|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Drummer. |
|
Echte drummer uber alles !!! Maar om thuis ff snel opnames te maken is een drumcomputer ideaal |
|
quote: Neehoor ik heb al een ECHTE drummer... Maar ik zoek gewoon dat progje (ps. elmar is die drummer) Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Madtracker om te programmeren en dit is een gesampled drumstel [staan d'r op] [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 15-08-2002 18:51] |
|
Ik wil een bascomputer .. we hebben nog steeds geen bassist |
|
echte drummer natuurlik !!miljaarde toch.persoonlijk heb ik niets tegen triggeren (beide bassdrums in een snelle metalgroep vind ik bijna een must) als het maar niet een overdreven geluid heeft. |
|
Geef mij maar een echte drummer. Een Drumcomputer kan geen drinken en daarbij klinkt 't gewoon nep |
|
Ik zie ook liever een echte drummer. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:Heheh, Bonnie zoekt "drinkebroeders" |
|
quote: Met een wat duurdere synth kan je best mooie basgitaar-geluiden krijgen. Zeker als je niet al te snel speelt is t verschil bijna niet te horen Zenial |
|
quote: euh ja, misschien moeten wij ook maar een drumcomputer gaan aanschaffen voor onze op te richten jaren 80 metal band |
|
[off topic] Gezocht:Drumcomputer die kan... [/off topic] |
|
Live is een drummer wel te prefereren ja. Uitzondering: Mysticum, die traden op met drumcomputer, en een 'echte' drummer erbij was ook niet goed geweest. Nu kwam die industrial/black sfeer goed over (ze zagen er ook wat anders uit dan de gastjes in standaard 'black metal attire'). |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-08-2002 20:08] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Zelf gebruik ik om te componeren steeds een drumcomputer. Tenandere omdat drummen en gitaarspelen tegelijkertijd niet te onderschatten is. Maar serieus: bands als Limbonic Art, Red Harvest, Apotheosis,... komen er goed mee weg; terwijl vb. een band als Mortician zich m.i. ronduit belachelijk maakt. Ook Ildjarn heeft op één van z'n EP's wel eens een drumcomputer gebruikt zonder dat het echt stoorde. Live blijft een echte drummer het idd ook wel beter doen, niet in het minste omwille van het visuele aspect. Een band-optreden zonder drum op het podium is een beetje als fietsen met maar één wiel: het blijft behelpen. Als ik zelf trouwens niet binnen afzienbare tijd een drummer vind, dan gaan we met de band gewoon niet meer optreden. Live zonder drummer? no way! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik dacht dat bovenstaande eerst bij Beli Mawr's post stond (nu leeg)....... |
|
quote: Ja, dit is Beli's computer. Was vergeten uit te loggen en onder mijn eigen nick te posten... my mistake! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik dacht al WTF... |
|
Ik heb liever een echte drummer. Maar soms vind ik een drumcomputer ook zeer goed aan te horen......zoals bij Samael en Limbonic Art. |
|
Als het maar de muziek past. Live altijd een drummer. |
|
quote: Bij Samael vind ik 'em minder geslaagd! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Sommige bands klinken juist gaaf door een drumcomputer.. Mysticum.. ze hebben ooit tijdelijk Hellhammer gehad als drummer, maar vonden dit te 'menselijk' klinken En terecht.. mede door de drumcomputer die zij gebruiken krijgen ze dit hele koude machinegeluid wat mysticum zo gaaf maakt.. O ja, ik krijg een beetje een dejavu gevoel bij het typen van deze reactie, bij het hele topic eigenlijk.. de zoekmachine werkt gewoon weer hoor........ |
|
quote: Je hoort idd. dat het een drumcomputer is. Maar ik vind het erg bij de muziek passen. |
|
Voor live vind ik het echt crap, daar heb ik nix aan. Misschien als je een installatie hebt van 20 miljoen, maar dan mis ik nog steed die kerel achter zijn drum... Met een drumcomputer kan je WEL "gevoel" benaderen van een echte drummer, het is alleen moeilijk en time consuming... Sommige muziekstijlen zijn IMO zelfs beter af met een mechanisch geluid, dus een drumcomputer. Voor in de studio toch... "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |