|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Vlak voor het slapen gaan nog snel een topic in elkaar boksen. Black metal is een genre waar een groot deel van de nieuwere bands de oude garde stug lijkt te kopiëren terwijl de oude garde afstand lijkt te doen van hun roots. Toch zijn er altijd bands die iets nieuws bouwen op de fundering die door die oude garde is achter gelaten. Bands als Weakling, Wolves in the throneroom, Darkspace en ook dit, uit New York afkomstige, Krallice. Krallice is een projectje van o.a. Colin Marston (Behold... The Arctopus, Dysrhythmia). Niet de meest voor de hand liggende persoon om black metal te gaan spelen maar het werkt duidelijk. Muzikaal ligt Burzum duidelijk aan de basis. Maar deze Amerikanen laten de Burzumiaanse muziek ontaarden in onpijlbare, uitzichtloze chaos. Soms lijkt het alsof Burzum en Converge 1 band zijn geworden. Verwacht hier geen breekbare natuur-aanbidding. Krallice draait om een wervelstorm van hypnotiserende, repetitieve chaos. Tel daar het wanhopige geschreew/gekrijs/gegil op de achtergrond bij op en de duistere sfeer is compleet. Ik denk zelfs dat fans van Portal hier wel mee uit de voeten kunnen. Geen makkelijke luisterkost maar zeker de moeite waard: http://www.myspace.com/krallice I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Dank voor deze tip, klinkt erg goed! |
|
Goed spul idd! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik ben altijd huiverig als ik 'Burzum invloeden' hoor maar dit klinkt best redelijk! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik heb dat album nu eindelijk eens besteld. De samples klinken fantastisch. |
|
...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Klinkt verdomde goed dit www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
Omg, dank voor de tip, het beste wat ik sinds een tijd gehoord heb! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Godver, wat een lekkere cd blijft dat ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Klinkt leuk ja, dit Krallice. |
|
Ik heb dit een tijdje geleden even gecheckt toen ik een bestelling ging plaatsen bij Profound Lore. Kon me destijds niet overtuigen. Nu, na alle positieve reacties in deze topic, het nog maar een kans gegeven en dit klinkt eigenlijk best lekker. Zitten erg goede, pakkende gitaarpartijen in verwerkt. Een vergelijking met Wolves in the Throne Room is wel te vinden. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Nieuwe mp3: http://www.profoundlorerecords.com/mp3/d_bthrough.mp3 Album uit in november.... *edit* en een interviewtje d'rbij: http://pitchfork.com/features/show-no-mercy/7520-show-no-mercy/ [Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-09-2009 19:46] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Dimensional Bleedthrough is uit! Zojuist besteld, samen met het debuut, bij Profound... ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Ik heb nog eens een poging gedaan, maar dit is te onsamenhangend en teveel allerhande gitaargefriemel. Geen sfeer. Een minuut kan ik dat wel appreciëren, maar na drie minuten is het supersaai. |
|
quote: Zoals in: hippies? Muzikaal toch alvast niet. Oh ja: lange nummers. Wittr = pure sfeer. |
|
quote: Hoe is-ie in vergelijking met "Krallice"? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Hij is uit. Ik heb hem gisteren binnen gekregen. Ondertussen zit ik hem voor de tweede keer te luisteren. Op het eerste gehoor is er weinig verschil met het vorige album. Het grootste verschil dat ik hoor is dat de nummers sterker zijn. Ze hebben meer een individueel karakter. Zonder de wanhopige chaos te verliezen. Ik denk dat ik dit nieuwe album nog beter vind dan het debuut. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik zie dit nu pas, sorry. Wat Neggie post ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Dimensional Bleedthrough klinkt goed, al blijft nog niet alles goed hangen na een aantal luisterbeurten. |
|
leuke muziek met een knakker van Orthrelm. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Liefhebbers van deze band kan ik Liturgy's Renihilation aanraden; wat chaotischer en vooral sneller maar ik hoor er veel van hetzelfde in [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 09-06-2010 22:52] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
ok dan ik zal het een opzoekng IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: |
|
...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Nice! En ik vind Krallice behoorlijk makkelijke kost als ik heel eerlijk mag zijn. Soms wat random gitaar geweld maar ik trek het prima. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |