|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik zit deze week sinds jaaaaren weer eens de eerste cd van Korn te beluisteren,maar wat is dat een ontzettend gave duistere en zieke cd. Gortdroog zeer innovatief gitaarspel, een bassist en een drummer die een perfecte ritmesectie vormen aangevuld met het dierlijke gegrom van Davis. Life is Peachy vind/vond ik al veel minder. De logheid(minder) en zieke sfeer was er nog wel, maar niet zo beklemmend en in your face als het debuut. Ik ben ze daarna eigenlijk uit het oog verloren als kon het optreden op FOR me nog wel bekoren. Ondanks dat de eigenhandig een geheel nieuwe stroming hebben uitgevonden moet Morbid Angel toch een inspiratiebron zijn geweest. Luister beide bands maar eens na elkaar. [Dit bericht is gewijzigd door Heer der Heerscharen op 18-12-2008 22:41] TMDC The VIDEO'S : http://monolith.metalunaproductions.com |
|
Mee eens, die eerste cd van Korn is echt vet. Daarna werd het minder hoewel er op de latere cd's ook nog wel aardige nummers staan. |
|
de eerste is bijzonder vet Blind signature |
|
Zo goed dat dit het eerste echte Korn-topic is zelfs. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
is dit die band waarbij die zanger begint te janken tijdens 1 of ander nummer (geloof omdat z'n vader vieze dingen deed met hem???). niet mee opgegroeid... blind zegt me wel iets (hoor ik geloof ik wel eens in de kroeg). spreekt me totaal niet aan deze band (van wat ik er van ken). hoe verrassend: niet mijn kop thee. |
|
quote: Daddy is dat. Maar wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? |
|
Die eerste was erg gaaf, vooral het bass geluid. De tweede gaat nog wel en daarna wordt het steeds slechter. |
|
Neenee, Untouchables Zeer apart sfeertje heeft die plaat, ondanks een paar fillers. Faustian Spirit of the Earth |
|
Ik ben fan. Lekkere depri teksten. |
|
quote: Dat hebben ze zelf ooit ook verteld. Ze vonden MA hartstikke gaaf, behalve de snelle stukken dan, en die heeft Korn dan ook niet.. don't mistake lack of talent for genius |
|
quote: Nou, niet helemaal eigenhandig, maar wel de band die het bekend heeft gemaakt in den beginne... Ik heb een aantal cd's van ze, zal ze weer eens opzetten, dat is een tijd geleden. Boeiender |
|
De band bestond al een jaar of wat voordat Davis erbij kwam. Ik zou geenband kennen die eerder was met dat geluid. Primus heeft er soms iets van weg, maar die missen die duistere sfeer. Speelde Korn God of Emptiness soms niet live? TMDC The VIDEO'S : http://monolith.metalunaproductions.com |
|
O lache, wist ik niet, maar klopt ja (net opgezocht)! Kan er geen audio/video van vinden zo 123, wel dat ie in '99 in de studio is gedaan (http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=77119). Even verder graven op het www Korn met de 1e plaat leren kennen reeds voordat die hier in europa uit was (iets met neef in amerika van onze drummer destijds), daar gingen we toen zeker wel hard op! Daaropvolgende platen eigenlijk nooit meer echt gevolgd (wel geluisterd een tijdje, maar snel de interesse verloren omdat het niet zo cool als de 1e was), maar idd; dat sfeertje en de toen idd redelijk unieke stijl deden 't em. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 20-12-2008 1:42] |
|
Vond de 1e cd wel gaaf ( dat is toch met die schommel op de coverart? ). de rest vind ik maar kut. The trend is dead. |
|
quote: ja, en ze hebben zelfs een cd uitgbracht met de band die voorafging aan Korn. Die band heette L.A.P.D (Love and peace dude) en speelde een mix tussen hardcore en red hot chillipepersachtige funk. aardig maar niks bijzonders en zeker geen deathmetal |
|
quote: niks, was een vraag om te herkennen of dit de band is die bedoeld werd door HdH. jaren terug zag je meer Korn shirtjes en patsches dan van Metallica en Slayer trouwens. Grote band kennenlijk? |
|
Ja, dat klopt dus |
|
Aha... vandaar... nou, dan zeg ik: |
|
1e CD was ik voorheen (pubertijd) echt aan verkocht, nou al jaaaaren niet meer gedraaid, klinkt leuk maar totaal aan mijn interesse voorbij getrokken.... roept nog wel leuke herrinderingen op How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
dat heb ik nou met Sempiternal Deathreign : The spooky gloom, Unleashed "where no live dwells", asphyx "the rack" en beyond belief "remind the skull & stranded", autopsy "friend for blood", phlebotomized "detoved to god", my dying bride "as the flower...", winter "into darkness" en agatokkie!!! etc... [Dit bericht is gewijzigd door GRINDBASHERS op 21-12-2008 18:19] |
|
quote: Dat zijn vadert waarschijnlijk aan zijn poepert zat :') Against God and Government |
|
quote: Nou en? dat deed mijn vader ook toen ik 9 was en ik vond het maar wat prettig. |
|
Ik doe het tegenwoordig bij mijn vader De shit is aan!!!1 |
|
Ook wel geprobeerd maar die vent kan hard meppen met zijn rollator, daar word je beroerd van. |
|
Ik heb vandaag zonder shit! De dildo van zijn moer gezien, een roze gummi vibo, met heel veel beweigings ruimte, nasty! Against God and Government |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |