IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Technologische vooruitgang en de aanschaf van concertkaarten Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2008 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Weet ik Maar in Nederland wordt iets altijd eerst ingevoerd en dan pas wordt er nagedacht wat er fout kan gaan.

IMho moet dat andersom ..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-10-2008 16:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 15:11 schreef MR. N het volgende:
Ja, maar dat van dat alternatief is dus geen argument.


Sja maar de FRS zit ook niet overal.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-10-2008 16:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 oktober 2008 16:22 schreef MMayo het volgende:
Sja maar de FRS zit ook niet overal.



Plato kan ook....


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-10-2008 16:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 oktober 2008 16:13 schreef Jenje het volgende:
Weet ik Maar in Nederland wordt iets altijd eerst ingevoerd en dan pas wordt er nagedacht wat er fout kan gaan.

IMho moet dat andersom ..


Hulde voor de observering Jan, zo is het inderdaad.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-10-2008 16:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 16:25 schreef MR. N het volgende:
Plato kan ook....


Ook niet overal en Plato verkoopt ook veel concertkaarten niet.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-10-2008 17:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

als ik straks mn RFID chip heb laten implanteren loop ik bij het concert gewoon de poortjes door en het wordt vanzelf van mn rekening afgeschreven.
daarnaast registreerd die chip ook mn alcoholpromillage zodat ik voor het bier de volgende dag gelijk een afschrift krijg


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-10-2008 17:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 oktober 2008 16:58 schreef MMayo het volgende:
Ook niet overal en Plato verkoopt ook veel concertkaarten niet.


D'oh! Het gaat erom dat er genoeg alternatieven voor de postkantoren zijn....


Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2008 18:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 15:42 schreef M. het volgende:
Ho ho, het was geen argument, maar mijn toekomstvisie van "zo zouden ze dat moeten regelen". Dat idee van een-kaartje-op-je-bankpaschip is er natuurlijk ook nog niet. Maar dat lijkt me ideaal.

Bottom line iig is dat we van die papieren rotzooi af moeten.


Of:

Mensen die naar concerten gaan schaffen éénmalig een pasje aan met barcode die bij het ticketservice bedrijf geregistreerd staat. Bestellingen worden op dat pasje geregistreerd en dan kan het pasje mooi dienen als een entreebewijs wat je altijd in je portemonee mee kunt nemen.

Een soort bonuskaart voor concertkaarten, zeg maar.

Edit:

Kunnen ze je desgewenst aan de hand van je concertbezoek patroon ook nog mooie gepersonaliseerde spam aanbieden.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-10-2008 18:31]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2008 18:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 16:03 schreef Jenje het volgende:
Wat dacht je trouwens van de immensen wachtrijen bij de deur die dit oplevert want alles moet digitaal gecheckt worden ....


Laatste tijd nog op mojo concerten geweest, jenje?

Wellicht was het je opgevallen dat bij veel concerten sowieso je kaartje al wordt gescand en op echtheid gechecked.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-10-2008 18:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 17:07 schreef MR. N het volgende:
D'oh! Het gaat erom dat er genoeg alternatieven voor de postkantoren zijn....


Maar die alternatieven zitten meestal in steden, dus nog niet heel erg handig voor velen. Maar goed, via internetz is ook niet alles.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-10-2008 18:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 oktober 2008 18:48 schreef MMayo het volgende:
Maar die alternatieven zitten meestal in steden, dus nog niet heel erg handig voor velen. Maar goed, via internetz is ook niet alles.


Ja, én? Je kan in Genemuiden bij het postkantoor ook geen kaarten kopen, men moest altijd al naar grote steden voor de juiste postkantoren.


Boeiender


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 31-10-2008 18:59 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 31 oktober 2008 18:57 schreef MR. N het volgende:
Ja, én? Je kan in Genemuiden bij het postkantoor ook geen kaarten kopen, men moest altijd al naar grote steden voor de juiste postkantoren.


Zo is dat, maar de rij bleef eerlijk, wie het eerst komt wie het eerst maalt punt uit. En tegenwoordig moet je maar geluk hebben.... Beetje jammer.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2008 19:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mag ik de dames en heren er even op wijzen dat je bij ticketservice online ook gewoon kunt aangeven wat je voor plaats wil hebben?

-Staplaats
-Rang 1
-Rang 2
-Best beschikbare plaats

Net als op het postkantoor waar ook geldt dat als de staplaatsen op zijn je een zitplaats neemt of gewoon niet gaat omdat je zitten niet true genoeg vindt.

Edit:
Ja, voor veel mensen is het knopje "zoek andere plaatsen" inderdaad erg eng als je er eindelijk door bent gekomen.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-10-2008 19:20]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 31-10-2008 19:36 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ik kwam erachter dat die digitale bestelmeuk niet altijd even prettig is als je geen printer hebt
Verder vind ik het een vooruitgang, ik koop liever een kaartje vanachter de PC dan dat ik in de rij in de regen moet staan om er een aan de kassa te kopen


Life doesn't get much better than this!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 31-10-2008 21:57 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 31 oktober 2008 15:42 schreef M. het volgende:
Bottom line iig is dat we van die papieren rotzooi af moeten.


Maar wat moet ik dan aan mijn muur hangen?
Ik vind het wel leuk om kaartjes van retevette concerten op te hangen, en dan later, als ik in mijn kamer zit, en ik kijk naar de muur denken: "wat een RETEVET concert was dat ook al weer".

Dat en ik heb geen kaarten voor ACDC.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-10-2008 22:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 oktober 2008 15:17 schreef M. het volgende:
Ik vind het goed dat deze stap gezet wordt. Je zou eigenlijk van de papieren tickets afmoeten en het ticket gewoon op je bankpaschip of iets dergelijks moeten kunnen laden.



Ee a4 met een barcode uitprinten werkt ook prima, was laats met eenopreden van gorefest in de kelder in amersfoort reuze handig. Geen verzendkosten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 31-10-2008 22:19 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 31 oktober 2008 18:29 schreef XXL het volgende:
Of:

Mensen die naar concerten gaan schaffen éénmalig een pasje aan met barcode die bij het ticketservice bedrijf geregistreerd staat. Bestellingen worden op dat pasje geregistreerd en dan kan het pasje mooi dienen als een entreebewijs wat je altijd in je portemonee mee kunt nemen.

Een soort bonuskaart voor concertkaarten, zeg maar.

Edit:

Kunnen ze je desgewenst aan de hand van je concertbezoek patroon ook nog mooie gepersonaliseerde spam aanbieden.


Lach er maar om, maar zoiets zit er vast al aan te komen...



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-10-2008 22:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 22:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ee a4 met een barcode uitprinten werkt ook prima, was laats met eenopreden van gorefest in de kelder in amersfoort reuze handig. Geen verzendkosten.

PayLogic systeem toevallig? Werkt prima, ja!

Denk ook niet dat iemand zo'n kaartje van iemand anders wil kopen, simpelweg omdat de verkoper hem alsnog zelf kan printen en mee naar het concert nemen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2008 8:32 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 22:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ee a4 met een barcode uitprinten werkt ook prima, was laats met eenopreden van gorefest in de kelder in amersfoort reuze handig. Geen verzendkosten.


Hmpf barcodes, totdat het ding bij scannen aangeeft al eens gescant te zijn terwijl dat niet kan. Foutje/storing in systeem en je mist een deel of het gehele concert.


Fire
Usericon van Fire
Posted 01-11-2008 14:33 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 1 november 2008 8:32 schreef MMayo het volgende:
Hmpf barcodes, totdat het ding bij scannen aangeeft al eens gescant te zijn terwijl dat niet kan. Foutje/storing in systeem en je mist een deel of het gehele concert.


Tot nu toe heb ik weinig problemen gezien met Paylogic, een keer dat mensen wel hadden betaald maar geen e-mail met kaartje hadden gekregen en de website een foutmelding aangaf. Echter was dat allemaal goed op te lossen (Mede doordat de meeste mensen en bankafschrift/print meenamen.)


Verder vind ik de online vvk prima, echter is het wel zo dat wanneer je naar voorstellingen wil die direct zijn uitverkocht je geen goede mogelijkheid hebt om er 'op tijd' bij te zijn behalve dan proberen een kaartje te bemachtigen.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-11-2008 14:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hier gaat de verkoop meestal per telefoon. Als ticket krijg je een SMSje met een streepjescode die bij de ingang rechtstreeks van je telefoon kan worden ingescand. Supersnel en handig.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2008 14:51 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik vind dat je gewoon olderwets naar het postkantoor moet kunnen gaan, net als met het concert van Metallica, ik heb dan het geluk gehad dat ik er door ben gekomen, maar voor velen was het grote ergernis.


Against God and Government


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-11-2008 15:01 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zo ziet een ticket anno 2008 er uit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-11-2008 15:03 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2008 16:13 schreef Jenje het volgende:
Weet ik Maar in Nederland wordt iets altijd eerst ingevoerd en dan pas wordt er nagedacht wat er fout kan gaan.
Niet per sé. Rekeningrijden bijvoorbeeld wordt nu al een kostbare draak die alleen op papier werkt, maar als je er rationeel naar gaat kijken meer gaten vertoont dan het gemiddelde verhaal dat een asielzoeker ophangt bij de douane. Doch dit geheel terzijde.

Mijn mening; gewoon eerst twee systemen naast elkaar hanteren. Online verkoop kan op die manier uitgroeien tot een volwaardig iets (en nee bedankt niet op de chip; als je geen kaartje wilt omdat je geen prikbord hebt of whatever dan mik je het ding na het halen van een stempel maar gewoon weg, maar een hoop mensen willen nu eenmaal iets tastbaars hebben) en ondertussen kunnen mensen die hier geen belang bij hebben en het liever oldskool doen gewoon bij de FRS, Plato of whatever een kaartje scoren.
Verrijking okee, overname nah.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2008 15:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2008 15:01 schreef Jällö het volgende:
Zo ziet een ticket anno 2008 er uit.



Erg goed idee dit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen