IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 9/1 Deicide (USA), Samael (ZWI), Vader (PL) + 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Until My End
Usericon van Until My End
Posted 08-01-2009 14:20 by Until My End Wijzig reactieProfiel van Until My EndQuote dit bericht

Zin in!

'"Never back down, never give in!"

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 08-01-2009 16:29 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

mm gaat em toch niet worden vandaag...had k mn halve scriptie maar niet per ongeluk moeten wissen ...mayb morgen in het Patronaat...

wait for me dragon, we'll meet in the sky

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 08-01-2009 16:39 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

En aanwezig vanavond

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-01-2009 18:37 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 16:39 schreef 6sic6 het volgende:
En aanwezig vanavond
ik had me zorgen gaan maken als je er niet heen ging...

Fuck the world and fuck you

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2009 1:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zow..terug van 013...

mijn impressies:

Order of the Ennead: net op tijd om het laatste nummer mee te krijgen; te gekke band iig; het gitaarwonder ziet eruit als een Taiwaneese gezette nerd; ik vroeg em dan ook of hij heeft leren spelen dmv Guitar Hero, maar hij bleek een leerling van Ralph Santolla! Aardige gasten verder!

Devian was vet! Sfeer zat er in de halflege zaal nog lang niet in maar ik heb me prima vermaakt! Wel teveel trage en melodieuze stukken waar met zo'n korte set beukwerk beter gepast is.

Bij Vader sloeg de vlam in de pan; ik was wat sceptisch mbt de nieuwe line up, maar het knalde weer als vanouds! Wat geluid betreft vond ik het tegenvallen; je moest echt een plek in de zaal vinden waar het goed klonk, maar die vond ik dan ook; ook deze set was veel te kort!

Samael komen binnenvallen tijdens Into the pentagram; persoonlijke favoriet, maar helemaal verneukt uitgevoerd; live beukt hun industriele muziek trouwens wel, met veel dansende meiden tot gevolg, maar Ceremony of opposites zal mi altijd hun beste plaat blijven...

Deicide met Ralph en Glen; supervette show! Veel nummers en takkevet uitgevoerd! Staan dakken van begin tot eind: Ge-fucking-weldig!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-01-2009 12:06]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-01-2009 1:40 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Morgen ben ik aan de beurt! Zin an! Eindelijk eens Samael goed live kunnen zien, vorige en eerste keer was Wacken 2005 en dankzij alcoholische versnaperingen kan ik me er niet veel meer van herinneren. Iets met teveel modder en stro ofzo...

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Until My End
Usericon van Until My End
Posted 09-01-2009 10:55 by Until My End Wijzig reactieProfiel van Until My EndQuote dit bericht

Klinkt goed dus, ben benieuwd vanavond.

'"Never back down, never give in!"

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 09-01-2009 11:49 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 10:55 schreef Until My End het volgende:
Klinkt goed dus, ben benieuwd vanavond.

+ 1

Kash1
Kashfest
Usericon van Kash1
Posted 09-01-2009 11:57 by Kash1 (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Kash1Quote dit berichthttp://www.kashfest.nl

Blij dat ik niet naar 013 ben geweest, ik had wel een beetje verwacht dat Vader een té korte set zou krijgen. Deicide had ik nog wel eens willen zien, maarja... hopelijk heeft iedereen een coole avond!

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-01-2009 12:24 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

vnaaf

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 12:44 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb wel spijt dat ik gisteren niet ben gegaan. Morgen dan toch maar naar Vosselaar. Wil gewoon persé Samael weer eens zien want die stellen nooit teleur

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 09-01-2009 13:46 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Vanaf het begin af aan erbij geweest, toen het nog zeer rustig was in de 013.
Daar mocht "The Amenta" als eerste de grote zaal met geluid vullen.
Deze Australiers deden dat naar mijn idee zeer vakkundig en hadden de beschikking over een vrij goed geluid. De metal met industial invloeden werd vol overtuiging gebracht, daarom was het erg jammer dat het nog zo rustig was.
Lijkt me interessant om nog eens te zien, maar dan wat hoger op de bill met een langere speeltijd.

Dan is het de beurt aan "Order of Enead" het geestenkind van Deicide drummer, Steve Asheim.
Ik was zeer benieuwd naar deze band en had na het beluisteren van enkele nummers thuis hoge verwachtingen.
Deze werden volledig ingelost, wat een enorm technisch, strak, hard drumwerk, wat een solo's van die Aziatische gitarist! Ook het stemgeluid van de kale zangert klonk erg gezellig

"Devian" mag het schouw -en geluidsspel vervolgen.
En een schouwspel was het zeker, met oud-Marduk gediende Legion in de gelederen weet deze relatief jonge band gedeeltelijk te overtuigen.
Ik zeg gedeeltelijk, omdat ik de "act" van Legion enigzins overdreven vond. De bewegingen tijdens de muziek kunnen nog, maar tussendoor keihard klappen voor jezelf en de band met de mic in de handen, hoeft voor mij niet. In zijn geheel mag het wel iets harder rossen.

Tot mijn grote verbazing, zag ik daar ineens "Vader" op het podium staan, terwijl ik toch echt dacht, dat zij voor "Deicide" zouden spelen.
Nu hadden ze dus minder speeltijd dan ik gedacht had en had "Samael" meer speeltijd.
Maar goed, Vader dus in de nieuwe bezetting, het knalde zekerste weten en toch ontbrak er iets aan.
Lag het aan de grootte van de zaal? De andere keren dat ik Vader heb gezien, was het in een kleinere zaal, dat is dan sowieso altijd veel intenser.
Of was het toch gewoon beduidend minder dan ik van Vader gewend ben? Deze (nieuwe) Vader krijgt de volgende keer van mij een herkansing, al moet ik zeggen dat ik er zeker wel van heb kunnen genieten.

Dan "Samael" of te wel, de-vreemde-eend-in-de-bijt, dat moet wat mijn betreft zeker niet negatief opgepakt worden, aangezien er lekker wat klassiekers voorbij komen. Het headbangen kan dus al vanouds!
Ik snap wel dat veel mensen hier niets aan vinden, maar ik kan hier zeker wel iets mee.
Gelukkig kunnen sommige mensen dit waarderen en kunnen zij nog een hoempapa dansje of iets van dien aard uitvoeren.

Dan de afsluiter, headliner of hoe je het dan ook wil noemen, onze vrienden van "Deicide".
En jawel hoor, ditmaal met meneer Glen Benton, die overbodige verhalen tussen de nummers achterwege liet.
De band baant en rost zich een weg door zowel oude als nieuwe nummers. Dit doen ze zoals gebruikelijk vol verve, en een lekkere pit kan dan ook niet uitblijven.
Ik zelf leef me headbangend uit, totdat de laatste noot gespeeld is.
O ja en voor alle lamkoppen, die hier geen fuck aan vinden en gewoon apathisch voor zich uit staan kijken, ga de volgende keer gewoon naar huis, dan hoeven de echte liefhebbers zich niet aan jullie te irriteren.

Conclusie van dit alles: fijne avond met goede optredens, jammer van de omwisseling Vader-Samael, maar dat is iets wat te maken heeft met persoonlijke voorkeur. De mensen die voor Vader kwamen en op tijd de trein terug naar huis moesten nemen, denken er waarschijnlijk anders over.

[Dit bericht is gewijzigd door Dark incarnation op 10-01-2009 15:15]

an evil incarnation of DEATH!

Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 09-01-2009 14:07 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 12:44 schreef Hub de Gallier het volgende:
Heb wel spijt dat ik gisteren niet ben gegaan. Morgen dan toch maar naar Vosselaar. Wil gewoon persé Samael weer eens zien want die stellen nooit teleur

Als het net zo gaat zijn als in de 013, dan ga jij zeker niet teleurgesteld zijn Hub, was weer een lekker Samael showtje!

an evil incarnation of DEATH!

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-01-2009 14:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 14:07 schreef Dark incarnation het volgende:
Als het net zo gaat zijn als in de 013, dan ga jij zeker niet teleurgesteld zijn Hub, was weer een lekker Samael showtje!
Ben erg benieuwd!! Heb Samael altijd al een gave live-band gevonden en vooral hun laatste paar optredens welke ik afgelopen jaar heb gezien waren geweldig

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 09-01-2009 15:54 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Ik ben eigenlijk niet zo te spreken over gisteren...

Vader had een slecht geluid en speelde niet bepaald strak. Zullen nog wel op gang moeten komen deze tour.

Samael was leuk voor de afwisseling, misschien wel t meeste van genoten.

Deicide speelde leuke nummers maar 't enthousiasme ontbrak totaal. Glenn Benton trok af en toe zo'n gezicht van "ik val flauw" zo stoned was ie, Ralph Santolla pingelt er maar op los (de Janick Gers van Deicide) en Jack Owen staat zijn eigen "feestje" te vieren.
De enige die nog enigzins hart voor de zaak lijkt hebben en er voor gaat is Steve Asheim. Ik vond t best waardeloos, hoef ze ook niet meer te zien. Zegt denk ik genoeg dat ik ze vorig jaar zonder Benton een beter optreden vond geven dan gisteren.

don't mistake lack of talent for genius

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 09-01-2009 16:08 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 15:54 schreef NecroNoud het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zo te spreken over gisteren...

Vader had een slecht geluid en speelde niet bepaald strak. Zullen nog wel op gang moeten komen deze tour.

Samael was leuk voor de afwisseling, misschien wel t meeste van genoten.

Deicide speelde leuke nummers maar 't enthousiasme ontbrak totaal. Glenn Benton trok af en toe zo'n gezicht van "ik val flauw" zo stoned was ie, Ralph Santolla pingelt er maar op los (de Janick Gers van Deicide) en Jack Owen staat zijn eigen "feestje" te vieren.
De enige die nog enigzins hart voor de zaak lijkt hebben en er voor gaat is Steve Asheim. Ik vond t best waardeloos, hoef ze ook niet meer te zien. Zegt denk ik genoeg dat ik ze vorig jaar zonder Benton een beter optreden vond geven dan gisteren.

Volledig met je eens, straalde niets uit.
Benton was volgens mij behoorlijk dronken en/of stoned, zat er ook een paar keer flink naast.
Viel me ook behoorlijk tegen.

frontpage
Usericon van frontpage
Posted 09-01-2009 18:59 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Morgen voor mij

Heeft iemand de setlist van deicide/vader/samael?

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-01-2009 19:16 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Kwam binnen toen Vader aan hun eerste nummers bezig waren, dus alweer geruild in mijn nadeel.
Behoorlijk wat bands op een doordeweekse werkdag, geen wonder dat niet veel mensen de allereerste band zagen.
Vader speelt toch nog altijd een gevarieerde set, en hebben meer status verdiend dan Samael.
Samael is allang de weg kwijt, de versie van Into the Pentagram is een misbaksel van jewelste geworden, maar die had ik al gehoord in 1996 toen ze met Rotting Christ en Moonspell op tour waren.
Gelukkig heb ik ze nog eens gezien in juni 1992 met Bestial Summoning, toen het nog echt Samael was.
De heer Benton is zelden helder in de ogen van het publiek, in 2002 liep hij met een fles Whiskey rond.
Deicide stond er ineens zonder intro, en speelde hun set, ik heb ze wel eens slechter gezien.
Toch liever deze line-up dan die met de gebroeders Hoffman en hun Kerry King/Rick Rozz solo,s.

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 09-01-2009 20:59 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2009 18:37 schreef mental het volgende:
ik had me zorgen gaan maken als je er niet heen ging...
Op de valreep toch nog besloten om te gaan. Vond het gaaf.
Vader- ondanks het geluid.
Samael- Totaal niet mijn ding.
Deicide- Kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Ik vond het in ieder geval gaaf.
Glenn heeft wel wat weg van Lemmy.

mrugly
Usericon van mrugly
Posted 10-01-2009 0:09 by mrugly Wijzig reactieProfiel van mruglyQuote dit bericht

De foto's van 013 staan online op www.metalshots.com

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 10-01-2009 1:28 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

kutgeluid! wel gezellig voor de rest Samael vond k wel gaaf maar heb ze ooit beter gezien...jammer van de technical defects...

cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-01-2009 1:51 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2009 18:59 schreef frontpage het volgende:
Morgen voor mij

Heeft iemand de setlist van deicide/vader/samael?

Maakt niet uit, je zal die vanavond wel te horen krijgen. Idem voor mij dus natuurlijk

Faustian Spirit of the Earth

Grafhoer
Usericon van Grafhoer
Posted 10-01-2009 11:04 by Grafhoer Wijzig reactieProfiel van GrafhoerQuote dit bericht

Vader: misschien wel het slechtste concert wat ik ooit van ze heb gezien. Onstrak (nog nooit meegemaakt!) en een tamme set. Weinig beleving, jammer. Volgens mij speelde ze nog wel met de oude drummer (versania/ borgir).

Samael: Best een vet optreden, goeie sfeer band. Al gaat die drumcomputer me toch altijd wat vervelen na een nummer of tig. Toch genoten.

Deicide: Ondanks dat het wat saai ogende volgevreten Americanen zijn vond ik het toch een super vet optreden, zeker muzikaal. Dat de podium prestatie niet zo denderend meer is dat weet je bij Deicide. Maar die drummer schopt nog steeds dikke kont!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-01-2009 11:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2009 11:04 schreef Grafhoer het volgende:
Vader: misschien wel het slechtste concert wat ik ooit van ze heb gezien. Onstrak (nog nooit meegemaakt!) en een tamme set. Weinig beleving, jammer. Volgens mij speelde ze nog wel met de oude drummer (versania/ borgir).

signature

Regeer
! Metalized Blood !
Usericon van Regeer
Posted 10-01-2009 13:29 by Regeer Wijzig reactieProfiel van RegeerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/regeer

Ligt eraan wat je onder de "oude" drummer verstaat.
De oude drummer is namelijk al weer wat jaartjes dood helaas...

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com