IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Het elektronisch patiëntendossier Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-11-2008 16:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb mijn brief om bezwaar te maken wel bewaard, maar vind het verhaal van M. wel goed klinken en ben gelukkig makkelijk te beïnvloeden. Nog wel even met de familie overleggen natuurlijk.


Nix
Usericon van Nix
Posted 05-11-2008 16:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik vind het eigenlijk prima, zolang artsen de 'in verleden behaalde resultaten' niet altijd maar klakkeloos overnemen.


Zo heb ik twee weken geleden nog een staaltje 'in het verleden behaalde verkeerde diagnose' meegekregen.


Ik denk dat mijn dossier ondertussen wel een paar MB'tjes dik is. 'Gelukkig' heb ik net weer een APK gehad.




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2008 17:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 november 2008 16:58 schreef Nix het volgende:
Ik vind het eigenlijk prima, zolang artsen de 'in verleden behaalde resultaten' niet altijd maar klakkeloos overnemen.


Zo heb ik twee weken geleden nog een staaltje 'in het verleden behaalde verkeerde diagnose' meegekregen.


Ik denk dat mijn dossier ondertussen wel een paar MB'tjes dik is. 'Gelukkig' heb ik net weer een APK gehad.




Helaas kan je er op rekenen dat mensen blind op de info gaan varen, is veel makkelijker en sneller dan aan een patient vragen hoe of wat. Dus denk ik dat "verkeerde diagnoses" langer in een systeem blijven.


Boeiender


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 05-11-2008 17:09 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja, daar zit je op te wachten. Het idee was juist dat patienten sneller en efficienter geholpen kunnen worden met zo'n EPD naar ik meen. Schiet dus niet op.
Bovendien neem ik aan dat je als patient voor een dokter/hulpverlener sowieso niks te verbergen hebt, (ze zijn er immers om je te helpen) dus het argument 'Ik heb niks te verbergen dus ik vind het ok' snijdt ook geen hout.
Ja, je privacy is al naar de klote, fair enough. En waarom? Omdat men het laat gebeuren, of omdat je er gewoonweg niet onderuit komt. Wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Mijn privacy is van mij, voor zo ver ik dat kan rekken.

Zo, en nu eerst de wegenwacht maar eens bellen als de Stomstom het weer eens vertikt.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:11 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:09 schreef Mottighaerd het volgende:
Schiet dus niet op.


Die vraag/statement mag je nog eens overdenken als je bij de huisartsenpost van 't ziekenhuis weer een volledig formulier met NAW-gegevens en aanverwanten in mag vullen, ondanks dat je een maand daarvoor bij hetzelfde ziekenhuis in behandeling bent geweest.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 05-11-2008 17:12 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Als we nu ongevallen en ziekten bij wet verbieden hebben we dat EPD ook niet meer nodig.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2008 17:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 november 2008 17:11 schreef Illusione het volgende:
Die vraag/statement mag je nog eens overdenken als je bij de huisartsenpost van 't ziekenhuis weer een volledig formulier met NAW-gegevens en aanverwanten in mag vullen, ondanks dat je een maand daarvoor bij hetzelfde ziekenhuis in behandeling bent geweest.


Ik geloof niet dat een systeem slecht zal wezen, maar helaas is elk systeem zo zwak als de zwakste schakel, en dat is toch de mens. We zullen wel zien hoe of wat.


Boeiender


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 05-11-2008 17:14 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Lijkt me minder erg dan keer op keer een verkeerde diagnose krijgen, ook al heb je een maand daarvoor al aangegeven dat deze niet klopt maar het blijft, wat N. al aangaf, een tijd in het systeem zitten.
Verkeerde medicijnen erin en hoppa!

Edit: Reactie op Illusione dus, gaat weer eens sneller dan ik kan typen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 05-11-2008 17:14]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:15 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:13 schreef MR. N het volgende:
Ik geloof niet dat een systeem slecht zal wezen, maar helaas is elk systeem zo zwak als de zwakste schakel, en dat is toch de mens. We zullen wel zien hoe of wat.


Zeker waar. De meeste opmerkingen die ik heb gehoord over het landelijk EPD of EPDs in ziekenhuizen zijn in de trant van 'Tja, maar als ik het pasje van m'n collega jat kan ik overal bij' of 'Bij ons kan ik overal alles inzien'.. dat zijn allemaal zaken die voortkomen uit slechte implementaties, onduidelijke procesbeschrijvingen en pure luiheid om interne autorisaties uit te zoeken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-11-2008 17:15 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 5 november 2008 17:12 schreef Dentz het volgende:
Als we nu ongevallen en ziekten bij wet verbieden hebben we dat EPD ook niet meer nodig.
Nee man, niemand rookt tegenwoordig, er wordt niemand ziek.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:15 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:14 schreef Mottighaerd het volgende:
Lijkt me minder erg dan keer op keer een verkeerde diagnose krijgen, ook al heb je een maand daarvoor al aangegeven dat deze niet klopt maar het blijft, wat N. al aangaf, een tijd in het systeem zitten.
Verkeerde medicijnen erin en hoppa!

Edit: Reactie op Illusione dus, gaat weer eens sneller dan ik kan typen.


Nee, die diagnose kan dus ook worden aangepast, of een toevoeging worden gemaakt dat deze diagnose verkeerd is.

Bovendien, denk je dat dit bij papieren dossiers niet voorkomt, of bij systemen binnen zorginstellingen ? Dat heeft geen donder te maken met een landelijk EPD.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 05-11-2008 17:16 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:15 schreef Audiophile het volgende:
Nee man, niemand rookt tegenwoordig, er wordt niemand ziek.

Is ook zo. En van te hard rijden ga je alleen maar dood.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 05-11-2008 17:17 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

O, dat komt nu ook voor. Dat ontken ik ook niet, want heb het zelf ook van vrij dichtbij meegemaakt, waarvan 2x met dodelijke afloop voor de gedupeerde.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-11-2008 17:18 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 5 november 2008 17:13 schreef MR. N het volgende:
Ik geloof niet dat een systeem slecht zal wezen, maar helaas is elk systeem zo zwak als de zwakste schakel, en dat is toch de mens. We zullen wel zien hoe of wat.

De voor de hand liggende vraag voor wat de oplossing is voor het zorgstelsel lijkt mij voor een groot gedeelte de vraag of we te maken hebben met een technisch, organisatorisch of een moreel probleem of hoe deze zich tot elkaar verhouden. Volgens mij wordt er voornamelijk overhaaste symptonen bestrijding gedaan in plaats van het probleem bij de oorzaak aan te pakken. en da's bij ieder systeem zo...



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:19 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:17 schreef Mottighaerd het volgende:
O, dat komt nu ook voor. Dat ontken ik ook niet, want heb het zelf ook van vrij dichtbij meegemaakt, waarvan 2x met dodelijke afloop voor de gedupeerde.


Dan snap je dus ook dat dit los staat van het iniatief 'landelijk EPD'.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:19 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:18 schreef Audiophile het volgende:
De voor de hand liggende vraag voor wat de oplossing is voor het zorgstelsel lijkt mij voor een groot gedeelte de vraag of we te maken hebben met een technisch, organisatorisch of een moreel probleem of hoe deze zich tot elkaar verhouden. Volgens mij wordt er voornamelijk overhaaste symptonen bestrijding gedaan in plaats van het probleem bij de oorzaak aan te pakken. en da's bij ieder systeem zo...


Pssttt, dit is een iniatief dat al jaaarreennn loopt. 'Overhaast' is dus niet zo van toepassing.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2008 17:19 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 november 2008 17:15 schreef Illusione het volgende:
Zeker waar. De meeste opmerkingen die ik heb gehoord over het landelijk EPD of EPDs in ziekenhuizen zijn in de trant van 'Tja, maar als ik het pasje van m'n collega jat kan ik overal bij' of 'Bij ons kan ik overal alles inzien'.. dat zijn allemaal zaken die voortkomen uit slechte implementaties, onduidelijke procesbeschrijvingen en pure luiheid om interne autorisaties uit te zoeken.


Exact, en daarom ben ik ietwat huiverig voor dit soort zaken. Hoe groter het systeem (en dan vooral de hoeveelheid mensen die er mee werken) hoe eerder er misbruik en/of fouten worden gemaakt, en dit is een systeem waar levens vanaf kunnen hangen (wat het positieve zowel als het negatieve is in dit geval).


Boeiender


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-11-2008 17:20 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 5 november 2008 17:19 schreef Illusione het volgende:
Pssttt, dit is een iniatief dat al jaaarreennn loopt. 'Overhaast' is dus niet zo van toepassing.
Ja, da's de uitvoering, het besluit is overhaast? Aan de andee kant, wat weet ik er nou van? Ik was er niet bij.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:21 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:19 schreef MR. N het volgende:
Exact, en daarom ben ik ietwat huiverig voor dit soort zaken. Hoe groter het systeem (en dan vooral de hoeveelheid mensen die er mee werken) hoe eerder er misbruik en/of fouten worden gemaakt, en dit is een systeem waar levens vanaf kunnen hangen (wat het positieve zowel als het negatieve is in dit geval).


Hmmm, zo zwart/wit ligt het niet. Toegang tot andermans systemen wordt dadelijk niet een kwestie van 'één druk op de knop'. Echter, het wordt wel mogelijk die toegang te geven.

Maareh, alles leuk en aardig, maar het landelijk EPD duurt nog vele jaren.. don't worry.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:22 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:20 schreef Audiophile het volgende:
Ja, da's de uitvoering, het besluit is overhaast? Aan de andee kant, wat weet ik er nou van? Ik was er niet bij.



Nee, het besluit is nog helemaal niet genomen. De wet is nog niet aangenomen, de leveranciers voldoen nog lang niet aan alle eisen en beperkingen, de instellingen zijn er nog niet op ingesteld.. de uitvoering laat nog wel een paar jaar op zich wachten.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-11-2008 17:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik ben dan wel benieuwd wat dat misbruik dan precies zal zijn


Je moeder.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2008 17:23 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 november 2008 17:21 schreef Illusione het volgende:
Hmmm, zo zwart/wit ligt het niet. Toegang tot andermans systemen wordt dadelijk niet een kwestie van 'één druk op de knop'. Echter, het wordt wel mogelijk die toegang te geven.

Maareh, alles leuk en aardig, maar het landelijk EPD duurt nog vele jaren.. don't worry.


Oh, I don't worry op zich hoor, dit vind ik een van de betere initiatieven qua registratie en systeem, er is tenminste een duidelijk voordeel te behalen, als alles redelijk waterdicht gemaakt wordt.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 05-11-2008 17:23 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 17:22 schreef karnivoor het volgende:
ik ben dan wel benieuwd wat dat misbruik dan precies zal zijn


De angst dat zorgverzekeraars toegang krijgen tot je medische gegevens, of je buurman, etc. Kortom, het gevoel dat je medische gegevens op straat komen te liggen, of tegen je worden gebruikt (voor een verzekeringspolis bijvoorbeeld).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 05-11-2008 17:24 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Verzekeraars misschien?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-11-2008 17:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ah dat op straat klinkt logisch met al die slingerende usb sticks. maar er zijn ook vaak zat hele mappen kwijt geraakt dus daar maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen over. hoewel een usb stick wel makkelijker kwijt te raken is natuurlijk

maar hoe kunnen verzekeraars daar misbruik van maken als je nu ook al een meldingsplicht hebt? toch juist een stuk makkelijker? hoef je niks zelf te doen


Je moeder.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen