IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Tabletop games (bordspellen, kaartspellen en dergelijken dus) Volgende pagina
Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 14:23 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Omdat het nog ontbreekt en ik een verhaaltje kwijt wou hierover. En gezien er op dit forum al zeker drie verschillende computer games topics zijn dacht ik het word hoog tijd voor eejn tabletop games topic.


Dus wat zijn jullie favoriete bordspellen/kaartspellen, enz.

Momenteel speel ik belachelijk veel zweeds pesten, hierbij is 85% van het spel geluk en is het slechts mogelijk om het voor 15% te beïnvloeden. Dit kan ontzettend frustrerend zijn, maar het is wel tof om te spelen.

Verder heb ik de afgelopen tijd wel 3 verschillende versies van liegen geleerd en dan ook nog een keer een versie van bullshit (de amerikaanse variant dus) Wat wel humor is, maar erg verwarrend.

Heb ik de afgelopen tijd door vrij veel bij mijn ouders te zijn mijn o'hell skills weer opgekrikt naar een redelijk niveau

En heb ik aan sommige andere kaartspelletjes nog steeds een hartgrondige hekel.

Een tijdje terug heb ik voor het allereerst the farming game gespeeld. Ontzettend gaaf en tof, maar godsallemachtig ik zou nooit van mijn leven nog echt boerin willen worden na het spelen van dit spel. Je word helemaal gestoord van alle mislukte oogsten en hoge rekeningen enzovoorts.

En dan heb ik gisteravond weer heel gezellig ge D&D wat uiteraard erg tof is. Vooral als je een dm hebt die ook probeert zijn spelers in leven te houden. (heersch) Tegenwoordig twee keer in de week D&D'en. Twee verschillende party's en twee verschillende dm's. Maakt het wel heel tof. Binnenkort misschien zelf een derde campaign gaan dm'en, met waarschijnlijk weer een geheel andere party.


Dus wat voor gave spellen spelen jullie?


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 14-01-2009 14:27 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Ik speel regelmatig kolonisten van catan met vriendinnen, wel leuk spel. Stratego en risk doe ik ook graag.

Ik speel vaak rummikub en mens erger je niet met cliënten maar dat vind ik niet geweldig


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-01-2009 14:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik hou meer van kaartenhuizen bouwen, of van jenga onmogelijke torens bouwen.
Bordspellen heb ik niet zoveel mee, maar nog minder met computer spellen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 14:29 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Kolonisten is erg gaaf ja.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-01-2009 14:32 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Bij een maat van me proberen ze me tijdens het zuipen de laatste maanden regelmatig aan Risk te krijgen. An sich leuk, en ik heb ook niet echt een hekel aan bordspellen, maar flikker op, ik ga toch niet drie uur zitten dobbelen tijdens het zuipen?

Kolonisten heb ik overigens ooit een keer geprobeerd en ik snap met de beste wil van de wereld niet wat iedereen eraan vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 14-01-2009 14:33]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-01-2009 14:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vieropeenrij, met mijn neefje van zes ..

En Triviant, maar dat win ik altijd, wordt saai.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 14:36 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:32 schreef Ralph het volgende:
Bij een maat van me proberen ze me tijdens het zuipen de laatste maanden regelmatig aan Risk te krijgen. An sich leuk, en ik heb ook niet echt een hekel aan bordspellen, maar flikker op, ik ga toch niet drie uur zitten dobbelen tijdens het zuipen?

Kolonisten heb ik overigens ooit een keer geprobeerd en ik snap met de beste wil van de wereld niet wat iedereen eraan vindt.


Risk is pas leuk als je al 3 uur hebt zitten zuipen en geen van allen de ballen er meer van snapt. Dan is het gewoon, al je mannetjes neerzetten en proberen de anderen uit te roeien. Dat dat totaal niet werkt neemt niks van de hilariteit weg.
Daarvoor hadden we zitten ezelen en nog wat anders kansloos. Ezelen en liegen en halli galli en jenga zijn gewoon spelletjes voor tijdens het zuipen, omdat ze zo godvergeten simpel zijn en toch wel humor.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-01-2009 14:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Halli galli klinkt eng en ik ga ook niet opzoeken wat het is ook.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 14:39 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:38 schreef Ralph het volgende:
Halli galli klinkt eng en ik ga ook niet opzoeken wat het is ook.

Tis niet zo moeilijk, als er dezelfde plaatjes liggen mag je op de bel slaan. Wat betekent dat als je wint je dus een blauwe hand hebt, omdat iedereen zo snel en hard mogelijk op de bel probeert te slaan.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-01-2009 14:46 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Mag de deurbel ook? Een andere bel heb ik niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 14:51 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

zit een bel bij het spel.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-01-2009 14:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Munchkin natuurlijk. Wreedste spel tot ik wat leukers heb gevonden.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 14-01-2009 14:53 by Nargaroth Wijzig reactieProfiel van NargarothQuote dit bericht

De Grote Dalmutti!


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-01-2009 14:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:53 schreef Nargaroth het volgende:
De Grote Dalmutti!
Heb ik meer mensen over gehoord. Nooit gedaan zover ik weet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 14-01-2009 15:00 by Nargaroth Wijzig reactieProfiel van NargarothQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:55 schreef Greycloak het volgende:
Heb ik meer mensen over gehoord. Nooit gedaan zover ik weet.

Heb het ook pas één keer gespeeld (tijdens het zuipen) 2 weken terug. Wel erg mee vermaakt. Zit nog best wat tactiek in ook. Schaf het zelf ook maar eens aan denk. Voor € 8,- bij bol.com

http://www.bol.com/nl/p/games/de-grote-dalmuti/1004004000029795/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020121888gaa


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 15:02 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:53 schreef Nargaroth het volgende:
De Grote Dalmutti!


Heerlijk spel voor grote groepen, valt met 12 man nog steeds goed te spelen.
En zit idd behoorlijk wat taktiek in.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-01-2009 15:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 januari 2009 14:46 schreef Ralph het volgende:
Mag de deurbel ook? Een andere bel heb ik niet.


haha dan wordt het spel pas echt gaaf, en bij elke ronde een nieuw huis


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 14-01-2009 15:04 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 15:02 schreef Pandora het volgende:
Heerlijk spel voor grote groepen, valt met 12 man nog steeds goed te spelen.
En zit idd behoorlijk wat taktiek in.
Kijk dat is leuk, als het met grotere groepen ook goed kan. veel spellen zijn tot max. 6 en als je dan met 8 man bent gaat t eigenlijk dan net niet goed.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-01-2009 15:05 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Strippoker. Dá's pas gezellig.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 14-01-2009 15:06 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 15:05 schreef Illusione het volgende:
Strippoker. Dá's pas gezellig.
moet je wel iedereen die mee doet naakt willen zien, liefje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-01-2009 15:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Da's een kwestie van zorgvuldig uitnodigen. Ik raad dan ook niet aan deze optie tijdens de familiekerstborrel op tafel te werpen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 14-01-2009 15:07 by Nargaroth Wijzig reactieProfiel van NargarothQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 15:02 schreef Pandora het volgende:
Heerlijk spel voor grote groepen, valt met 12 man nog steeds goed te spelen.
En zit idd behoorlijk wat taktiek in.
Met 12 man goed te spelen? Er zitten 'slechts' 80 kaarten in hoor. Het spelelement gaat er dan wel uit lijkt me met 12 spelers

Voor 4 tot 8 spelers is het iig bedoeld


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-01-2009 15:14 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 15:07 schreef Nargaroth het volgende:
Met 12 man goed te spelen? Er zitten 'slechts' 80 kaarten in hoor. Het spelelement gaat er dan wel uit lijkt me met 12 spelers

Voor 4 tot 8 spelers is het iig bedoeld


12 man gaat prima hoor, maar das wel de max.

Met minder kaarten de man word het moeilijker. Als er dan word begonnen met een serie van drie is de kans groot dat er niemand anders 3 dezelfde heeft en je gelijk nog een serie op mag lekker. Heerlijk nasty.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 14-01-2009 15:23 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 15:14 schreef Pandora het volgende:
12 man gaat prima hoor, maar das wel de max.

Met minder kaarten de man word het moeilijker. Als er dan word begonnen met een serie van drie is de kans groot dat er niemand anders 3 dezelfde heeft en je gelijk nog een serie op mag lekker. Heerlijk nasty.
Zulke spelletjes heb je idd met de gewonen kaarten ook, deden t dan meestal met 8 man en 3 pakken kaarten. Dan kan je even vooruit, en vreemde dingen die je dan kan opleggen. beginnen met 8 zevens bijvoorbeeld.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-01-2009 15:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2009 14:51 schreef Greycloak het volgende:
Munchkin natuurlijk. Wreedste spel tot ik wat leukers heb gevonden.



Erg gaaf, maar wel voor een groot deel op geluk gebaseerd.

Fluxx is erg vet, zijn een aantal varianten van. In principe zijn er 3 basisregels, die het hele spel blijven gelden. Gaandeweg het spel leg je zelf regels bij (die dus ook de basisregels kunnen overrulen) en laat je ze weer verdwijnen. Er zijn simpele regels (pak 3 kaarten per beurt, dat soort dingen) en wat uitgebreidere regels.

Het spel heeft geen doel tot je zelf een doel hebt neergelegd Een doel is meestal het hebben van 1 of 2 Keepers, die je voor je kunt neerleggen. Ik heb het spel 1 keer gewonnen voordat de eerste ronde voorbij was. En ik heb het spel een keer gespeeld om pas na 3 uur weer klaar te zijn. Meestal is het een half uur ofzo.

De variant Zombie Fluxx lijkt tot nu het toe het leukste te zijn, simpelweg vanwege het thema Alle varianten zijn wel erg op geluk gebaseerd, het plezier komt vooral uit het feit dat het spel heel dynamisch is en opeens volledig kan omslaan. En je kunt mensen gruwelijk hard uit hun zorgvuldige plannen naaien.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-01-2009 15:37 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Shogun (1986), de rest is voor posers.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen