IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Drumcomputer of toch maar een echte drummer? Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2002 14:59 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Drummer.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-08-2002 16:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 augustus 2002 14:06 schreef Heosphoros het volgende:
Ik zoek ff een drum machine voor pc.
Weet iemand er 1 ? (graag inc link)

jajah drummers zijn moeilijk te vinden he voor een nieuw bandje

daarom weiger ik trouwens ook met een 'echte' drummer te werken, kheb liever alles zelf onder controle (doe het programmeren al jaartje of 5 a 6 zelf) dan een natuurlijkere sound, het is namelijk hoe je het zelf bewerkt...

Je moeder.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 15-08-2002 18:13 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Echte drummer uber alles !!!

Maar om thuis ff snel opnames te maken is een drumcomputer ideaal

Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 15-08-2002 18:23 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:23 schreef karnivoor het volgende:
jajah drummers zijn moeilijk te vinden he voor een nieuw bandje

daarom weiger ik trouwens ook met een 'echte' drummer te werken, kheb liever alles zelf onder controle (doe het programmeren al jaartje of 5 a 6 zelf) dan een natuurlijkere sound, het is namelijk hoe je het zelf bewerkt...

Neehoor ik heb al een ECHTE drummer...

Maar ik zoek gewoon dat progje (ps. elmar is die drummer)

Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 15-08-2002 18:39 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

Madtracker om te programmeren en dit is een gesampled drumstel

[staan d'r op]

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 15-08-2002 18:51]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-08-2002 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik wil een bascomputer .. we hebben nog steeds geen bassist

Twone
Usericon van Twone
Posted 15-08-2002 18:43 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

echte drummer natuurlik !!miljaarde toch.persoonlijk heb ik niets tegen triggeren (beide bassdrums in een snelle metalgroep vind ik bijna een must) als het maar niet een overdreven geluid heeft.

Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 15-08-2002 18:57 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Geef mij maar een echte drummer. Een Drumcomputer kan geen drinken en daarbij klinkt 't gewoon nep

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 15-08-2002 19:05 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik zie ook liever een echte drummer.

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 15-08-2002 19:25 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 15 augustus 2002 18:57 schreef Bonnie het volgende:
Geef mij maar een echte drummer. Een Drumcomputer kan geen drinken (...)
Heheh, Bonnie zoekt "drinkebroeders"

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-08-2002 19:30 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 15 augustus 2002 18:41 schreef Jenje het volgende:
Ik wil een bascomputer .. we hebben nog steeds geen bassist

Met een wat duurdere synth kan je best mooie basgitaar-geluiden krijgen. Zeker als je niet al te snel speelt is t verschil bijna niet te horen

Zenial

Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 15-08-2002 19:31 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 19:25 schreef Myth of Fury het volgende:
Heheh, Bonnie zoekt "drinkebroeders"

euh ja, misschien moeten wij ook maar een drumcomputer gaan aanschaffen voor onze op te richten jaren 80 metal band

Myth of Fury
Posted 15-08-2002 19:38 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

[off topic]
Gezocht:Drumcomputer die kan...
[/off topic]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-08-2002 19:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Live is een drummer wel te prefereren ja. Uitzondering: Mysticum, die traden op met drumcomputer, en een 'echte' drummer erbij was ook niet goed geweest. Nu kwam die industrial/black sfeer goed over (ze zagen er ook wat anders uit dan de gastjes in standaard 'black metal attire').

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-08-2002 20:03 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-08-2002 20:08]

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-08-2002 20:08 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Zelf gebruik ik om te componeren steeds een drumcomputer. Tenandere omdat drummen en gitaarspelen tegelijkertijd niet te onderschatten is.
Maar serieus: bands als Limbonic Art, Red Harvest, Apotheosis,... komen er goed mee weg; terwijl vb. een band als Mortician zich m.i. ronduit belachelijk maakt. Ook Ildjarn heeft op één van z'n EP's wel eens een drumcomputer gebruikt zonder dat het echt stoorde.

Live blijft een echte drummer het idd ook wel beter doen, niet in het minste omwille van het visuele aspect. Een band-optreden zonder drum op het podium is een beetje als fietsen met maar één wiel: het blijft behelpen.

Als ik zelf trouwens niet binnen afzienbare tijd een drummer vind, dan gaan we met de band gewoon niet meer optreden. Live zonder drummer? no way!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Myth of Fury
Posted 15-08-2002 20:16 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Ik dacht dat bovenstaande eerst bij Beli Mawr's post stond (nu leeg).......

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 15-08-2002 20:18 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 20:16 schreef Myth of Fury het volgende:
Ik dacht dat bovenstaande eerst bij Beli Mawr's post stond (nu leeg).......

Ja, dit is Beli's computer. Was vergeten uit te loggen en onder mijn eigen nick te posten... my mistake!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Myth of Fury
Posted 15-08-2002 20:21 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Ik dacht al WTF...

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 15-08-2002 20:39 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Ik heb liever een echte drummer.

Maar soms vind ik een drumcomputer ook zeer goed aan te horen......zoals bij Samael en Limbonic Art.

DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 15-08-2002 20:42 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Als het maar de muziek past.
Live altijd een drummer.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 15-08-2002 20:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 20:39 schreef Frietbal het volgende:
Ik heb liever een echte drummer.

Maar soms vind ik een drumcomputer ook zeer goed aan te horen......zoals bij Samael en Limbonic Art.

Bij Samael vind ik 'em minder geslaagd!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-08-2002 20:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Sommige bands klinken juist gaaf door een drumcomputer.. Mysticum.. ze hebben ooit tijdelijk Hellhammer gehad als drummer, maar vonden dit te 'menselijk' klinken

En terecht.. mede door de drumcomputer die zij gebruiken krijgen ze dit hele koude machinegeluid wat mysticum zo gaaf maakt..

O ja, ik krijg een beetje een dejavu gevoel bij het typen van deze reactie, bij het hele topic eigenlijk.. de zoekmachine werkt gewoon weer hoor........

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 15-08-2002 20:44 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 20:43 schreef Count Usher het volgende:
Bij Samael vind ik 'em minder geslaagd!

Je hoort idd. dat het een drumcomputer is.
Maar ik vind het erg bij de muziek passen.

ENGL
Usericon van ENGL
Posted 15-08-2002 20:45 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Voor live vind ik het echt crap, daar heb ik nix aan. Misschien als je een installatie hebt van 20 miljoen, maar dan mis ik nog steed die kerel achter zijn drum...

Met een drumcomputer kan je WEL "gevoel" benaderen van een echte drummer, het is alleen moeilijk en time consuming...

Sommige muziekstijlen zijn IMO zelfs beter af met een mechanisch geluid, dus een drumcomputer. Voor in de studio toch...

"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com