenlijk jouw wel even voor kunnen bellen spectre... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Dan moet je niet lullen dat Tubular zijn beste werk is, aangezien je blijkbaar niet al teveel ander werk kent! Ja Arco, dat had hij best mogen doen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Persoonlijk ben ik echt helemaal weg van Tubular Bells II... Het geheel is wat beter op elkaar afgestemd dan TB en het heeft een "mooie" herinnering... Ommadawn vind ik ook prima te pruimen, net als Hergest Ridge. Tubular Bells 2003 was trouwens in mijn ogen echt een misbaksel met als enige hoogtepunt John Cleese die de instrumenten aankondigde ("Double speed guitars?!") Morgen maar eens kijken of ik die nieuwe plaat kan vinden en dan even luisteren hoe die klinkt. Ik ben benieuwd FREEZE |
|
iemand de nieuwe al gehoord? signature |
|
quote: Ik heb er een track van gehoord, die is niet best: Ik heb de muziek van Oldfield het liefst zonder vocalen, al vind ik die caveman geluiden bij Tubular Bells wel erg vermakelijk. |
|
Nieuweling Return to Ommadawn is de eerste plaat van deze heer die ik beluister. De eerste minuten klonk het allemaal erg oubollig, maar de tweede track weet dan wel weer veel indruk te maken. Best meeslepend. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet maken, nog maar een paar keer opleggen. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Gewoon eerst een groene pretsigaret roken of paddo's eten, en daarna Hergest Ridge opzetten. Zo ben ik mijn middelbare school doorgekomen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Geef je dat advies ook aan je leerlingen? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Nope. Sterker nog: leerlingen die onder invloed zijn stuur ik eruit. Wat ze in het weekend doen moeten ze zelf weten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Onder het motto "niet doen wat ik deed". Werkt het beste op die manier. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Hoe zie je of een leerling onder invloed is? (ff serieus, er zijn zat manieren om dat te verbloemen,) en het is iets wat ik hier op mn werk ook wel kan gebruiken |
|
quote: Dit kan twee kanten opgaan,lol! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |