![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dank. Hier alvast een voorproefje. Ik hoop veel op dit soort onverhade weggetjes te gaan fietsen. ![]() Volgend jaar missschien Pyreneën of Marokko. Afgaande op verhalen van wereldfietsers zijn dit erg fijne fietsgebieden. Je leest ook veel goede verhalen over ZO-Azië, Thailand eo. West USA en CAN lijkt me ook gaaf maar ik vrees dat het asfalt daar lastig te vermijden is. Dit is ook de reden dat ik een beetje ben uitgefietst in Europa. Die Great Divide Mountain Bike Route klinkt wel goed, btw. ![]() |
|
quote: Even verslagje Vertrokken vanuit Hasselt richting Maastricht, leuke rit langs het kannaal, een paar leuke kuitenvreters ![]() Dan eens Maastricht bezocht en gemerkt dat er echt wel heel veel kasseien zijn, wat ik haat met de fiets maar de fietsinfrastructuur is echt wel schitterend: ![]() ![]() Lift aan een brug waar je met de fiets in kunt rijden en zo naar boven kunt gaan. Onderweg van Maastricht naar Eben Emaal eens dat Chateau Neercammen bezocht, vet kasteel enkel spijtig dat ze er net restauratiewerken aan het doen zijn anders had ik er zeker foto's van genomen. In Eben Emaal van de gelegenhied gebruik gemaakt om eens het Fort Eben Emaal te bezichtigen: ![]() Dan naar Eben voor de Tour Eben Ezer te bezoeken: ![]() Dan naar Tongeren gereden en iets gegeten en den Ambiorix nog eens gezien. Daarnaa naar kasteel Alden Biesen nabij Bilzen en zo naar Bilzen en Hasselt terug gereden en in Hasselt op gepaste wijze de dag beklonken: ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
quote: ![]() Lekker! Die fietscomputer bedoel ik dan he. ![]() |
|
De uberdeluxe fietstrektocht is bevallen, Veluwe is mooi en heerlijk relaxed in hotels geslapen. 's Ochtends om zeven uur ontbijt en dan met de stalen ros de Veluwe over. Heerlijk. Heb me niet helemaal aan de door de organisatie uitgezette route gehouden, want ik wilde andere dingen zien en een andere route fietsen. Kroller Muller museum meegepakt en kasteel Roosedael. Wel had ik mezelf onderschat qua conditie... 50 km per dag is voor beginners, hehehe. De volgende keer maar wat langere afstanden doen! Wat ik me afvraag is of jullie fietsbroeken (met zeem) dragen bij het fietsen. Zelf wil ik daar (nog) niet aan, omdat ik het best dure broeken vind en ze lijken me vervelend zitten als ik een wandelingetje maakt (ik wissel het fietsen graag af met af een toe een stukje wandelen). Maar met een geldekje op mijn zadel en naadloos ondergoed en dunne legging kon ik nog maar net flinke zadelpijn voorkomen. Dus als ik langer wil fietsen is een fietsbroek denk ik onontkoombaar, wat denken de ervaren fietsers hier daarover? ~* www.SpoOken.nl *~ ![]() |
|
Tof dat het bevallen is! 50 km is inderdaad niet zoveel en al helemaal niet zonder bagage natuurlijk. Ook is zo’n afstand echt prima te doen zonder fietsbroek. Als het daarbij blijft heb je er sowieso nooit een nodig. Maar, je zegt dat je nog maar net flinke zadelpijn kon voorkomen, dat klinkt eigenlijk niet goed. Ik denk dat het ten eerste deels aan dat geldekje ligt. Gelzadels zijn waardeloos. Die gel wordt in elkaar gedrukt en het gaat behoorlijk broeien. Als ik op een gelzadel ga fietsen heb ik na 10 km al een zere reet. Leuk dat Cora Cellulitis blij is met ‘r gelzadel (die alleen maar d’r rondje naar de Appie fietst en weer terug) maar zadels zijn wat mij betreft hard. Ik heb zelf een leren Brooks-zadel (klassiekertje) maar je hebt genoeg andere merken met synthetische zadels die ook hard zijn. Ten tweede ligt het aan je kleding denk ik. Ondergoed + legging, dat zijn twee lagen en dat wrijft toch over elkaar heen met warmteproductie tot gevolg + schrale huid. Niet lekker, lijkt me. De legging lijkt me ook uit den boze, volgens mij gaat het beter met zacht en (idd) naadloos ondergoed en een wijdere, luchtige broek, zo’n sneldrogend zomers outdoor-ding of zo. Dat geldekje (nooit van gehoord haha) moet er sowieso af denk ik. Probeer het eerst eens op een hard zadel (waar je al wel aan gewend bent). Er zijn mensen die hele fietsvakanties voltooien zonder speciale fietsbroek met zeemlap (is ook een kwestie van gewenning). Toch is, als je meer/langer gaat rijden, een fietsbroek denk ik altijd beter dan je huidige oplossing. Koop een goede. Na een paar jaar Agu-misère ben ik overgestapt op Assos. Duur duur, hoezo duur, JIJ slaapt in een hotel ;-). Tegen de tijd dat je al duizenden kilometers comfortabel hebt weggetrapt ben je die knaken allang vergeten, zeg ik altijd maar. Ik voel me weer zo goed als een peuter in z’n nieuwe Huggies. Ik weet wel waar ik meer van zou balen, 100 piek minder op de spaarrekening of een fietsvakantie moeten afbreken vanwegen een steenpuist. Lopen gaat prima met die dingen, een stukje dan idd. Maar als het echt moet, even achter een boom wissel je je fietsbroek toch zo om met iets anders? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Ik draag nooit een fietsbroek, draag altijd een gewone jeans. Heb wel al tal van broeken versleten door te fietsen. Ik ben het gewoon om zo te rijden, best relaxed ![]() ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
Het vreemde is dat ik altijd zadelpijn en een slapende pipi krijg als ik op mn gewone fiets zit en niet op mn racefiets ![]() Edit: ah ik zie het al mijn gewone fiets heeft zo'n haarverzorgingsproduct zadel en mn racefiets is gewoon gewapend beton(met wat schuim dan) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-08-2010 0:28] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: ik heb ook een zadel met gel erin en mij hoor je er zeker niet van klagen, heb net weer 17km gereden en van enige pijn is er geen sprake. Een beenhard zadel vind ik pas irritant, daar heb ik pas zadelpijn van. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 14-08-2010 4:39] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 ![]() |
|
quote: Kwestie van verschillende dingen uitproberen dus om erachter te komen wat bij je past ![]() Ik kwam deze video tegen van Mark Beaumont die van Alaska naar Ushuaia (Argentinië) fietst, prachtig: http://www.youtube.com/watch?v=jalPOQi9l9U Op een Nederlandse fiets! (Koga Miyata) [Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-08-2010 20:58] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Koga Nederlands? ![]() |
|
quote: Mooi materiaal. Tnx voor de tip! ![]() ![]() |
|
quote: Je gaat dat ook doen? ![]() ![]() |
|
Fietsbroek is zeker wel een aanrader ja! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Uhuh. Rondje Rotterdam. Willemsbrug over op de heenweg, Erasmusbrug op de terugweg. ![]() ![]() |
|
quote: Pas ook gedaan. Alleen dan eerst over de Brienenoordbrug, daarna Willemsbrug, Erasmusbrug en Maastunnel. Binnen het uur terug. ![]() Scheelt wel dat ik in Rotterdam woon. ![]() ![]() |
|
@ beli, nice pictures. altijd zo relaxed om een lekker eind of meerdere dagen te gaan fietsen. zeker in je 1tje, lekker doen waar je zin in hebt links/rechts, ergens even wat gaan drinken ![]() Ik ga zelf eerst deze zomer wat in de US(motor ![]() ![]() http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 ![]() |
|
quote: Zal me mss eens één aanschaffen (een fietsbroek) quote: Ik heb een koga Miyata en rij er heel erg graag mee! [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-08-2010 22:30] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Gewoon doen Beli! Lekker in je blote kont in een strak broekje met een zacht zeempje tegen je bibs! Als je het eenmaal hebt geprobeerd wil je nooit meer anders. ![]() ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Ik woon er ook. En tja, ik moet toch een keertje de outback verkennen... ![]() ![]() |
|
quote: Waarom zou je, voor jou werkt het toch? Ik gebruikte jouw verhaal meer als voorbeeld, zoals jij fietst zou voor mij (en wrsch. voor de meeste anderen ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
K zal niet snel zo'n broekje kopen maar ik ben toch benieuwd hoeveel zo'n broekje zou schelen op qua snelheid enzo. Nu fiets ik met een behoorlijk slobberige broek die toch echt wel veel wind vangt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Moet je ook je benen scheren. ![]() |
|
quote: Ja, Kooistra & Gaastra. De zoon van Kooistra of Gaastra heeft nu trouwens ook een fietsmerk, Idworx, dat is mss nog wel beter dan Koga. ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |