|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Beste mensen, Carach Angren is benaderd voor Metalcamp 2009 in Slovenië! Metalcamp is dit jaar van 2 tot en met 7 juli beginnend met een beachparty op donderdag 2 juli! ---Onderaan dit bericht staat alvast een gedeelte van de line up!--- Nu is het de noodzaak dat we 15 kaarten verkopen. Voor slechts 114 Euro, krijg je toegang tot het 5 daagse festival + camping. OF Voor slechts 82 Euro krijg je 3 dagen toegang tot het festival + camping. (vrijdag 3 tot en met zondag 5 juli) Geïnteresseerden mogen zich melden via carachangren.hyves.nl , www.myspace.com/carachangren of carachangren@hotmail.com Tevens zal drummer Namtar wederom een "deathmatch" spelen. Hij zal onze Duitse blackmetal collega's Abstinenz uithelpen met een optreden op de mainstage. http://www.myspace.com/abstinenz666 De voorlopige line-up: NIGHTWISH BLIND GUARDIAN DIMMU BORGIR EDGUY KATAKLYSM DESTRUCTION MY DYING BRIDE SODOM LEGION OF THE DAMNED DIE APOKALYPTISCHEN REITER GRAVEWORM SONIC SYNDICATE KEEP OF KALESSIN HOLLENTHON EQUILIBRIUM KREATOR DRAGONFORCE VADER DEATH ANGEL HACKNEYED DEATHSTARS HATEBREED LAMB OF GOD ATTICA RAGE ABSTINENZ DREAMSHADE TESTAMENT My friend, watch out for traitors... |
|
Ha die Koen! Jaaaaa ik wil naar Metalcamp! =) |
|
Ik ook wel. Ooit nog een keer. Als ik een overschot aan vakantiedagen heb. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ja maar dit jaar zijn er echt vette bands.5dagen feest,. Moet ook ff checken bij me baas. =) |
|
Ja jij!Ik niet! =) |
|
Hey, ik denk dat je wel een zooi kaarten aan "onze" kliek kwijt kan (+/- 5 personen). Als ik meer weet neem ik wel contact op. Boeiender |
|
quote: Oh, sorry XXL, maar Metalcamp ga je niet heen voor de bands, althans ik niet, hehe. Even kijken: DIMMU BORGIR DESTRUCTION MY DYING BRIDE SODOM LEGION OF THE DAMNED DIE APOKALYPTISCHEN REITER KREATOR VADER DEATH ANGEL HATEBREED LAMB OF GOD TESTAMENT Mwoah, als het stand niet lonkt zijn dit wel bands die ik relaxt met een halve liter in de hand wil zien hoor. Boeiender |
|
Staan toch wel een paar leuke bands tussen. Eens kijken of ik nog mensen die kant op kan krijgen. Maar met Hellfest en Graspop de twee weekends ervoor wordt 't toch best druk. |
|
En toch doet Metalcamp dat heel slim door de bands hun eigen gage bij elkaar te laten verdienen.. Dit jaar overigens zelf afwezig vanwege een trouwerij |
|
Dit kan toch in het Metalcamp 2009 topic, lijkt me? Elke dag dronken is ook een regelmatig leven. |
|
quote: |
|
best wel slim idee: Je boekt een lading grote namen, om vervolgens een nog vele grotere lading onbekendere bands op te laten treden, die in ruil voor een optreden 15 festivalkaarten per band moeten verkopen voor meer dan 100 euro per stuk! dus elk voorprogramma zorgt er voor dat je minimaal 1500 binnen krijgt, terwijl je waarschijnlijk maar 100 - 200 aan de band hoeft te lappen!! Ik ga ook zo'n festival beginnen! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Aah te gek dat er al geïnteresseerden zijn! Gelieve topic wel hier apart te laten staan mods.. ben bang dat er anders overheen gekeken wordt en bij minder dan 15 kaarten kunnen we zelf thuis blijven... My friend, watch out for traitors... |
|
quote: Succes Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: 1500 euro omzet ja. Je directe kosten bestaan bij zo'n festival uit meer dan alleen band-gage, en alle overige kosten zitten ongetwijfeld verdiscontiëerd in te totale prijs per ticket. Dus de bruto marge zal een stuk lager liggen.. Verder denk ik dat de bands in dit geval helemaal geen gage krijgen, meer een instelling van: "je krijgt een kans om op een groot metalfestival te spelen, wat je er voor moet doen is door de voorselectie komen en 15 tickets verkopen. Verder zorg je zelf maar dat je met al je spullen in Slovenie komt" .. Maar goed, dat is slechts een aanname Voordeel van die 15 kaarten (of meer) verkopen is dat je als klein bandje ook meteen naamsbekendheid creeert bij je kopers. Veel mensen zullen toch op zijn minst even checken wat voor band het is als ze er net kaarten van gekocht hebben. Verder kom je toch ook hoger op 'de bill' als je meer verkoopt? Blijft een slim systeem ja. Met als enige keerzijde dat er op de 2nd stage overdag bijna alleen maar hele kleine bands staan terwijl het strand, de cocktailbar en de 30 graden lonken |
|
En als je een heel gaaf optreden geeft en het publiek is rete-enthousiast wordt je het jaar erna uitgenodigd op het hoofdpodium te spelen, met gage. Ik vind 't een leuk systeem en zie er weinig mis mee. In elk geval krijgt iedere band zo een kans en komt de organisatie mooi uit de kosten. Bla |
|
Ik vind het ook een goed systeem. Extra voordeel is dat de bands die er echt wat voor willen doen meer kans krijgen en dat juich ik alleen maar toe. En gratis spelen plus verder zelf de reiskosten bij elkaar schrapen lijkt me niet zo'n probleem. Welke jonge band wil dat nou niet? Afgezien van je optreden plus voorbereiding kun je lekker gaan festen en hoef je zelf geen entree te betalen om een paar grote namen te zien. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
ik vind het persoonlijk een waardeloos systeem... het is net of je jezelf in moet kopen om ook op de poster te morgen staan... (en later dus op het festival). vind ik persoonlijk een soort misbruik van een (eventuele) status die je als festival hebt... maar jezelf ergens inkopen zal wel metal zijn ofzo? kortom: wil het festival jou graag als band of willen ze op een slinkse wijze hun kaarten aan de man/vrouw brengen??? ps: niks ten nadele van de band zelf, het gaat mij hier om de werkwijze van metalcamp. |
|
quote: Dit is een mooie kans voor bands om te spelen op een internationaal festival. Het aanbod van bands voor zo'n festival is gigantisch, je speelt met grote namen samen en hebt toegang tot het festival. Band blij met optreden, organisatie blij met bezoekers. |
|
als je idd niet verder dan je neus lang wil en kunt kijken is dit idd een prachtige oplossing... |
|
quote: Dat was dus het gevoel wat mij ook een beetje bekroop toen ik alles las... Niets ten nadele van C.A. in dit geval, maar het ging mij meer om het idee van metal Camp Kijk, leuk spelen op de pre party voor een handje vol mensen met de "kans" om volgend jaar wellicht een iets later slot op een ander podium te krijgen.... Leuk als je met al je bandleden toch al van plan was om naar dit festival te gaan als bezoeker.. leuk ook om wat ervaring op te doen, maar zal mijn ding niet zijn. vraag me ook echt enorm af of deze show je veel als band zal opleveren aan bekendheid... want zeg nu zelf, een paar van jullie zijn op metalcamp geweest, maar hoeveel bandjes van de pre-party ken je nog van naam? Het lijkt me dus meer een idee van metal Camp om op een "slim" idee kaarten te verkopen en bandjes veel te beloven... slim idee natuurlijk, maar beetje raar... Ieder zijn ding, en super tof voor je als het je ding is en toch al van plan was om te gaan.... maar ik zou het niet doen Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Je verkoopt gewoon wat kaarten aan mensen die ze sowiezo wel ergens gekocht hadden. In het andere geval gaat de commissie naar een bedrijf als Metaltix ofzo. Is dat dan beter? Ik heb de kaarten ook op Night Of The Sick te koop gehad en daar was iedereen erg blij mee. Geen creditcard nodig, niet wachten op een postpakketje. Herfst verkocht ze en werd het jaar erna weer uitgenodigd, dit keer op het hoofdpodium. Dat is toch hardstikke leuk voor een band! Je moet ergens beginnen, en ieder kan zijn eigen keuzes maken. Ik zie ook niks edels in slijm-mailtjes naar 200 zalen sturen om alsjeblieft een optreden te krijgen. Over jezelf in de uitverkoop doen gesproken... Veel bands promoten zich nu via myspace en ik wordt sick van de fucking bandspam daar. Nu heb je een nieuwe optie, wat festivalkaartjes verkopen en op een prachtig festival staan, in de bergen, in het bos, aan het strand! Bla |
|
quote: Minpunten (en daarom heb ik me ook nog nooit opgegeven): - Als het tegenzit sta je om een uurtje of 16.00 in de brandende zon voor 4 mensen te spelen - Je apparatuur heb je geruime tijd in een snikhete auto staan - Je staat op de verkeerde camping Het lijkt mij persoonlijk niets om er te spelen, maar succes voor diegenen die het wel doen. Boeiender |
|
quote: Hmmm, niet mee eens. Als je wil spelen zijn de spelregels duidelijk, en er zijn blijkbaar genoeg bands die dat willen. En 15 kaarten ben je zo kwijt. Boeiender |
|
quote: Tsja voor een rockstar als jij is dat natuurlijk de moeite niet. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Volgende pagina |