IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : bandnamen, betekenis, mythologische achtergrond van bandnamen en nummers Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 03-09-2002 14:00 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

intestterror samen trekking van 'intestines' en terror' =ingewandenterreur

No meat is sweater

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 03-09-2002 14:11 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 12:28 schreef Dwaallicht het volgende:
En wat is eigenlijk een MOTÖRHEAD?

ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat het in een bepaalde engelse streek slang is voor 'junky' ofzo..

Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 04-09-2002 23:48 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 21 maart 2002 22:25 schreef Vargen666 het volgende:

Satyricon - Satyr is zo'n egotripper dat hij zijn band naar zichzelf noemt. Alleen is het iets te ego om alleen Satyr te nemen dus zet hij er icon achter.

De Satyricon is een boek uit de egyptische (dacht ik) Mythologie...ik zal het nog eens nakijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Grimnir op 05-09-2002 20:27]

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-09-2002 1:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 september 2002 12:28 schreef Dwaallicht het volgende:
En wat is eigenlijk een MOTÖRHEAD?

Geen fan van motoren zoals Vargen bedacht; da's een motorhead zonder trema.

Een Motörhead is een persoon 'on acid'; het is het laatste nummer dat Lemmy schreef voor zijn oude band Hawkwind dat bestaat uit stonede hippies. Hij heeft de naam overgenomen en is uit afkeer de punk kant op gegaan.

Laatst las ik dat hij zich nóg ergert aan zijn vroegere bandleden toen een eventuele reünie ter sprake kwam; het schijnt dat die band -die al enkele decennia bestaat- een tijdje terug in Amerika niet konden optreden met hun apparatuur omdat ze zich hadden vergist in de vorm van het netsnoer (in Amerika heeft een stopkontakt 3 ingangen ipv 2 hier.) eeuwige net-niet types dus...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-09-2002 22:04 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2002 1:10 schreef Mutilator het volgende:
IRON MAIDEN -> Vernoemd naar een middeleeuws martelwerktuig uit de film The man in the iron mask

En dat komt weer van het martelwerktuig van Elisabeth Bathory, dus die film heeft het afgepakt dus de bandleden van Iron Maiden hebben in de geschiedenis gekeken of die film gekeken.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-11-2002 2:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wat betekent BARATHRUM??

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 18-11-2002 22:12 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Barathrum is latijn voor: afgrond, kloof, diepte. Het wordt ook gebruikt voor onderwereld.

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 18-11-2002 22:36 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 3 september 2002 12:47 schreef Slechtheid het volgende:
Waar zou Zyklon voor staan?
Nee, Myrkskog vraag ik me af.
Myrkskog. Hier heb ik een tijdje voor moeten zoeken. Maar ik wist dat ik het liggen had.

De naam betekent zoveel als "donker en gevaarlijk woud" en komt eigenlijk van het boek "lord of the rings" (waar de illustere schrijver het had over "Mirkwood" Voor de Tolkien-freaks onder ons: het woud ten oostenvan Lorien en de Anduin-rivier, waarbinnen zich Dol Gulder bevind)
Het dateert nog van de periode dat we grimmige blackmetal a la darktrone speelden, maar we besloten de naam te behouden.

Uit een intervieuw in de mindvieuw van mei 2000

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 18-11-2002 23:53 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

haha..Project Pitchfork dan

wow we are so drunk, let's start a band.. What will we call it? let's take a dictionary.

*bladerblader* wahahahahaha PITCHFORK..that sounds funny! sounds like a swat mission. let's call it Project Pitchfork..hahahahaha

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 19-11-2002 16:57 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 18 november 2002 23:53 schreef Morgil het volgende:
haha..Project Pitchfork dan

wow we are so drunk, let's start a band.. What will we call it? let's take a dictionary.

*bladerblader* wahahahahaha PITCHFORK..that sounds funny! sounds like a swat mission. let's call it Project Pitchfork..hahahahaha

meen je dat nu

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 19-11-2002 17:38 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

wie of wat is 'fu manchu' eigenlijk?

No meat is sweater

Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 19-11-2002 18:17 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

No return heeft op t-shirts en concertdecoratie de cijfers 7738 staan. Ik had echt geen idee waar het voor stond. Totdat mijn moeder ineens mijn shirt ondersteboven aan de waslijn hing en gilde dat er hell op mijn t-shirt staat

Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2002 18:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Godverdomme dat is wel het meest fucking evile wat ik ooit heb gehoord.

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 19-11-2002 20:24 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

nou godverdomme echt wel

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-11-2002 20:29 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Amon Amarth- The Avenger:

genoemd naar de middeleeuwse Scandinavische legende van het wrekende zwaard.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-11-2002 21:47 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2002 18:17 schreef Possessedpacman het volgende:
No return heeft op t-shirts en concertdecoratie de cijfers 7738 staan. Ik had echt geen idee waar het voor stond. Totdat mijn moeder ineens mijn shirt ondersteboven aan de waslijn hing en gilde dat er hell op mijn t-shirt staat
Hadden ze er beter 7734 op kunnen zetten

Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 20-11-2002 1:25 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

quote:
Op 19 november 2002 18:17 schreef Possessedpacman het volgende:

dan zal er ook wel geen 7738 op staan anders krijg je toch BELL maar je kan wel gelijk hebben natuurlijk, ken die hele band niet

The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense

Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 20-11-2002 13:02 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

quote:
Op 4 september 2002 23:48 schreef Grimnir het volgende:
De Satyricon is een boek uit de egyptische (dacht ik) Mythologie...ik zal het nog eens nakijken.

Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar ik weet wel dat een satyr (of sater) een griekse kwelgeest is die graag veel drinkt en erg lijkt op de latere voorstelling van de duivel. Dus met hoorntjes en bokkepoten. Er is echter een verschil, namelijk de satyr loopt continue rond met een stijve lul.

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 20-11-2002 13:55 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Weet er iemand eigenlijk waarvan Therion komt?

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 20-11-2002 14:11 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Therion is Latijn voor 'wild beest' of iets in die trant.

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 20-11-2002 14:13 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Over Satyricon:

quote:
The Satyricon was probably written around 61 A.D.and first printed in 1664. It is a very long work, of which we only have fragments. Petronius probably read it in installments to his friends, and possibly to the court of Nero. The Cena is one of the longer fragments; its survival in its entirety suggests that people have been enjoying it as a separable story for a long time. A banquet is the traditional setting for the kind of light conversation that is featured in the Cena.

The Satyricon itself, as its name implies, is a satire. The origin of the word "satire" has been a subject for academic debate: some say it comes from satura, or medley, while others theorize that it refers to something which is goat-like, like a satyr (smelly, rude, unkempt, and hairy?). Petronius satirizes anything and everything, using taste as the only standard. This is NOT a moralistic story intended to produce reform, as we often imagine a satire to be. We never know Petronius's own opinion (although he warns prudes not to criticize his story), because he doesn't give it to us directly. The only opinions we have are those of the characters in the story. Encolpius, as we shall see, criticizes Trimalchio, but Encolpius is no great prize either, so what is his criticism worth?

Meer info @ http://www.southwestern.edu/~carlg/Latin_Web/satyriconnotes.html

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-11-2002 15:11 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 13:55 schreef DarknessThere het volgende:
Weet er iemand eigenlijk waarvan Therion komt?

Zeg als ik het mis heb maar in de hel van Dante wordt er geloof ik ook ergfens zo'n beest vernoemd, waarop ze uiteindelijk naar het diepste niveau van de hel vliegen (nog es nalezen) Kan ook 'Gerion' geweest zijn.

Maar ik denk dat Therion hun bandnaam (en een nummer)gewoon geript hebben van Celtic Frost, wat niet wil zeggen dat ik Therion niet goed vind, integendeel.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 20-11-2002 16:44 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 9:59 schreef Slechtheid het volgende:
Idd. Een Houwitser is een rijdend stuk artillerie.
*plaatje*
*plaatje*

Een Houwitser is artillerie jah, maar een erg zware en volgens mij kan die ook veel verder schieten dan de gemiddelde artillerie

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 20-11-2002 17:32 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 15:11 schreef Gunman het volgende:
Zeg als ik het mis heb maar in de hel van Dante wordt er geloof ik ook ergfens zo'n beest vernoemd, waarop ze uiteindelijk naar het diepste niveau van de hel vliegen (nog es nalezen) Kan ook 'Gerion' geweest zijn.

Maar ik denk dat Therion hun bandnaam (en een nummer)gewoon geript hebben van Celtic Frost, wat niet wil zeggen dat ik Therion niet goed vind, integendeel.

Ja, ik gaf idd al eerder aan dat 'Therion' Latijn is voor 'wild beest', dus dat ligt wel redelijk in lijn met jouw Dante verhaal.

Maar wat bedoel je met "geript van Celtic Frost"?

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 21-11-2002 11:56 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2002 16:57 schreef the wounded immortal het volgende:
meen je dat nu

ja

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com