quote:
Op 26 november 2008 9:46 schreef Illusione het volgende:
De prijs voor meest kansloze poging tot geveinsde intelligentie gaat, zonder twijfel, naar de topicstarter.
Sodeflikker op met je slappe gezever, muts.
*proest* Ik weet ineens weer waarom ik ZM leuk tijdverdrijf vind. Oa dankzij Illu die het altijd zo mooi weet te verwoorden..
Om zowaar toch een poging te doen serieus er op in te gaan..:
@Shay: ik snap het 'probleem' niet helemaal. Waar maak je jezelf nou zo gek mee? Dat je nummers niet kunt onthouden en/of ze niet kunt doorgronden? Wat doorgronden betreft: dat klink alsof je a) een gefrustreerde muzikant bent die het zelf [nog] niet beheerst of b) je geen muzikant bent en het dus frustrerend vindt dat je het sowieso niet KUNT volgen??
Niet slecht bedoeld hoor, maar zo komt het op me over hehe.
Ik baal zelf vaak enorm dat ik geen instrument speel, maar ben tegelijkertijd er ook wel blij om, omdat ik op die manier waarschijnlijk ook anders ergens naar kan luisteren. Naar het geheel, de sfeer, etc. Ipv [zoals bij bijv. de 'snobs' in de prog scene] dat je alleen maar bezig bent met de structuur of hoe het technisch in elkaar steekt en of je de muzikanten nog kunt betrappen op foutjes..
Ik hou wel van complexiteit, polyritmiek, super-muzikanten, notenpoeperij.. maar moet ik het dan ook snappen? Nee. Ik geniet gewoon van muziek op mijn eigen manier, en dat moet jij vooral ook lekker doen en je niet te druk maken verder